11 uur vliegen, wat doe je in die tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ja_nee

Re: 11 uur vliegen, wat doe je in die tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:04

Toekie schreef:
ja_nee schreef:
Hadden een te luxe vliegtuig (boeing 777) waarbij iedereeen een eigen schermpje had.

Wow! Hebben alle Boeing 777's dat? Ik vlieg van de zomer met een Boeing 777-200/300 van American Airlines naar LA (ruim 11 uur vanaf Londen). Cool

KLM, van Amsterdam naar Los Angeles Haha!
LuvdaTossa schreef:
Wij hadden ook aparte schermpjes op de vluchten naar en van de USA. Dat was wel ideaal. Kun je ook trivianten met heel het vliegtuig Haha!
Ja, dat was leuk inderdaad Ja Kon je spelletjes tegen je medereizigers spelen op die schermpjes Cool We voelde ons weer even kleine kids, zo blij waren we ermee ROFL

Oh wacht, gevonden Lijst Pling

KLM site schreef:
Onze nieuwste Boeing 777- en Airbus A330-toestellen zijn uitgerust met persoonlijke beeldschermen in elke stoel en een interactief entertainmentsysteem compleet met videospelletjes en individuele telefoon. U kunt ook zelf tekstberichten versturen naar elke mobiele telefoon en elk e-mailadres waar ook ter wereld – en u ontvangt het antwoord rechtstreeks in uw stoel! Er wordt tevens een selectie internationale kranten aangeboden. Kort voor aankomst ziet u op het scherm de actuele informatie voor transfervluchten.

Ons vliegtuig:
Afbeelding
Uh ja, het vliegtuig was inderdaad maar half vol Clown
Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:08

Wauw, ik wil zaterdag ook zo'n vliegtuig naar New York toe!!!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:12

Proberen te slapen, dan gaat de tijd het vlugste Knipoog
Lezen, filmpjes kijken (hoop dat je een eigen schermpje hebt..), mp3, TETRIS Koe

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:14

De boeken van Jill Mansell zijn echt een musthave voor op vakantie!! Het zijn zulke heerlijk boeken, daar ben je wel een paar uurtjes zoet mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:37

Toen ik naar mexico ging, heb ik vooral geslapen en naar de lousy films gekeken op die tv's en naar de vliegtuigradio Nagelbijten / Gniffelen
(wij hadden gewoon van de gemeenschappelijke tv's Clown)

Voor de broodnodige wandelingen ging ik maar naar de plee.

Ik wil nooit meer zo ver vliegen, vond het echt vreselijk Nagelbijten / Gniffelen kreeg kontpijn van het zitten, stoel kon ik niet lekker wat naar achteren doen (en bedankt lange man achter mij!!).
Maar door te slapen scheelde het wel.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:46

Ik was echt helemaal Go jij! Go jij! dat je ook zelf je films uit kon kiezen, waren ook best veel waar je uit kon kiezen.

De tijd is echt omgevlogen Clown

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 23:27

haha wow, wat een reacties ineens Haha!
Ik ga zeker even langs de bieb voor de aanbevelingen die nou al langskwamen Knipoog heb ze opgeschreven Lachen
Ik weet zo niet uit mn hoofd met welke maatschappij we vliegen, maar hoop niet dat er maar 3 schermen zijn ofzo Tong uitsteken Wil ook wel mn eigen scherm, lijkt me vet! (alleen vraag ik t me af of ik dat krijg..)
Misschien neem ik ook wel een minispelletje mee ofzo, ook leuk om met zuslief te spelen (a)
en benen strekken, goed plan, wil geen manke benen hebben als ik daar aankom Knipoog

bedankt alvast voor al die reacties Haha!

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:29

Hé, in zon vliegtuig heb ik een paar weken ook nog in gezeten.
In de meeste vliegtuigen (met een lange vlucht) hebben ze dit voortaan wel Knipoog
Neem anders je mp3 mee, dan val je eerder in slaap (heb ik altijd).
Je kan ook altijd kaarten meenemen?

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:40

Bemachtig een kussentje en een plaid bij de steward(es).
Een boek wat lekker leest (het meisje met de 9 pruiken (Kluun was al eerder genoemd). puzzelbokeje (+potlood).
Ik neem ook altijd vochtige wegwerpwashandjes mee, om je tussendoor even op te frissen. Evt oordopjes. Tijdschrift die je graag leest.
Lekker zittende kleding die niet klemt en warme sokken, zodat je je schoenen uitkunt doen.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:41

winnitou schreef:
Ik neem ook altijd vochtige wegwerpwashandjes mee, om je tussendoor even op te frissen.

Dat is een goede tip ja Ja

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:42

lezen, lezen, lezen en uuuuhhhmmmm ohja! lezen!

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:28

Ik zou je toch echt aanraden een slaappilletje te nemen.
De laatste keer had ik normaal gezien ook een vliegtuig met schermen in elke stoel alleen bleek er met dat toestel iets te zijn waardoor deze niet mocht vertrekken en men een ander toestel geregeld had, enkel was er jammer genoeg in dat toestel geen mediacenter. (en dat was ook een vlucht naar latijns america van AA) Ik zou dus niet alle hoop leggen op het feit dat je wel films kan kijken, dat kan nl lelijk tegenvallen Lachen
Verder zijn boeken/tijdschriften en spelletjes natuurlijk altijd leuk maar 11uur is echt wel lang, ik weet niet of jij je zolang daar zoet mee kan houden, ik kon dat toen in ieder geval niet Haha! Bedenk ook dat er een kans is dat je in de luchthaven en zelfs in het toestel zelf ook nog vertraging kan hebben en je je die tijd ook moet bezig houden, die 11uur vlucht is dus niet alles. Ik heb toen voor vertrek 1uur in het vliegtuig moeten wachten omdat er een waterlek was, en ginder aangekomen weer een klein uurtje moeten wachten omdat men de deuren niet openkreeg Gestoord Geloof me, ik heb toen zo veel spijt gehad dat ik geen slaappilletje genomen had Ziek Haha! Haha!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:27

Wanneer kom je aan en vertrek je? In verband met een Jetlag. Als je daar 's morgens aankomt, is het misschien slimmer om tijdens de vlucht te gaan slapen. Kom je daar 's middags of 's avonds aan dan zou ik het slapen (al dan niet met slaappil) overslaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:31

weet niet of je van detectives houdt? dan zou je nog naar boeken van David Baldacci en Patricia Cornwell kunnen kijken

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:13

Handige tips hier!
Zit 20 uur in de bus Bloos

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:19

bij de mac heb je nu bij een happymeal mini spelltjes van MB (4 op een rij, wie is het, dokter bibber en nog eentje).

Ik ga toch voor het slapen. Ga komende zomer naar thailand, tussenstop op helsinki, daar 6 uur wachten....

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:42

ik ben van de zomer naar Canada geweest. Ik had toen een vlucht van meer als 9 uur voor mijn kiezen. Heel gek misschien: maar die 9 uur vlogen voorbij (haha flauwe grap!) als ik 'normaal' een vlucht van 3 uur had, vond ik het heel langzaam voorbij gaan. Maar voor ik het wist, was de vlucht naar Canada al voorbij. Ik heb lekker veel te lezen meegenomenl (idd shopaholic!), filmpje gekeken, muziek geluisterd en lekker met mijn ogen dicht gezeten. Terugreis was precies hetzelfde: ging weer heel snel voorbij! Misschien omdat je je instelt dat je lang moet reizen?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:53

Ik vlieg in maart naar Ecuador, dat is ruim 15 uur vliegen. Ik vlieg 's nachts met KLM, en kom daar (incl 6 u tijdsverschil) dan 's ochtends aan. Dus ik denk dat ik maar een slaappil neem Nagelbijten / Gniffelen Iemand nog aanbevelingen welke goed werken? Clown

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:00

Ben net terug uit LA. Heen zat ik gewoon tourist class en moest ik inderdaad voor mijn eigen vermaak zorgen. Terug zat ik voorin en toen had ik inderdaad een eigen schermpje met spelletjes en keuze uit zeker 50 films, muziek etc. Heb dus 3 films gezien en daarna nog een uurtje geslapen. Perfecte vlucht met zelfs stoelmassage.
Ik heb nog nooit last van een jetlag gehad. Ga in het nieuwe land gewoon verder op de plaatselijke tijd. Eventueel een uurtje vroeger naar bed en de volgende dag misschien niet teveel plannen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:55

Talisa schreef:
Ik vlieg in maart naar Ecuador, dat is ruim 15 uur vliegen. Ik vlieg 's nachts met KLM, en kom daar (incl 6 u tijdsverschil) dan 's ochtends aan. Dus ik denk dat ik maar een slaappil neem Nagelbijten / Gniffelen Iemand nog aanbevelingen welke goed werken? Clown

Temazepan

Geven ze in ziekenhuizen ook aan patienten. kan er evt wel 2 voor je regelen, eentje voor heen en eentje voor terug

Toen ik naar Tunesie ging een paar jaar geleden heb ik 6 uur in een stilstaand vliegtuig gezeten omdat deze ontijst moest worden. 6 uur vertraging, sacho mensen die niet mochten roken, sacho personeel, omdat ze bijna over hun tijd heen zaten.
En een sacho ik van al die chagerijnige mensen

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:34

ma_rie_tje schreef:
Talisa schreef:

Temazepan

Geven ze in ziekenhuizen ook aan patienten. kan er evt wel 2 voor je regelen, eentje voor heen en eentje voor terug

Toen ik naar Tunesie ging een paar jaar geleden heb ik 6 uur in een stilstaand vliegtuig gezeten omdat deze ontijst moest worden. 6 uur vertraging, sacho mensen die niet mochten roken, sacho personeel, omdat ze bijna over hun tijd heen zaten.
En een sacho ik van al die chagerijnige mensen

Maar ben ik dan niet helemaal knock-out? Clown
M'n ouders willen liever niet dat ik aan de slaapzooi ga, als er dan wat gebeurd, noodsituatie ofzo, slaap ik lekker door Nagelbijten / Gniffelen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:47

nee dat niet. Het help om makkelijker in slaap te komen.
Knock out ga je er niet van.
Laat ik het zo zeggen: als ik er eentje neem dan wordt ik nog wel wakker als mn vriend naar het toilet gaat (of als ik zelf moet snachts).
Daarbij heb je in het vliegtuig niet echt een "relaxte" manier van slapen zoals in je bed, en slaap je zoiezo al minder diep.
Wat je ook kan doen is thuis een keer een pilletje gebruiken om te kijken hoe je er op reageerd.

Thuis slaap ik er lekker op, maar in de auto werkt het bij mij niet. Ik kan zoiezo niet zittend slapen, ook niet met een pilletje.
Half liggend in het vliegtuig gaat dan nog wel enigsins

Maar je wordt toch wel wakker hoor. Het is net als je REM slaap, alleen val je makkelijker in slaap.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:50

ik heb tijdens mijn vluchten naar amerika, vooral veeeeel film bekeken (in t ene vliegtuig op een eigen scherm en in t andere op een gezamelijk scherm) vooral de ene keer dat ik 1e klas reisde, 1e klas is zeker aan te raden Cool , heerlijke (massage) stoelen, champagne, fanatieke stewardessen enz... en zo nu en dan geslapen. elke keer zal ik weer een slaappil nemen, omdat als je weer in ned. bent de jetlag best wel vervelend is... maar toch vind ik t altijd eng... (vraag me niet waarom...) dit jaar ga ik waarschijnlijk een natuurlijk slaapmiddel nemen, dat lijkt me iets gezonder... Knipoog Knipoog

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:55

Ik ben ook een keer naar mexico geweest, heenweg ook geen oog dicht gedaan maar lekker filmpjes kijken en boekjes/tijdschriften lezen Lachen