Thailand!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:47

Muffin_ schreef:
korte broeken, rokjes, topjes, shirtjes en voor de culturele uitstapjes omslagdoeken meenemen! Je kunt er trouwens ook veel kopen qua kleding...

En heel goedkoop!!

2 van mijn vriendinnen zijn er een poos geweest.
Pas wel op met wat je eet, 1 van mijn vriendinnen is 2 weken ziek geweest en heeft daar in het ziekenhuis gelegen.
(als je wel in het ziekenhuis komt, hoef je totaal niet bang te zijn, ze zorgen HEEL goed voor je vanwege je nederlandse verzekering)
Ze denken dan namelijk aan het geld en dus word je grondig onderzocht.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:52

ik ben er ook geweest! wat een fantastich land! als je er een keer gewees bent wil je weer terug. alles is echt goedkoop. ik zal je even wat tips geven in onderhandelen.
de prijs die ze geven is veel te duur je mag echt minstens de helft er af halen. ik weet alleen nog dat de omgerekende prijs wij 3.50euro per t-shirt betaalden. maar afdingen lekker doen! en als ze jou prijs niet willen.. ze verkopen alles wel in 10 winkeltjes. gewoon weglopen dan heb je nog kans dat ze het doen. kijk inderdaad uit met wat je eet. koop niks zomaar in een kraampje op straat maar eet in een restaurant (daar heb je meer kans dat het vers is en er niet al een dag licht te rotten of dat er vliegen op hebben gezeten enz.) want het verpest wel je vakantie als je buikgriep hebt. onze thaise gids zij dat je niet in thailand was gewees als je geen 100 tempels hebt gezien Haha! haha maar zoveel heb ik er niet gezien Knipoog maar ga lekker naar tempels hardstike leuk om te bezoeken. ga ook eens hier al kijken waar nedelandse reisorganistatie's zitten. zo kan je mischien wel leuke excursies regelen (wij zijn naar een weeshuis geweest daar en naar een dorpje waar we hebben geslapen (echt in een houte hutje en die avond met de kindjes rond het vuur geslapen geen stromend water en in de ochtend rijst enzow) iedergeval het is een super ervaring dus heeeel veel suc-6

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:10

Ik ben afgelopen zomer 6,5 week in Thailand en Maleisie geweest Haha! Ben begonnen (en ge-eindigt) in Bangkok en vanaf daar verder naar beneden gegaan. Ben in Thailand nog op Ko Samui, Phuket en Ko Phi Phi geweest. Phi Phi is echt mooi en leuk, Phuket vond ik niet zo leuk behalve dat ik daar olifant heb gereden, dat was wel heel gaaf Haha!
Over de kleding hebben al genoeg mensen wat verteld. Ik liep daar eigenlijk 9 van de 10 keer in iets zonder mouwen en ze keken me niet raar aan. Als je de tijd heb ga dan fietsen in Bangkok! Ik heb dat gedaan bij Co van Kessel, dat is de nederlander die dat in Bangkok op heeft gezet zoals hiervoor al iemand zei. Bij die tour zie je Bangkok echt op een hele andere manier en ga je naar een deel dat niet eens op de kaart staat. Wat je verder vooral moet weten is idd het afdingen en niet zomaar alles geloven wat ze zeggen. Wij zijn ook een keer in de maling genomen door de Tuk Tuk chauffeur, achteraf wel grappig maar op het moment zelf vind je het niet zo leuk meer. Als je zelf een tour gaat regelen dan ook gewoon verschillende reisbureautjes in gaan (stuk of 3 a 4) om prijzen te vergelijken. Als je verder nog wat wilt weten of foto's wil zien vraag je het maar Lachen
Mijn ouders zijn afgelopen donderdag terug gekomen van een rondreis Paradijselijk Thailand van de NVR, was ze ook erg goed bevallen.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:17

Geen zin om alle reacties te lezen, dus weet niet wat er al staat Knipoog

Maar in de toeristische plaatsen lopen vrouwen vaak gewoon met blote schouders, korte rokjes etc.
Als je 'eervolle' plaatsen zoals tempels gaat bezoeken moet je dat wel bedekken. Ook wanneer je wat verder het binnenland in gaat!

Weet je al waar je heen gaat? Of ga je gewoon rondtrekken?
In ieder geval heeeeel veel plezier, ben jaloers op je Knipoog. Heb er na 5x een maand nog geen genoeg van!