Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lianne84 schreef:verootjoo schreef:Daarbij gaat zij waarschijnlijk met een skiles, dus dan hoef je al helemaal niks mee te nemen. Ik neem zelf hoogstens een pakje evergreen mee ofzo.
Daarom zeg ik ook, ws heb je als je in een groep gaat minder nodig dan als je zelf een tocht gaat makan. Maar ik ben het niet met je eens dat je helemaal niets nodig hebt als je in een skiklasje zit. Als je als Nederlander naar de bergen gaat kun je de eerste dagen flink last hebben van de hoogte + het feit dat je lichamelijk flink intensief bezig bent kun je je wel een beroerd voelen (koppijn, duizelig, etc.) de enige remedie is dan even rustig zitten en veel drinken. Zo heb ik al vaak wat gehad aan mijn flesje water
En ik vind het behoorlijk knap als je (plat) op je rug valt als je aan het skien bent.

En ook nu ik niet meer in de skiles zit, neem ik eigenlijk nooit wat mee de piste op, hoogstens een schroevendraaier voor de bindingen. Als je echt wat nodig hebt kun je altijd terecht bij de pistepatrouilles
 En ook nu ik niet meer in de skiles zit, neem ik eigenlijk nooit wat mee de piste op, hoogstens een schroevendraaier voor de bindingen. Als je echt wat nodig hebt kun je altijd terecht bij de pistepatrouilles  

AaronYve schreef:Kreeg deze tip per pm. Is ook een goeie.
zorg dat je altijd iets van suiker bij je heb, desnoods paar suikerklontjes,
het kan inderdaad zijn dat je veel last van de hoogte krijgt en dan is het beter wat suiker te nemen, je heb van die beetje langwerpige snoepjes, overal te krijgen ook bij kruitvat etc maar weet even niet hoe ze heten, zit in wit met gelige verpakking.
Weet misschien iemand hoe ze heten?

AaronYve schreef:Ohw dan is me vriend broertje je in de voetsporen getreden, die kon ook niet remmen of sturen en is vol tegen die kantinemuur aangeknalt, bijna dat hek over haha.
Tsjechie ligt ook al veel sneeuw toch..
Neem jij ook gewone schoenen mee of zou je daar helemaal niks mee kunnen?
 Ik neem ook nog wel gewoon schoenen mee, weet nog niet of ik er wat wat mee kan
 Ik neem ook nog wel gewoon schoenen mee, weet nog niet of ik er wat wat mee kan  Ik denk dat ik nog Uggs meeneem (zijn natuurlijk ook nog wel warm) en een paar leuke laarzen
 Ik denk dat ik nog Uggs meeneem (zijn natuurlijk ook nog wel warm) en een paar leuke laarzen  Er is ook nog apres-ski natuurlijk
 Er is ook nog apres-ski natuurlijk  

) Deze kun je ook altijd nog op bestemming zelf kopen.
 ) Deze kun je ook altijd nog op bestemming zelf kopen.                                                         

AaronYve schreef:@ verootje, heb je een aanrader qua gezichtscreme?
Wat is een sun blocker?
 Het gaat erom dat de wintersportzon en de zomerzon twee verschillende soorten straling zijn. Wintersport zon is feller omdat hij ook afkaatst op de sneeuw. Daar heb je een sunblocker voor nodig. Met een standaard factor 10-15 voor op het strand red je het niet in de sneeuw. Gebruik minimaal een factor 20! En een gewone zonnecreme is niet bestand tegen veel kou, en zal daardoor bevriezen op je gezicht, terwijl in een wintersportcreme nog wat vet zit tegen de wind en de vrieskou
 Het gaat erom dat de wintersportzon en de zomerzon twee verschillende soorten straling zijn. Wintersport zon is feller omdat hij ook afkaatst op de sneeuw. Daar heb je een sunblocker voor nodig. Met een standaard factor 10-15 voor op het strand red je het niet in de sneeuw. Gebruik minimaal een factor 20! En een gewone zonnecreme is niet bestand tegen veel kou, en zal daardoor bevriezen op je gezicht, terwijl in een wintersportcreme nog wat vet zit tegen de wind en de vrieskou  

AaronYve schreef:Ja een goeie conditie is idd heel belangrijk.
Ik ben zo wel in conditie maar op de ski's is het weer wat anders. Ik was idd ook al aan het denken om zwemspullen mee te nemen. Neem ze nu zeker mee
IS er ook iemand al eens geweest in Savignon Zwitserland?