Geëmigreerde Bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Re: Geëmigreerde Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:39

Ik zit heeeel erg met het emigreren in mijn hoofd.
Ik ben nog jong, maar heb al heel erg lang het-naar-een-ander-land-gaan in mijn hoofd.
Ik heb al eens 3 maanden in Australië overleefd en dat was ge-wel-dig. Maar ik zou er niet heen gaan om te emigreren, alhoewel, als mijn toekomst zo zou lopen, dan heb ik daar natuurlijk vrede mee Tong uitsteken
Maar ik zit nu zelf wat te kijken naar Scandinavië, Ierland, Schotland.
Een beetje in de buurt want ik heb natuurlijk ook nog familie die eerder langs komen in Noorwegen dan als ik in Australië zit.

Deze zomer ga ik met mijn ouders naar Noorwegen op vakantie en ik hoop dat het heel erg bevalt. Ik houd dan ook gelijk heel erg mijn ogen open want emigreren naar Noorwegen staat voor mij nu bovenaan op de lijst.
Normaal gaan mijn ouders nooit zo ver weg omdat mijn vader altijd als enigste het rijbewijs had. Maar nu ik die plannen heb gaan ze toch graag mee om ook even te kijken haha.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:29

Lielle schreef:
ik heb een aantal jaar in Afrika gewoond (van mijn 22 toto mijn 27e) en ik heb nog altijd heimwee. Alles was er volkomen anders (incl de paarden) maar ik heb ene geweldige tijd gehad.

Mag ik vragen wat je in Afrika gedaan hebt? Wat was de reden dat je ging en ook om terug te komen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:34

Ik ben er heen gegaan (Ghana trouwens) als docent informatica op een middelbare school ( http://www.english-schools.org/ghana/so ... ollege.htm ) en blijven hangen toen ik mijn toenmalige partner ontmoette. Oa gewerkt op de Nl ambassade en toen mijn relatie stuk liep, ben ik weer naar Nl gekomen.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:43

ik begon met backpacken naar austalie, en ben blijven hangen hier in perth doordat ik een relatie kreeg met een ozzie. En aangezien de rensport hier onwijs groot is en zeer goed gaat, en ik het hier verder onwijs naar mn zin heb, wil ik hier blijven. In ieder geval voor een paar jaar.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:34

Woon en werk in Brazilie. (Sao Paulo)
Ben er nu anderhalf jaar ofzo. Met heel af en toe "vakantie" in Nederland.
Het leven bestaat hier alleen uit werken. ATV kennen ze niet, hoe meer uur hoe beter. En gewoon in de weekenden doorwerken is de normaalste zaak van de wereld. En maandag gewoon weer vroeg op voor een nieuwe week. Als je bij de keuringsarts komt is de eerste vraag: Hoeveel banen heeft u? Ik zei:"Eentje." Dat vond hij erg weinig. Maar ik legde hem uit dat 16 uur op een dag achter je bureautje zitten heel normaal is, dus toen begon hij instemmend te knikken.
Het leven is hier, als je niet werkt, heerlijk. Fantastisch eten, mooi weer, veel dingen te doen, lieve leuke gezellige mensen. Maakt niet uit hoe je eruit ziet of hoe je erbij loopt of hoe je bent, 1 grote liefhebbende familie. Met de taxi laat ik me overal brengen, mijn appartement heeft een buitenzwembad, fitness, sauna, bioscoop en 24/7 beveiliging.
Ja, beveiliging heb je hier zeker nodig...
De vervelende dingen zijn de verkeersfiles. Laat ik in Nederland nooit meer iemand horen klagen over file. Want "bij jullie" staan er gewoon wat autos stil. Hier heb je FILE. Haha!
Verder dus het gebrek aan veiligheid. Daarom hebben appartementen complexen ook altijd die faciliteiten, want dat is veiliger dan de deur uitgaan...

Ben blij als ik weer naar Nederland mag, maar zodra ik op schiphol aankom wil ik altijd meteen weer terug.
Dan hoor ik in het nederlands aan 1 stuk door:
"De vlucht was te lang"
"Het eten was vies"
"Ik heb slecht geslapen"
"Wat duren die koffers toch lang"
"Getver, morgen weer werken"
"Het zal wel regenen"
Terwijl de Braziliaan zou zeggen:"Wat heerlijk dat ik hier ben."
Hier klaagt namelijk niemand. En geloof me, ze hebben HEEEEL veel redenen om te klagen!

Verschil met de paardenwereld.
=> De ruitersportwinkels zijn onbetaalbaar. Alles wordt uit Europa geimporteerd. En paardrijden is alleen voor hele rijke mensen. Waarom zou je goedkoper verkopen als het 3x duurder ook de winkel uitvliegt?
=> Hier rijden mannen paard. Ook in de dressuur. Als er eens een vrouw rijdt dan is het een expat.
=> Een paard is een luxe artikel, dus die zet je op een stal waar alles gedaan wordt, inclusief opzadelen, trainen en borstelen. En als je zelf wilt rijden dan bel je een half uur van te voren op, zodat je paard gezadeld en gepoetst klaarstaat. En rijden doe je maar 1 or 2x per maand. Of gewoon 3x per jaar. Maar goed, je kunt tenminste zeggen dat je een paard hebt.
(Is wel grappig, toen 1 van die mannen een keer kwam moest ik hem gaan aanwijzen welke "bruine" nou zijn paard was...)
=> De dressuursport wordt zwaar gedomineerd door lusitano's.
=> En als ze horen dat je uit Nederland komt, dan gaan ze ervan uit dat je bij Anky traint en heeeel geweldig kan rijden.

Ik ga hier wel weer een keer weg, maar waarschijnlijk niet naar Nederland. Dat is het voordeel van werken voor een internationaal bedrijf dat vestingen heeft in 24 landen. Je komt nog eens ergens..

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:35

wendely schreef:
Zoals het nu lijkt vertrekken wij volgend jaar eerst voor 2 of 3 jaar naar Curacao. Echt emigreren kun je het dus niet noemen. Ik ga daar dan heen vanwege mijn werk, ik werk bij de Marine als tandartsassistente. En natuurlijk ook omdat ik er zelf graag heen wil. Daarna kijken we wel of we willen blijven of eerst terug ga naar nederland. In Nederland blijven wonen doen we sowieso niet. We wil hier hoe dan ook weer weg.

Hier precies hetzelfde Lachen ook over een jaar naar Curacao voor een jaar of 2/3!

Alleen ga ik daar in het onderwijs werken.. En denk ik wel dat we terug willen, omdat het een eiland is (te klein) en weinig toekomst/opleidingsmogelijkheden voor evt kinderen Lachen

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:59

ik vertrek morgen naar duitsland, het sauerland, om te gaan werken in een hotel. Eerst een paar weken proefdraaien om te kijken of het me allemaal bevalt, en daarna beslis ik of ik er voor langere tijd blijf.
Wat me ook heel leuk lijkt is een tijd in een (veilig) arabisch land wonen.