Djoser-reizen naar Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pittig_ding

Re: Djoser-reizen naar Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:31

Hier ook even een mindere ervaring met Zuid-Afrika en Djoser.
Afkomstig van mijn ouders, maar wellicht raadzaam om wel even te melden.

Mijn ouders zijn ook met Djoser geweest en er stond in de papieren dat de kosten van alle entree's van parken er bij inbegrepen waren, volgens het programma.

In het programma stond wat ze iedere dag gingen doen, naar Kruger, naar Olifantpark enz. Maar toen ze daar dus eenmaal waren bleek dus, dat toen je daar was, kon kiezen wat je wilde gaan doen. En er was dus geen vast programma.
Dus alles wat je wilde gaan doen, kwam er qua kosten toch nog bij....
Dus je had keuze's. Bus stond ergens geparkeerd voor het entree van Olifantpark, dan kon je kiezen:
Ik ga het park in,
Ik ga buiten het park wandelen,
Ik blijf bij de bus.

Dus alles wat je nog wilde gaan doen, kwam er qua kosten nog eens bij. Dus dat werd best een dure reis, aangezien zij er vanuit waren gegaan dat alles er al bij zou zitten.

Dus lees nog even de kleine lettertjes.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:33

Ik zet even een stipje en plaats vanavond meer. Ik heb de kampeerrondreis z-afrika-swaziland-lesotho gedaan met Djoser en was erg tevreden.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 17:12

pittig_ding, dank je wel, zulke verhalen zijn ook welkom natuurlijk, want lijkt me ook wel handig om te weten Lachen
Hoelang geleden zijn jou ouders geweest dan?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:57

Ik heb in 2003 dus de kampeerreis naar Zuid-Afrika met Djoser gedaan. Je hebt dan een nederlandse reisleider en een zuid-afrikaanse chauffeur/gids/ kok. Ze komen je ophalen op het vliegveld in Pretoria (of Kaapstad). Eerder kan je je mede-reizigers al herkennen aan labels etc. Haha!

De reis was zeker de moeite waard. De natuur is erg mooi, de dierentuin maar dan in het echt. Het voordeel van de kampeerreis vond ik dat er vele (relatief) jonge of jong van geest mensen mee gaan. De gemiddelde leeftijd bij hotelreizen is wat hoger. Knipoog

Je krijgt inderdaad veel vrijheid bij de excursies. Je kan zelf bepalen of je ergens wel of niet aan mee doet. Ik vind dat juist er prettig.

Bij mij groep waren er overigens veel mensen (zowel mannen als vrouwen) die alleen reisden. Een aantal van die meiden Konden zo goed met elkaar opschieten dat ze het jaar er op weer samen op reis gingen.

Je kan de groepssamenstellign overigens vaak vantevoren bekijken op de site van de reisorganisatie. Kan je kijken of er meer mensen alleen reizen en wat hun leeftijd is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:16

Pittig_ding, zover ik weet staat de laatste 5 jaar al op de site bij iedere reis dat de entree-gelden en excursies niet inbegrepen zijn.

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:28

Nymphadora schreef:
pittig_ding, dank je wel, zulke verhalen zijn ook welkom natuurlijk, want lijkt me ook wel handig om te weten Lachen
Hoelang geleden zijn jou ouders geweest dan?

Sorry dat ik nu pas reageer. Mijn ouders zijn in februari 2006 daar naar toe geweest.

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:31

Neonlight schreef:
Pittig_ding, zover ik weet staat de laatste 5 jaar al op de site bij iedere reis dat de entree-gelden en excursies niet inbegrepen zijn.

Dat was bij hun reis dus niet het geval. Want dan zou er geen enkele excursie er bij moeten zitten en dat was dus niet het geval. Enkele excursies zaten er wel bij, maar op het moment dat er 3 excursies stonden, dan moest je kiezen en zat er niets bij.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 21:56

Hm apart dan dat jullie verhalen elkaar dan wel tegenspreken Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 23:43

pittig_ding schreef:
Dat was bij hun reis dus niet het geval. Want dan zou er geen enkele excursie er bij moeten zitten en dat was dus niet het geval. Enkele excursies zaten er wel bij, maar op het moment dat er 3 excursies stonden, dan moest je kiezen en zat er niets bij.

Dat zijn de facultatieve excursies, en er staat en stond altijd duidelijk bij dat die niet inbegrepen zijn. Knipoog

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 09:13

Ach, jij je zin.....
Ik weet hoe het wel zit....

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:07

Ik ben met Djoser naar Egypte geweest en heb niets dan goede ervaringen! Van te voren was duidelijk welke excusries facultatief waren (en die je dus nog extra moet betalen) en welke niet. De facultatieve excursies zijn niet verplicht (andere ook niet natuurlijk maar die zijn wel opgenomen in het reisprogramma).
Deze zomer gaan we waarschijnlijk weer met Djoser Lachen (Zuid-Afrika, Mozambique, Malawi en Zambia)

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:44

Ik zit zelf in de toerisme branche en meerbepaald op Afrika :

Summum zou ik persoonlijk niet aanraden.
Deze zijn heel goedkoop maar vaak laat de kwaliteit ook wel te wensen over. Ken heel veel mensen die hier achteraf klachten over hebben.

Djoser heb ik niet zo'n ervaring mee, dus dat kan ik je niet vertellen.

Via onze reisorganisatie weet ik nog wel een leuke formule voor je :
Je bent jong en wil alleen reizen : is een avontuurlijke kampeersafari dan niets voor je?
Je kan kiezen uit verschillende formules : er is er eentje die 18 dagen van Johannesburg tot Kaapstad gaat. Verblijf is ofwel in jeugdherbergen ( zéér netjes) of in tentjes. Je kan kiezen om alleen op een kamer te liggen ( scheelt niets in de prijs) of samen met iemand anders.
Het is internationaal gezelschap en dat is net het mooie met mensen van over de hele wereld die vaak ook alleen een onvergetelijke reis willen maken.
Vervoer is in een grote safaritruck ( comfortabel wel). En het eten maak je gezamelijk klaar. Een braai of zo.
Ik heb deze reis zelf gedaan ( stukje) en ik was er dolenthousiast over!!
Ze doen vaak speciale dingen : eens gaan kanovaren , de tafelberg opwandelen ipv met de kabellift, big five game walks,...
Op de begeleide rondreizen ( de klassieke ZA rondreizen) zit vaak een iets ouder publiek. Dat zien we met onze begeleide rondreizen ook : mensen van +40 en vaak geen singles.

Voor meer informatie : prijzen, afreisdata, brochure van de organisatie,...mag je me altijd een pb-tje sturen. Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 17:35

Ja dat lijkt me wel wat, maar het kamperen staat me niet zo heel erg aan.
Ik heb liever een lodge/hotel reis Ja

Ik heb hier heel wat reisgidsen liggen, OA van KoningAap en zit erover te denken om met een reis van hun mee te gaan Ja

Piro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:03

Ik ben van plan om na mijn afstuderen ook een keer een mooie rondreis met een groep te maken en dus heb ik mij ook vast een beetje georienteerd. Van meerdere kanten heb ik gehoord dat het vooral belangrijk is dat je een reisorganisatie kiest die als het ware bij je past. Zo is djoser een goede organistatie, maar de gemiddelde leeftijd van de reizigers is over het algemeen wel wat hoger. Zeker als je wat jonger bent is het leuker om met mensen van je leeftijd te reizen. Via via ben ik toen bij twee reisorganisaties voor 'jongeren' gekomen, namelijk Mambo en Shoestring. Mambo heeft vooral actieve en avontuurlijke reizen en meer georganiseerd (minder vrijheid) als Shoestring. Maar van beide heb ik positieve verhalen gehoord. Dus misshien zijn deze organisaties ook iets voor jou?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 11:31

Ik heb op dit moment contact met www.drietour.nl
Met deze organisatie ben ik ook naar Israel geweest.
En dezelfe tourleider als die meeging naar Israel gaat ook mee naar een reis naar ZA
Dus ik zit even te wachten op antwoord over welke datum, en dan ga ik boeken! Go jij! Go jij!