Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:White water = buiten, black water = binnen (grotten).
Dit is een bekende (en goede) organisatie voor black water rafting: http://www.waitomo.com/black-water-rafting.aspx (zelf overigens niet gedaan).
En dan heb je ook nog gradaties, tot en met 'unraftable' aan toe.
Zorben lijkt mij ook gaaf. Niet gedaan, wel een paar keer gezien.
Bij deze brug heb ik een uur lang mijn busgenootjes staan fotograferen. Toen de tiende naar beneden sprong en mijn maag nog steeds in mijn keel zat wist ik dat bungee jumpen écht niets voor mij was.
Maruscka schreef:Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties. Dat zorben klinkt ontzettend leuk! Maar wordt je daar niet ontzettend misselijk van als je zo over de kop gaat?
Esile schreef:Met het zorben ga je inderdaad niet over de kop. Door het water in de bal, 'glijdt' de bal als het ware onder je door. Je moet maar denken aan een hamster in zo'n radje
Oamaru schreef:Je kon er bij mij ook voor kiezen om over de kop te gaan..
Ik heb nog 5 maanden hier van de 12, de tijd gaat zó snel !
Als je het mij vraagt is het Noordereiland niks vergeleken met het Zuidereiland. Maar volgens mij heb je al een héel verhaal van mij gehad.
Oamaru schreef:Je kon er bij mij ook voor kiezen om over de kop te gaan..
Ik heb nog 5 maanden hier van de 12, de tijd gaat zó snel !
Als je het mij vraagt is het Noordereiland niks vergeleken met het Zuidereiland. Maar volgens mij heb je al een héel verhaal van mij gehad.
nils schreef:ziekenhuizen en dergelijke zijn goed in nieuw zeeland...![]()
![]()
Maruscka schreef:nils schreef:ziekenhuizen en dergelijke zijn goed in nieuw zeeland...![]()
![]()
goed om te weten!
Karin schreef:Met 'enge' beesten valt het in NZ trouwens erg mee. De S-beesten zoals spinnen, slangen en schorpioenen komen daar naar mijn weten niet voor, of iig niet in 'fatale' vorm. Wel kunnen de sandflies erg irritant zijn. Er zijn in NZ zelfs wat stranden die Sandfly Beach heten en dat is niet voor niets. Uitkijken dus.
Oamaru schreef:en we hadden een hele invatie (?) van die beestjes.
Esile schreef:Geen enge beesten nee, tenzij je Possums meerekent...
Karin schreef:Esile schreef:Geen enge beesten nee, tenzij je Possums meerekent...
Daar doen ze aparte dingen mee, met die possums:
http://www.silverfernz.com/prodView.asp?idproduct=602