Canarische eilanden vond ik echt niets... veel te toeristisch. Curacao is wel heel mooi en door de week valt het toerisme erg mee op de stranden! Weinig last van gehad (we waren er in februari)
Mauritius!!! Dat is ronduit het meest fantastische land waar ik geweest ben, geweldig in alle opzichten!!! Echt een onwijze aanrader, wij zijn toen met Fox geweest maar via andere organisatie kan ook!
Je kan gerust naar Thailand gaan! Regentijd is heel anders dan hier. Het is daar vaak aan het eind van de dag 1 bui en daarna is het gewoon weer droog en warm. Die regenbuien komen wel vaak met bakken uti de hemel maarja als het binnen een half uurtje over is is dat helemaal niet zo erg (of je moet iedere dag in de bush willen wandelen....)
Verder inderdaad Maleisië (maar ook regenseizoen), Dominicaanse Republiek (maar is dan mogelijk orkaanseizoen), Mexico (idem dito) Egypte (maar daar boven de 40 graden) Ja er is zoooooooo veel waar je heen kan voor parelwitte stranden. Ohja ook nog Cuba! Allemaal echte aanraders!
Ik kan je alles vertellen over de parelwitte stranden en wuivende palmbomen op Maleisie, Costa Rica en een deel van Mexico alleen weet ik niet of deze bestemmingen ook goed te doen zijn in de periode dat jij weg wilt (regenseizoen, winter e.d.) want ik ga zelf namelijk altijd in maart/april weg... Mocht je iets willen weten, vraag maar raak!
Thailand in het regenseizoen is prima te doen in het zuiden (waar de stranden en eilandjes zijn dus) Ik ben er in het regenseizoen geweest en in het noorden van het land stonden er hele dorpen onder water en waren er allemaal wegen weggeslagen enzo, maar in het zuiden hebben we niks van het regenseizoen gemerkt.
Als je massatoerisme wilt ontwijken moet je alleen in ieder geval niet naar Phuket/Pattaya/Koh Samui gaan, maar naar een van de wat kleinere eilandjes.
Bedankt iedereen voor alle berichten en foto's! We zijn gister naar de vakantiebeurs geweest en hebben heeeel veel info meegenomen over allerlei landen. Nu gaan we flink lezen over alle landen en over de hiergenoemde landen en dan maken we een goede keuze (hoop ik)
Maleisie is echt een geweldige bestemming! Ik heb er een heerlijke gevarieerde vakantie gehad. De drukte van steden en de rust van het regenwoud in een dagje rijden. We hebben zelfs in een resort gezeten met maar 7 huisjes en dat aan een parelwitte strand, alsof we alleen op de wereld waren. Echt een aanrader! Wel elke dag een bui (minuutje of 20)
Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt? Maar als je nog iets wilt weten dan PB je maar even ik ben nl in een aantal landen geweest die misschien een optie voor je zijn: Mexico, Brazillie, Dominicaanse Republiek en Jamaica
We gaan zaterdag voor een weekje naar New York toe, en daarna willen we gaan boeken!!!! We hebben nog geen definitieve keus gemaakt maar al wel heel veel leuke ideeën, bedankt allemaal!!!