met 1 telefoontje je vakantie door je neus geboord!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: met 1 telefoontje je vakantie door je neus geboord!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:47

Gebeurd wel vaker hoor. Is niks raars aan. Elk hotel/camping/verblijf/reisorganisatie boekt over omdat ze rekening houden met een aantal procent annulering, en dan hebben ze alles toch nog vol. Helaas komt het soms voor dat ze dan overboekt zijn. Krijg je normaal gesproken gewoon een andere (betere)accomodatie Ja

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:08

Sorry hoor maar dit kan zo'n organisatie gewoon niet maken!
Je boekt in Januari ik neem aan dat je alles al betaald hebt aangezien je de vliegtickets al hebt?
Lijkt mij dat als je al betaald hebt dat jij recht hebt op jou vakantie met alles erop en eraan dat jij hebt uitgekozen.
Ik vindt het een hele rare manier van zaken doen om een week van tevoren te bellen dat je vakantie niet door kan gaan.
Ik zou naar het reisbureau gaan en verhaal halen.Dit laat je toch niet op je zitten?
Ik zou echt gigantisch kwaad worden,je vakantie donderd in elkaar en vervolgens kunnen ze ook geen alternatief vinden.
Weet je trouwens bij welke persoon je deze vakantie hebt geboekt? Zij/Hij is dan de gene die een grote fout heeft gemaakt.Laat hun het maar oplossen,ze moeten met een alternatief komen.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:11

Jeetje! wat erg. Vind het echt balen en ik hoop echt dat jullie snel iets heel leuks vinden. En dan alsnog een hele fijne vakantie trouwens!!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:53

Ik heb trouwens hetzelfde idee gehad, maar dan met juist te weinig boekingen... Dat ging om een trektocht te paard door de pyreneeen. Kreeg het minder dan een week van te voren te horen, en kreeg het geld pas zo laat terug (maanden!!) dat ik ook niet een andere vakantie kon boeken... Terwijl ik er juist zo aan toe was om er even tussenuit te gaan Verdrietig

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 08:58

Jeetje wat erg zeg, dan baal je echt vreselijk!
Ik loop me ook helemaal teverheugen op me vakantie, en als die niet door zou gaan zou ik zo kwaad en teleurgesteld zijn! Bloos!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 08:59

Je hoort zulke verhalen steeds vaker.. echt niet leuk..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:15

overboekt normaal? Jeetje zeg... Je KOOPT een vakantie en hoort je vakantie te krijgen. Sim-pel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:01

Sja...als je als reisaanbieder niet overboekt, verdien je ook niks. Er wordt altijd zo'n 30% overboekt ivm annuleringen e.d. Dat er dan af en toe iets fout gaat, so be it. Maar in de meeste gevallen krijg je automatisch een andere vakantie aangeboden, dat is dus hier niet zo. Dat is idd slecht van de organisatie

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:04

Luchtvaartmaatschappijen mogen wettelijk overboeken, hetzelfde geldt voor andere organisaties. Maar net als wat Verootjoo zegt, ze moeten je wel wat anders aanbieden Ja

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:05

Tjah, het gebeurt inderdaad... Nu maar hopen dat je iets veel beters krijgt! Meestal wordt dit soort dingen goed opgelost hoor, en kun je nog genieten van een heerlijke vakantie

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:33

Wat Splash_ zegt klopt inderdaad, wettelijk gezien mogen ze overboeken. Ik werk op een reisbureau dus maak het regelmatig mee op het moment. De reisorganisatie MOET met tenminste 1 gelijkwaardige of betere accommodatie komen en dan is de keus aan de klant. Geld terug gaat meestal wel een aantal weken over heen..

Ik denk dat Olympia op het moment via hun lokaal agent een ander alternatief aan het zoeken is.. maar dan zijn ze dus met Portugal over een weer aan het bellen. Het kan zijn dat ze ook zwart op wit willen hebben of er in deze accommodatie wel plek is, en daar gaat ook altijd even overheen.

Ik hoop voor jullie dat er een leuk alternatief gevonden word, want last minutes zijn zo goed als uitgestorven in de bouwvak..

Verder zou ik inderdaad ook gaan rellen als er geen goed alternatief komt, want ik maak ook mee hier in het reisbureau dat de organisatie zo ver kan gaan dat ze dus inderdaad "de buren" overboeken die wel akkoord gaan met het alternatief..

Maar after all.. netjes is het zeker niet van de organisaties

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 18:07

nou vanmiddag zijn mn ouders weer naar het reisbureau gegaan en hadden ze eindelijk iets gevonden.. wel 1 ster minder... maar goed.. wel aan het strand enz.. zaten we ook in portugal, zelfde plaats.. wouden ze net voor ons boeken....
is ie net door iemand anders geboekt!! weg plaats! Huilen

nu mochten we gratis annuleren.. maar daar zijn mn ouders niet mee akkoord gegaan en hebben gezegd dat hun maar wat moesten regelen.. dat we een top vantie wilden hebben en dat het hun schuld was en dat wij nu met de gevolgen zitten.. dus dat het aan hun was om voor maandag 6 augustus wat te vinden voor ons wat perfect moet zijn.!
daarmee basta! Vork

nou ik ben benieuwd wat hier uit komt haha!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:13

Groot gelijk die reactie van je ouders!!!
En nu afwachten wat het tegen aanbod wordt...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:01

DianneF schreef:
nou vanmiddag zijn mn ouders weer naar het reisbureau gegaan en hadden ze eindelijk iets gevonden.. wel 1 ster minder... maar goed.. wel aan het strand enz.. zaten we ook in portugal, zelfde plaats.. wouden ze net voor ons boeken....
is ie net door iemand anders geboekt!! weg plaats! Huilen

nu mochten we gratis annuleren.. maar daar zijn mn ouders niet mee akkoord gegaan en hebben gezegd dat hun maar wat moesten regelen.. dat we een top vantie wilden hebben en dat het hun schuld was en dat wij nu met de gevolgen zitten.. dus dat het aan hun was om voor maandag 6 augustus wat te vinden voor ons wat perfect moet zijn.!
daarmee basta! Vork

nou ik ben benieuwd wat hier uit komt haha!

heel goed van ze!!!
dit moet je ook echt niet pikken want normaal bij overboekingen krijg je een betere acoomodatie of in plaats van half-pension voll-pension enz enz! laat ze maar eens goed zoeken er is echt wel een plekje voor jullie Haha!