Skivakantie tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: Skivakantie tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 18:39

Kreeg deze tip per pm. Is ook een goeie.

zorg dat je altijd iets van suiker bij je heb, desnoods paar suikerklontjes,
het kan inderdaad zijn dat je veel last van de hoogte krijgt en dan is het beter wat suiker te nemen, je heb van die beetje langwerpige snoepjes, overal te krijgen ook bij kruitvat etc maar weet even niet hoe ze heten, zit in wit met gelige verpakking.

Weet misschien iemand hoe ze heten?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:46

Lianne84 schreef:
verootjoo schreef:
Daarbij gaat zij waarschijnlijk met een skiles, dus dan hoef je al helemaal niks mee te nemen. Ik neem zelf hoogstens een pakje evergreen mee ofzo.

Daarom zeg ik ook, ws heb je als je in een groep gaat minder nodig dan als je zelf een tocht gaat makan. Maar ik ben het niet met je eens dat je helemaal niets nodig hebt als je in een skiklasje zit. Als je als Nederlander naar de bergen gaat kun je de eerste dagen flink last hebben van de hoogte + het feit dat je lichamelijk flink intensief bezig bent kun je je wel een beroerd voelen (koppijn, duizelig, etc.) de enige remedie is dan even rustig zitten en veel drinken. Zo heb ik al vaak wat gehad aan mijn flesje water Knipoog
En ik vind het behoorlijk knap als je (plat) op je rug valt als je aan het skien bent.

Een beetje skileraar heeft daar altijd spullen voor hoor Knipoog
Ik ski trouwens nou al vanaf mijn 4e jaar, en ben toch vaak zat op mijn rug gevallen Ja En ook nu ik niet meer in de skiles zit, neem ik eigenlijk nooit wat mee de piste op, hoogstens een schroevendraaier voor de bindingen. Als je echt wat nodig hebt kun je altijd terecht bij de pistepatrouilles Knipoog

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:51

AaronYve schreef:
Kreeg deze tip per pm. Is ook een goeie.

zorg dat je altijd iets van suiker bij je heb, desnoods paar suikerklontjes,
het kan inderdaad zijn dat je veel last van de hoogte krijgt en dan is het beter wat suiker te nemen, je heb van die beetje langwerpige snoepjes, overal te krijgen ook bij kruitvat etc maar weet even niet hoe ze heten, zit in wit met gelige verpakking.

Weet misschien iemand hoe ze heten?

Dextro energie?

Verder wens ik jullie heel veel plezier op vakantie en ga vooral mee met de vorige posts over dat je beter geen rugzak mee kan nemen enz.
Vergeet ook geen telnr van je moeder of vriend of wie er ook meegaat, mocht er iets zijn kunnen ze die in geval van nood bellen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:00

Vooral veel plezier hebben!
Niet te dik aankleden, eerste dagen op les zal je veel naar boven moeten klimmen en dat wordt zweten! Verder een goede ski/zonnebril en goede handschoenen.
Ook ik zou geen rugtas meenemen. Nergens voor nodig, eten en drinken doe je voor en na de les en in de lunchpauze. Ik ski en snowboard nou al mijn hele leven en heb nog nooit een rugtas meegenomen. Zit alleen maar in de weg en kan nog gevaarlijke situaties opleveren ook!
Verder belangrijke nummers duidelijk in je telefoon vermelden, of een briefje in je zak doen wie ze kunnen bereiken in geval van nood. Lachen

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:04

AaronYve schreef:
Ohw dan is me vriend broertje je in de voetsporen getreden, die kon ook niet remmen of sturen en is vol tegen die kantinemuur aangeknalt, bijna dat hek over haha.
Tsjechie ligt ook al veel sneeuw toch..
Neem jij ook gewone schoenen mee of zou je daar helemaal niks mee kunnen?

Ja, al best wel veel Lachen Ik neem ook nog wel gewoon schoenen mee, weet nog niet of ik er wat wat mee kan Tong uitsteken Ik denk dat ik nog Uggs meeneem (zijn natuurlijk ook nog wel warm) en een paar leuke laarzen Lachen Er is ook nog apres-ski natuurlijk Haha!

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:49

Een goede bril is heel belangrijk!
En ik persoonlijk doe hem altijd op!
Een keer was het mooi weer, geen sneeuw oid dus ik dacht ik doe hem niet op... Die avond knallende koppijn! Omdat de zon de hele tijd op de sneeuw reflecteerde enzo, was er heel fel licht.
En als het sneeuwt is een bril bijna onmisbaar vind ik Lachen

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:10

Idd is een bril erg fijn, zelfs als het niet sneeuwt.
De felle zon reflecteerd op het sneeuw, en dat is erg scherp aan je ogen!
Ook is een goede zonnebrandcrème erg belangrijk, je kunt last krijgen van een branderige huid en je kunt zelfs bovenop de berg verbranden!
Verder is een lipbalsem met uv-filter fijn. Lachen
Goede dikke kleren zijn altijd fijn. Doe vooral goede dikke handschoenen aan, het is mega koud daarboven en je kunt je snel bezeren als je valt, meestal vang je je dan op met je handen.. Ook is zo'n ding voor je ski-pas handig, zo een met een klipje die aan een rol-touw vast zit. (kan het niet beter uitleggen Schijnheilig ) Deze kun je ook altijd nog op bestemming zelf kopen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:13

Een sun blocker of hoe je dat schrijft, en iets voor je lippen.Je verbarnd heel erg ook al schijnt er geen zon.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:43

Ow en trouwens: gebruik wel een echte wintersport zonnecreme! De gewone die je in de zomer gebruikt, bevriest op je gezicht als het koud is Knipoog

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:48

hoi! blistex lippenbalsam, de blauwe!! echt doen, die is super. groetjes deess

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 11:54

Hoi.

Weer goeie tips! Bedankt!
Het was idd dextro laura1987 thnx Knipoog
Nummers vermelden Ja
En blistex schijnt idd een hele goeie te zijn, ga hem kopen.

@ verootje, heb je een aanrader qua gezichtscreme?
@ Marly, ik denk dat ik weet wat je bedoelt Lachen

Wat is een sun blocker?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:01

Wij gaan ieder jaar op wintersport en zijn erg fanatiek.
Wat ik niemand hier nog heb horen zeggen is dat het ook belangrijk is een goede conditie te hebben.
Wij gaan begin februari en ik begin in november met trainen voor de wintersport (ik train het hele jaar door, maar dan doe ik speciale oefeningen voor het skieën).
Ik doe duurtraining....dus ik zorg dat mijn basisconditie goed is en ik train de spieren die je bij het (in mijn geval) skieën intensief gebruikt.
Veel mensen vallen en breken of scheuren iets door vermoeidheid en/of spierpijn.
Ik zie dat zo vaak (wij gaan altijd met een groep).
Bovendien heb je door topfit te zijn ook veel meer plezier van je vakantie. Je lijdt geen helse pijnen, zoals anderen in je groep...je geniet alleen maar volop.
Tenminste dat vind ik. En je hebt geen tijgerbalsem nodig (waarvan ik overigens ook vindt dat het minder goed helpt dan een warm bad).
Verder is het een aanrader om zwemkleding mee te nemen. Als er in je ski oord gelegenheid is tot zwemmen, is dat heerlijk na het skieën om je spieren echt even iets anders te laten doen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 12:06

Ja een goeie conditie is idd heel belangrijk.
Ik ben zo wel in conditie maar op de ski's is het weer wat anders.
Ik was idd ook al aan het denken om zwemspullen mee te nemen. Neem ze nu zeker mee Lachen

IS er ook iemand al eens geweest in Savignon Zwitserland?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:07

AaronYve schreef:
@ verootje, heb je een aanrader qua gezichtscreme?

Wat is een sun blocker?

Ik gebruik zelf altijd nivea. Maar elke andere waar op staat dat hij voor wintersport bedoeld is is ook prima hoor Knipoog Het gaat erom dat de wintersportzon en de zomerzon twee verschillende soorten straling zijn. Wintersport zon is feller omdat hij ook afkaatst op de sneeuw. Daar heb je een sunblocker voor nodig. Met een standaard factor 10-15 voor op het strand red je het niet in de sneeuw. Gebruik minimaal een factor 20! En een gewone zonnecreme is niet bestand tegen veel kou, en zal daardoor bevriezen op je gezicht, terwijl in een wintersportcreme nog wat vet zit tegen de wind en de vrieskou Ja

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 12:08

Ah dank je, anders stond ik daar met een bevroren gezicht Nagelbijten / Gniffelen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:11

AaronYve schreef:
Ja een goeie conditie is idd heel belangrijk.
Ik ben zo wel in conditie maar op de ski's is het weer wat anders. Ik was idd ook al aan het denken om zwemspullen mee te nemen. Neem ze nu zeker mee Lachen

IS er ook iemand al eens geweest in Savignon Zwitserland?

Als je op internet zoekt, vind je wel oefeningen die je kunt doen. Ik doe altijd mijn MP3 speler op en dan lekker op de muziek....

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 13:36

Ik ga eens kijken.
Dank je polly2, een goeie oefening van tevoren is natuurlijk altijd beter. misschien ook handig voordat je gaat beginnen in de sneeuw? Zodat je een warming-up hebt.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:05

even een stip want ga ook op wintersport met school dus kan wel wat tips gebruiken

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:28

Nou ben weer terug en wil iedereen bedanken voor de tips, ik heb er echt iets aan gehad.
Heb alleen zelf nog een tip, neem een gezichtmasker mee want je krijgt echt snel een droge huid.
Ik had lippenblasem met uv, ook heel fijn voor op de piste.
Wattenstokjes want zodra je weer onder bent zitten je oren dicht. (teminste de mijne)
Strepsels!!! keelpijnsnoepjes heel belangrijk Knipoog

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:41

Jullie vergeten allemaal het allerbelangrijkst te melden!

Een goed humeur!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:55

Idd Haha! Haha!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:07

Veel warme kleding is echt niet altijd noodzakelijk. Ik heb met wintersport enkel een thermoshirtje met korte mouw aan en daarover een shirtje met lange mouwen, sjaal en jas en ik heb het echt warm genoeg.

heel veel plezier he Haha!