Afrika 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinoa

Re: Afrika 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 20:28

KRUGERPARK!!!
Of in ieder geval een park in de omgeving daarvan. zoals bijv. Balule, maar Kruger is zo wereldberoemd, als je in Za bent moet je dat wel gezien hebben vind ik Ja
Ik ben alleen in Hoedspruit en omgeving geweest (Omg Krugerpark dus Clown ) dus erg veel kan ik je niet vertellen. Grasskop is een dorp ook ergens daar waar je leuke hebbedingetjes en houtsnijwerk kunt kopen. Niet echt een must-see maar als je in de buurt bent is dat wel leuk, net als de drie rondavels en Gods window enzo, maar dat ligt allemaal mooi op een route, allemaal omg Kruger Lachen

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:55

Ik hoor juist dat al die prive wildparken veel mooier zijn dan Kruger? *LOL*

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:23

haha die steden/dorpen daar hebben wel grappige namen Clown hoedspruit, grasskop... ROFL Tong uitsteken

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 21:24

*LOL* Is ook.
Maarrr, als je toch in de buurt bent kan je er net zo goed even heen gaan. Gewoon om er eens geweest te zijn zeg maar, het is zo wereldberoemd en het is ook wel mooi, er zijn alleen mooiere parken vind ik persoonlijk. Maar gewoon, als je er toch bent moet je Kruger gewoon eens gezien hebben vind ik. Balule is een privepark tegen het Kruger aan, zonder asfaltwegen en drukte.

*Haha ja de plaatsnamen zijn erg grappig, net als bepaalde zuid-afrikaanse woorden Lachen *

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:34

ja indd die afrikaanse woorden zijn gewoon beschijvingen van onze woorden ROFL Tong uitsteken dat klinkt volgens mij best grappig als je daar in afrika bent en een afrikaan zit tegen je te praten in het afrikaans Haha! Tong uitsteken

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:37

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:45

Ik ga elk jaar vanaf 2005 naar Zuid-Afrika. Mijn zus woont daar. Zij woont in Rhoodepoort, vlakbij Johannesburg en gaat verhuizen naar Kaapstad, veel mooier & veiliger. Lachen Dus dit jaar ga ik ook weer.

Ik ben paar keer in het Krüger Park geweest en Pilanesberg en wat andere wildparken. Maar de kleinere parken vind ik toch leuker dan het Krüger. Maar dat is mijn mening. Ik heb niet zo heel veel met Afrika, maar omdat mijn zus er woont, ga ik er heen, en als ik er ben is het altijd leuk en het is wel een mooi land, maar in mijn ogen niet het mooiste land dat ik gezien heb. Knipoog

Edit - Ik ben ook vanaf Waterfront met de boot naar Robbeneiland geweest, is heel interessant en wordt op een heel leuke manier rondgeleidt daar. Daarnaast is Waterfront zelf ook heel leuk, je kan er nog meer doen, winkelen & lekker eten. Wat ik ook kan aanbevelen is om naar Hermanus te gaan, ga je met een bootje zoeken naar Walvissen enze bekijken, maar kan alleen rond oktober, wij hebben 3 uur op de boot gezeten, het is even zoeken en lang wachten en veel schommelen op die boot, maar als je de walvissen gezien hebt, weet je dat het de moeite waard is. Lachen

De pinguins bij de Kaap zijn ook heel leuk. De Tablemountain is ook de moeite waard en het Two Ocean Aquarium is ook zeker heel leuk om geweest te zijn, naast het Two Ocean Aquarium heb je de African craft market en daar vind je hele leuke (Zuid) Afrikaanse spulletjes. En Cape Point is ook zeker heel erg leuk, dat vond ik zelf ontzettend mooi om daar te zijn.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:15

Haha ja het afrikaans is geweldig!
Mijn vriend heeft nu een nieuwe tomtom en daar kan hij ook de taal op instellen. Zit dus ook Afrikaans bij. Je lacht je helemaal kapot.
Neem op die rondrij de tweede uitweg enzo...

Nee ik zei dus die vreemde dingen omdat wij altijd wel wat hebben. Vastzitten met de auto in een wildpark, de glijbaan die uit het vliegtuig komt op het moment dat ze de deuren sluiten en ga zo maar door...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:06

whahaha Haha! Tong uitsteken lijkt me dan niet zo'n goed idee om de afrikaanse tomtom te gebruiken om de weg te vinden, dan kan je niet meer autorijden van het lachen om de uitspraken van woorden ROFL Tong uitsteken

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:14

Haha ja echt geweldig maar soms wel moeilijk te verstaan hoor!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 23:40

Als alles een beetje meezit ga ik een maand naar Ghana (om te werken welliswaar, maar het is en blijft Afrika Lovers )

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:24

wat voor werk ga je daar dan precies doen? Lijkt me wel gaaf!

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:29

MelOdYs_Star schreef:
Ik ga elk jaar vanaf 2005 naar Zuid-Afrika. Mijn zus woont daar. Zij woont in Rhoodepoort, vlakbij Johannesburg en gaat verhuizen naar Kaapstad, veel mooier & veiliger. Lachen Dus dit jaar ga ik ook weer.

Ik ben paar keer in het Krüger Park geweest en Pilanesberg en wat andere wildparken. Maar de kleinere parken vind ik toch leuker dan het Krüger. Maar dat is mijn mening. Ik heb niet zo heel veel met Afrika, maar omdat mijn zus er woont, ga ik er heen, en als ik er ben is het altijd leuk en het is wel een mooi land, maar in mijn ogen niet het mooiste land dat ik gezien heb. Knipoog

Edit - Ik ben ook vanaf Waterfront met de boot naar Robbeneiland geweest, is heel interessant en wordt op een heel leuke manier rondgeleidt daar. Daarnaast is Waterfront zelf ook heel leuk, je kan er nog meer doen, winkelen & lekker eten. Wat ik ook kan aanbevelen is om naar Hermanus te gaan, ga je met een bootje zoeken naar Walvissen enze bekijken, maar kan alleen rond oktober, wij hebben 3 uur op de boot gezeten, het is even zoeken en lang wachten en veel schommelen op die boot, maar als je de walvissen gezien hebt, weet je dat het de moeite waard is. Lachen

De pinguins bij de Kaap zijn ook heel leuk. De Tablemountain is ook de moeite waard en het Two Ocean Aquarium is ook zeker heel leuk om geweest te zijn, naast het Two Ocean Aquarium heb je de African craft market en daar vind je hele leuke (Zuid) Afrikaanse spulletjes. En Cape Point is ook zeker heel erg leuk, dat vond ik zelf ontzettend mooi om daar te zijn.

Klinkt goed zeg en ik ben het zeker met je eens.
Kaapstad is geweldig.......ik wil zo graag weer terug.

Maar als je weer die kant op gaat heb ik wel een verzoek voor je Bloos Bloos

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:29

laulau85 schreef:

Kijk je op maandag naar dat programma van amstelveen naar afrika

Als ik dat zie dan denk ik koffers inpakken en wegwezen Haha! Haha! .....o wat ziet dat er daar gaaf uit zeg Kwijl

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:30

laulau85 schreef:

Vrijwilligerswerk in een ziekenhuis Lachen

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:50

NOG 11 MAANDEN!!!! Tong uitsteken

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:38

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:08

Nog 3 maanden en 3 weken en dan naar zuid afrika Haha! Tong uitsteken
whaha *LOL* Tong uitsteken heb er echt zin in Haha!
alleen nu zit mn vader te zeuren dat als ik iets thuis niet lust (ben best kieskeurig Tong uitsteken) dat ik dat gewoon moet leren eten omdat we dat ook in afrika krijgen *zucht* hij koppelt ineens alles met zuid-afrika Clown
Maar wat eten ze daar het meest dan eigenlijk??

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:54

Haha vanalles!

Wat ik er allemaal opheb uuuhm even denken: zebra, kudu, oryx(gemsbok), springbok, krokodil (is zeker geen aanrader..), uuuhm vanalles.
Groente zijn daar niet echt speciaal. Daar heb ik nog niet echt iets geks van op.
Vis is er genoeg aan de kust. In het binnenland weinig of duur omdat het vaak ingevlogen moet worden.

Zo deden wij een keer een excursie naar de kust met een klein vliegtuigje en toen werd er aan onze piloot gevraagd of die vis mee terug wilde brengen. Scheelde in de kosten...

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 19:55

Tinuss schreef:
Maar als je weer die kant op gaat heb ik wel een verzoek voor je Bloos Bloos

Omdat mijn zus daar woont en mijn vader in de Verenigde Arabische Emiraten woont, gaat hij een keer in de 3 maanden naar Zuid-Afrika en vanuit daar naar Nederland, dus wat is je verzoek, ik kan mijn vader vragen, ik ga zelf pas eind dit jaar weer en mijn vader over twee maanden ongeveer.

Je kan ook eventueel een PM sturen en je verzoek daar inschrijven. Zolang het niets illegaals is, kan het geregeld worden. Knipoog

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:42

Ik wil graag nog een keer naar Kenia maar heb gehoord dat het daar nogal onrustig is? Kennissen van mij bouwen daar momenteel een huis dat we kunnen huren. Kan iemand vertellen wat een vlucht kost? En wat is de beste tijd om daar heen te gaan?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:50

frisiangirl schreef:
Kan iemand vertellen wat een vlucht kost? En wat is de beste tijd om daar heen te gaan?

Ligt er net aan waar je heen vliegt.
Heb even gekeken voor je, als je naar Nairobi vliegt dan zijn er vliegreizen van 625 euro, maar ook 750 euro en duurder beschikbaar.
Naar Afrika vliegen is duur.. Scheve mond

Vlucht naar Ghana betaal je ook rond de 750/800 euro voor Nagelbijten / Gniffelen

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:12

Wil naar Kenia...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:09

Kenia is inderdaad erg mooi Ja Daar ga ik later dit jaar ook heen (Masai Mara) , en is in prijsverhouding nog best te doen! Je moet alleen wel weten waar je moet boeken en hoe Haha!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:47

*grijns* en jij kunt me vast vertellen waar en hoe ik moet boeken.... Haha! Haha! Haha!