Emigreren naar Spanje; Wat komt daar allemaal bij kijken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: Emigreren naar Spanje; Wat komt daar allemaal bij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:44

De huizen hier zijn wel lekker. Gewoon een normale grootte, maar wel met een dakterras en een terras. Een grote tuin, waar de bouwer graag voor je iets wilt bouwen voor je paard. Hij heeft zelf ook een zoon met paarden had ik begrepen, dieren mag ook. Weg word nog geasfalteert, ofzo. Dan heb ik het over het nieuwe huis van ons, ook een fincapark. Er zijn nog héél véél huizen vrij, en dan heb ik het echt over honderden, dus genoeg keuze. Alllemaal dezelfde bouw, alleen sommigen hebben met zwembad en buiten bbq ( wel wat duurder natuurlijk ), en sommigen niet, maar ook een hele grote mooie tuin, al helemaal ingericht met palmen en sinaasappelbomen. Voor een redelijke prijs, te huur, maar tevens te koop. Als je het wilt kopen is het heel erg handig gergelt, hoe en wat weet ik niet allemaal precies, moet je maar aan Petra vragen, maar wat ik wel weet is dat het heel erg handig is.

Haha het lijkt net een verkopers praatje, is het niet hoor. Wij zijn ook gewoon verhuisd zonder curcus. Maar we kwamen hier al elk jaar. Niet helemaal zonder curcus, één mislukte, en één thuiscurcus, heel uitgebreid waar we eigenlijk heel weinig aan hebben gedaan. Het rijden ging goed, met de aanhanger erachter aan. Het is lekker als je het in 3 dagen doet, kom je niet doodop aan. Lekker rustig aan. Hier hebben we natuurlijk wel een curcus. Ik leer het op school, en ik krijg een curcus, en moederlief werkt niet maar krijgt ook een curcus. Stiefvader werkt wel in Nl, komt om de week hierheen en doet in Nl een curcus, en broer en zus wonen allebij in Nl, en geen curcus.

Lekker uitgbreid verhaal Clown .. Miss niet echt boeiend maarja. Voor vragen over Spanje kan je naar het hk topic gaan: Es viva Espania! Daar zitten allemaal Spanjaarden, en ik denk dat die er wel meer verstand van hebben.

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:23

...ivm zomerexceem wil ik nog even melden dat ik twee ZWARE gevallen van zomerexceem ken, een ervan een andalusier. Ze staan op een finca in de buurt van Marbella, ong. 600 m van de zee af....helaas helpt de zeelucht niet dus.....

gijsje59

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 14:36

@Essssssss nee leuk joh juist jouw enthousiasme!
@ Meart... shoot dat is balen joh... hm.... jammer... ik had gehoopt dat het daar wel beter zou zijn... niet dus...

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:35

Wat leuk om te lezen dat er bokkers zitten
vlakbij ons 2de huis in Calpe.

Soms denken manlief en ik er ook over om naar Spanje te verhuizen. Maar dat vermoeilijk de zaak dat we een 24 maanden oude zoontje hebben. En ja de ouders van manlief (hun enige kleinkind) zouden dat helemaal niks vinden.Mijn ouders zijn zelf van plan om over 5 jaar naar spanje te verhuizen.Maar moeten eerst wachten tot dat ze mogen ivm pensioen enzovoorts.

Naast ons huis, ligt een stuk land van een boer. Wat er uiteraard niks mee doet. Wellicht als ik naar spanje wil verhuizen, dat ik probeer te regelen daar paardjelief daarop kan staan.Echter mmm is alleen maar zand enzovoorts.

Mischien een rare vraag, maar wat krijgen de paarden eigenlijk gevoerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 13:33

Chocotof is naar Spanje geemigreerd geweest. Echter is ze weer terug gekomen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:11

Wij zaten in de buurt van Alicante bij de zee.
Je hebt er maneges in de buurt zitten, de namen weet ik niet. Nooit onthouden ook eigenlijk.
Bij de een hadden ze een binnenbak met ventilatie, je kon daar lekker het bos ook in. De paadren stonden helaas niet op gras maar hadden wel schaduw. De stallen zijn er koel en ruim.
Ook heb je er maneges wel met grasland.
Maar uiteraard net als in Nederland heb je er maneges waarbij je hoopt dat de dierenbescherming een kijkje komt nemen op de hoop dat de hele toko wordt dicht gegooid.

Wat ik zou aanraden is om er een vakantie te boeken en eens rond te gaan kijken in de omgeving wat ze hebben. Zo kun je alles vooraf zien.

Wat ik zelf ook heb gedaan is via een Spaans paardenforum informatie gevraagd, hoe zijn hun stallen, hoe kan ik online naar stallen zoeken e.d.

Succes! Haha!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:16

Wat leuke deze. Vrienden van ons wonen in La Nucia. Zou zelf ook graag die kant op willen.
Zouden nederlands klimaat gewende paarden wel kunnen wennen aan de spaanse zon vraag ik me af? Het is natuurlijk aardig wat warmer.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:19

Poohbeer, dat vraag ik me ook al tijden af.
Ik kreeg het advies toen om ze in de winterperiode over te zetten, dan is het al aardig koud en vanuit de winter kunnen ze langzaam aan wennen aan de temperatuur

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:21

Poohbeer schreef:
Wat leuke deze. Vrienden van ons wonen in La Nucia. Zou zelf ook graag die kant op willen.
Zouden nederlands klimaat gewende paarden wel kunnen wennen aan de spaanse zon vraag ik me af? Het is natuurlijk aardig wat warmer.

Ja, dat vraag ik me ook af. Lijkt me dat je niet in de zomermaand moet verhuizen en ze iets meer rust geven en misschien ook wel ventilatie in de stallen enz.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:51

Mm dat zou mijn paardje alleen maar fijn vinden. Als het regent wilt die naar binnen, laat staan als die sneeuw voelt onder zijn hoefjes... bbrrr vind die maar niks.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:29

De manege waar Fue staat, heet Los caballos del Hondo. Heeft ook een site, Engels Spaans en Frans talig volgens mij. Belgische eigenaren. Maar idd is een forum over Spanje heel erg handig, mijn moeder gaat altijd naar het Spanje forum. http://www.spanjeforum.nl. Als je dus meer info wilt, kan je het daar altijd vragen. Petra de makelaar is ook altijd op dat forum, dus daar kan je ook info aan vragen. En het is gewoon erg handig, zo heeft mijn moeder Petra leren kennen, en is ze enthousiast geworden over Spanje, en wonen we nu hier.

@ Poohbeer: Het is wel een hele overgang ja voor je paard, maar ik denk dat het wel meevalt. Ik zou dan niet in de warmste maanden komen, maar in de herfst/winter, dan is het zeker wel vol te houden. Zo went je paard er ook aan.