Portugal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:08

Goeie tip Lusitana! Ja Inderdaad erg veel rotsen bij ons strand..
Geen gevaar voor haaien e.d.? Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:23

Nee, hier heb je vaker dolfijnen (als die er zijn zitten er geen haaien).
Ze komen wel voor, en vooral ROGGEN. Maar die krijg je het beste te zien in het zee aquarium...
Ik heb zelf nog nooit gehoord van een aanval aan de Portugese kust.

Oh, altijd schoentjes aan als je te water gaat, vanwege zee egels in de oceaan en scherpe rotsbodem in rivieren...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:48

Gelukkig, ik ben als de dood voor die grote tanden, brr..
Had ook geen haaien verwacht, maar toch maar even vragen voor de zekerheid he Schijnheilig
Schoentjes zijn een goede tip! Die gaan ook mee naar Kroatië *LOL*

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:34

RedPassion schreef:
Ik ga waarschijnlijk in juni een vriendin in Portugal (Porto) bezoeken. Zij woont er al haar hele leven, dus ze zal de leuke dingen allemaal wel weten te vinden Knipoog

Ik ben alleen nog druk bezig met tickets zoeken. Ik hoef echt puur de heen- en terugreis te hebben, want het verblijf daar is gewoon bij die vriendin thuis. Kan zoiets ook via het reisbureu of moet ik zelf online tickets kopen?

www.transavia.com

daar halen wij onze tickets altijd!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:36

Nou de waarschuwingen zijn te laat gekomen voor een Nederlandse toeriste die zondagnacht/ochtend (ongeveer 2.30) met een vriend op de trap zat bij het strand van Inatel (albufeira). Ze zijn door een golf eraf geslagen. De vriend heeft zich nog kunnen redden, het meisje niet. Die is tegen de avond dood gevonden door toeristen op een ander strand.

Het gaat om 21 jarige Robin Daniëlle van der Spek, die op vakantie was met Kenzo de Boer (ook 21). Ze zouden morgen terug naar Nederland. Familie is inmiddels hierheen gevlogen.

Dit is het 8ste slachtoffer sinds het begin dit jaar. 3 daarvan zijn nog niet gevonden en worden misschien nooit gevonden.

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 17:46

Ik hoorde het vandaag ook op het nieuws.. triest hoor..

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:49

Wij hebben zo'n jeepsafari gedaan in Portugal, echt aan te raden!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:46

mas_ schreef:
Ik hoorde het vandaag ook op het nieuws.. triest hoor..

Wel triest maar ook niet echt slim van hun, ik zat toen ook nog in Portugal (en vlakbij Albufeira) en als je zag hoe het stormde 's nachts, ik dacht dat ruiten eruit woeien bij ons.
Verder werd het 's avonds echt heel koud, wat deden die mensen dan in godsnaam buiten op rotsen klimmend in het holst van de nacht.
Veel mensen onderschatten de Atlantische Oceaan ook, dat is namelijk wel even andere koek dan de middellandse zee.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:51

Ja, dat vroeg ik me dus ook af, wat ze daar deden op dat uur. ze zaten trouwens op de toegangstrap naar het strand. Het strand heeft daar haast geen zand, vanwege het aanhoudende slechte weer.

En ja, de oceaan wordt zeker zwaar onderschat.
En zeker niet te vergelijken met de Middelandse zee, die niet eens eb en vloed heeft...

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:58

In het dorpje waar wij zaten was het strand denk ik zo'n 10 meter breed, en eind van de dag ('s nachts) als het vloed was dan kwam het water tot aan de boulevard!!!!!
Mijn vader is visser daar en die gaan met zulk soort weer dus ook niet de zee op.
Ik denk toch dat dat meisje en die jongen misschien dronken waren ofzo???

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:04

Het was volle maan. Misschien was dat de aantrekkingskracht.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:06

Ja inderdaad daar hoorden we daar al iemand over, de zee was namelijk zo hoog ivm die volle maan

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:49

Ielll dat van die zee enzo klinkt niet goed! ik ga er 9 juli naar toe naar Albufeira, maar dit klinkt wel griezelig!!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:33

Als je goed uitkijkt, is er niks aan de hand hoor Lachen

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:39

Ik ga 13 juli naar Praia da Rocha bij de Algarve Haha!
Iemand leuke tips ?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:20

Ik ga 30 mei voor 8 dagen naar Albufeira, heb er heel erg veel zin in. Lachen Met twee vriendinnen, lekker een paar avondjes uit, en vooral héél veel relaxen!

Een jeepsafari lijkt me ook wel heel erg leuk Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:32

Corelli schreef:
Als je goed uitkijkt, is er niks aan de hand hoor Lachen

Precies. Niet op rotsen gaan aan de zee, helemaal niet gaan op rotsen die in zee uitsteken, want in heel korte tijd raak je dan omsingeld met woest water en moet je gered worden. Beetje Bloos .
Niet in de buurt van de zee als het ruig is.
En het liefst alleen zwemmen bij bewaakte stranden.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 23:46

Rond 7 a 8 uur 's ochtends wordt het eb, rond 4 uur 's middags wordt het vloed (heb ik ontdekt in mijn appartment waarin ik 11 dagen over het strand uitkeek Knipoog )

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:33

Er is weer iemand verdronken en een aantal anderen (meest tieners) moesten gered. Het kwam door een fenomeen wat hier nogal eens voorkomt, een strook onderstroom die erg sterk is. (Surfers zijn hier wel bekend mee).
Mocht je daarin terecht komen (je wordt dan verder de zee in getrokken met grote kracht), probeer er dan opzij uit de zwemmen, dus naar links of rechts, en niet richting strand, dat kost nl de meeste moeite en lukt echt niet. Als je genoeg opzij zwemt, kom je uit die onderstroom en kun je met de gewone bovenstroom mee weer richting strand zwemmen.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:43

Brrr.....klinkt wel erg eng!

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:57

Ik ga 26 mei tot 2 juni naar Albufeira op vakantie.
Iemand nog tips waar je een beetje leuk kunt winkelen en wat van de cultuur kan zien? Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:11

Ierepier schreef:
Ik ga 26 mei tot 2 juni naar Albufeira op vakantie.
Iemand nog tips waar je een beetje leuk kunt winkelen en wat van de cultuur kan zien? Lachen

Wat gezellig, in welk appartement blijf je? Ik ben er van 30 mei tot 6 juni Lachen Ben alleen de naam van ons complex vergeten, whahahaha

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:28

RedPassion schreef:
Ik ga waarschijnlijk in juni een vriendin in Portugal (Porto) bezoeken. Zij woont er al haar hele leven, dus ze zal de leuke dingen allemaal wel weten te vinden Knipoog

Ik ben alleen nog druk bezig met tickets zoeken. Ik hoef echt puur de heen- en terugreis te hebben, want het verblijf daar is gewoon bij die vriendin thuis. Kan zoiets ook via het reisbureu of moet ik zelf online tickets kopen?

Grappig, ik ga in augustus ook een vriendin opzoeken in Porto. Ik heb mijn tickets via Ryan air op internet geboekt, via Brussel, omdat ik met vrienden uit Belgie daarheen ga, via Nederland biedt transavia enigszins goedkope tickets naar oa. Porto aan.
Ik ga daarna backpacken met mijn vrienden tot aan de algarve, dus ga ook Lissabon bezoeken, en natuurlijk genoeg plaatsjes daartussen. Mijn portugese vriendin heeft al een lijst met tips voor ons klaarliggen Lachen.
Heb er zin in, ben nog nooit in Portugal geweest, maar Porto en Lissabon stonden al lang op mijn verlanglijstje Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:33

Doe dat ook Coimbra aan. Deze gemnoedelijke studentenstad is echt de moeite waard. Daar heeft een vriendin van me ook een schattig pensionnetje, midden in de stad.
http://www.casapombal.com/home/

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:46

Lusitana hoe zit het met het drinkwater in Portugal? Kunnen wij er gewoon mee koken/drinken of is het beter om dat met Barleduc te doen?