Geld wisselen in Praag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrtje_

Re: Geld wisselen in Praag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 13:52

Ahah das dan nog nieteens een euro.. Nagelbijten / Gniffelen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:09

Ik zou daar ter plekke in één keer het geld opnemen voor een hele week.
Ik ben in de zomer naar Groot Brittanië geweest, en had in Nederland gewisseld. Dit kostte me 9 euro. Verder heb ik daar ter plekke één keer een groter bedrag gepind, en dat kostte me 2 euro. Stuk goedkoper dan in Nederland dus!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 00:11

Deel je straks je ervaringen even Myrtje, dan ben ik vast voorbereid voor wanneer wij in Praag zitten (wij zitten met de kerst in Praag, ben erg benieuwd... net terug van 4 dagen Parijs, maar dat vond ik echt geen leuke stad ... veel en veel te duur Nagelbijten / Gniffelen , dat zal in Praag vast anders zijn Haha! )

lisette87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 00:19

Ik ben er afgelopen zomer geweest, en met zn tweetjes waren wij max 15 euro kwijt voor een driegangendiner. Een lunch kost dus al helemaal niets Knipoog
Ik heb toen 25 euro (dacht ik) omgewisseld in Nederland, en de rest daar gepind. Volgens mij is het zo dat je voor beide wat geld extra betaald en dat het dus op zich niet heel veel uitmaakt.
Zelf vind ik het wel zo prettig om niet zoveel los geld op zak te hebben, je weet nooit waar je het kwijt raakt Knipoog
Veel Plezier!
Als je een dagje vrij bent, is de dierentuin in Praag een aanrader als je het even gezien hebt met alle cultuur. Voor 2 euro ofzo ben je binnen, en het is een gigantische dierentuin! Echt supergaaf!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:38

lisette87 schreef:
Ik ben er afgelopen zomer geweest, en met zn tweetjes waren wij max 15 euro kwijt voor een driegangendiner. Een lunch kost dus al helemaal niets Knipoog
Ik heb toen 25 euro (dacht ik) omgewisseld in Nederland, en de rest daar gepind. Volgens mij is het zo dat je voor beide wat geld extra betaald en dat het dus op zich niet heel veel uitmaakt.
Zelf vind ik het wel zo prettig om niet zoveel los geld op zak te hebben, je weet nooit waar je het kwijt raakt Knipoog
Veel Plezier!
Als je een dagje vrij bent, is de dierentuin in Praag een aanrader als je het even gezien hebt met alle cultuur. Voor 2 euro ofzo ben je binnen, en het is een gigantische dierentuin! Echt supergaaf!

Ik ben even nieuwsgierig ... was dat in het centrum of wellicht buiten het centrum en hoe was jullie diner en waar bestond het uit... Is de dierentuin dichtbij het centrum van Praag eigenlijk? En nu ik toch bezig ben... is het makkelijk om van het vliegveld naar het centrum te komen met openbaar vervoer (of zijn taxi's ook zeer goed betaalbaar Haha! )? Spreken de mensen in Praag eigenlijk ook wel wat Engels oid? Haha! Sorry voor al mijn vragen... Schijnheilig Hoop dat de TS het niet erg vind dat ik haar topic binnen ben gevallen met een waslijst aan vragen voor iemand... Nagelbijten / Gniffelen

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:44

Je kan daar gewoon pinnen. Wij zijn er wel op brute wijze beroofd trouwens. De stelling van de Tsjechen is: als je niet steelt, steel je van je familie.
Wij wisten dit en toch zijn we in een bus klem gezet door 4 mannen en de bestolen. De buschauffeur heeft ze laten gaan, was bang. Daar kan je dus niks tegen doen. Mijn advies dus: niet teveel geld op zak, laat je paspoort en creditcard in de kluis, laat je rijbewijs thuis en ga met een groep pinnen als het moet.

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:49

Ik heb het hier laten doen omdat ik dat makkelijker vond. Je kan er gewoon pinnen in een winkel met je pinpas. Ik zou erg opletten met geld inwisselen het kan wel maar soms zit er nog groot verschil in hoeveel je betaald. Dus ik zou opletten.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:58

anneve schreef:
Je kan daar gewoon pinnen. Wij zijn er wel op brute wijze beroofd trouwens. De stelling van de Tsjechen is: als je niet steelt, steel je van je familie.
Wij wisten dit en toch zijn we in een bus klem gezet door 4 mannen en de bestolen. De buschauffeur heeft ze laten gaan, was bang. Daar kan je dus niks tegen doen. Mijn advies dus: niet teveel geld op zak, laat je paspoort en creditcard in de kluis, laat je rijbewijs thuis en ga met een groep pinnen als het moet.

Ik heb opeens minder zin... Scheve mond Was dit in het openbaar vervoer? (Dan ga ik dat maar niet gebruiken...) Hopelijk schrikt mijn vriend wel een klein beetje af, ik neem iig mijn goedkope tas en portemonnee maar mee en verdeel een klein bedrag aan contanten dan wel over verschillende plekken (portemonnee, jaszakken etc.) want ik heb begrepen dat Praag idd wel erg is wat dit soort dingen en 'gewone' zakkenrollers betreft...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:03

Ja was openbaar vervoer.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:36

Ik ben 2x in Tjechie geweest waaronder ook in Praag. Praag vond ik het minst leuke van heel Tsjechie. Veel te druk, belachelijk veel souvenierswinkeltjes en ontzettend duur.

Bij pinnen betaal je per keer een bedraf van 2.50 of zoiets aan de betreffende bank. Moet je dus niet te vaak doen.

Voor de rest niks dan lof over Tsjechie. Op Praag na is het ontzettend goedkoop. Hoewel binnen 10 jaar het land net zo duur zal zijn voor de toeristen als in Nederland, aangezien het toerisme daar met 200% per jaar groeit.

Je kunt ook gewoon bij mensen op straat geld wisselen. Ze hebben daar graag Euro's. En ik ben er nog nooit beroofd.
Wat ik wel jammer vind is dat bijna niemand er Engels of Duits spreekt (muv de regio in het westen vlak tegen de Duitse grens). Ze kennen wel allemaal Russisch Bloos

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:43

Mijn vriend is 3 maand terug geweest,die vondt het belachelijk goedkoop,voor eten etc zeker.
Ook kleding etc etc heeft ie super veel gekocht en hij was niet meer dan 100 euro kwijt eraan,eten etc zon 5 euro per dag drinken (bier) niet meegrekent!hun zaten midden in de stad praag.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:08

toevallig. ik ben net terug uit praag met school. wij gingen ook 5 dagen. ik heb thuis gewisseld. ongeveer 120 euro omgewisseld. dan krijg je 3000kronen. ik heb daar ook nog 1000kronen gepint. er staan genoeg pinautomaten in de stad. wij maakten ook nog een stop in tjechie bij de mac en daar kan je nog wel met euro's betalen maar kronen is toch makkelijker. dan kan je niet worden afgezet. vind makkelijk als je thuis alles al geregeld heb voordat je daar allemaal moet gaan pinnen

ik heb rond de 50 euro opgemaakt aan eten en drinken. ligt er maar net aan wat je eet enz. het is wel goedkoper als hier in nederland maar zoveel verschilt dat ook niet meer
veel plezier

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:14

Ik ben ook met school naar Praag geweest, gewoon gepint! Kun je je geld ook niet kwijtraken Tong uitsteken!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:31

vikki schreef:
Ik ben even nieuwsgierig ... was dat in het centrum of wellicht buiten het centrum en hoe was jullie diner en waar bestond het uit... Is de dierentuin dichtbij het centrum van Praag eigenlijk? En nu ik toch bezig ben... is het makkelijk om van het vliegveld naar het centrum te komen met openbaar vervoer (of zijn taxi's ook zeer goed betaalbaar Haha! )? Spreken de mensen in Praag eigenlijk ook wel wat Engels oid? Haha! Sorry voor al mijn vragen... Schijnheilig Hoop dat de TS het niet erg vind dat ik haar topic binnen ben gevallen met een waslijst aan vragen voor iemand... Nagelbijten / Gniffelen

Het is best makkelijk om van het vliegveld naar het centrum te komen. Op het vliegveld gaat een bus naar metrostation Sliçin (zoiets tenminste), daar kan je de metro pakken naar een metrostation in het centrum, en dan ben je er al Lachen Voor de terugweg precies hetzelfde.
Engels... mwa, het gaat wel Lachen De oudere mensen spreken geen of weinig Engels, maar zeker in het centrum kom je er wel een eind mee.
Zou trouwens niet bang zijn om overvallen te worden, ik ben tot nu toe 2x in Praag geweest en een oom van me komt er al 20 jaar, en zowel hij als ik zijn nog nooit overvallen.
Praag vind ik trouwens niet echt duur hoor, Scum? Misschien vergeleken met de rest van Tsjechië, maar zolang ik er een halve liter bier kan drinken voor nog geen 50 cent, vind ik het spotgoedkoop.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 19:49

Zoo, ik ben wer terug.
Het was echt belachelijk leuk en gezellig daar. Alles is heel goedkoop, was elke avond nog geen 5 euro kwijt aan hele maaltijden en drankjes bij een goed restaurant. Openbaar vervoer is ook heel makkelijk, gelukkig geen last gehad van zakkenrollerd o.i.d.
Wel jammr dat ze heel weinig tot geen engels spreken en allemaal zo chagerijnig keken Clown

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:27

ja het volk is niet echt vriendelijk daar. ze spreken geen engels . wij hadden daarom ook een tolk bij ons. wat heb je allemaal gedaan in praag