[Verslag+Foto's] Mijn reis naar Afrika...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeF

Re: [Verslag+Foto's] Mijn reis naar Afrika...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 16:54

wendely schreef:
Aaah wat gaaf zeg Haha!
Ik ga het hélemaal volgen aangezien ik volgend jaar voor een paar maand vrijwilligerswerk wil gaan doen in Zuid-Afrika Ja

Aah oké! Goed dat je dat zegt, dan probeer ik daar ook wat over erin te verwerken. Ik help ook mee aan vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika Lachen Wellicht vanuit Nederland, maar ik ben er mede verantwoordelijk voor Knipoog

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:25

Whaaa. Ik ben jaloers Kwijl . Wij zouden eerst ook gaan, maar me moeder had geen 3 weken vakantie. En wou graag een 3weekse rondleiding Dromen .

EsmeeF

[Verslag 2, de reis naar het Resort]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 10:22

Phalaborwa - Sefapane, Maandag 02-07-2007

Vanmorgen om 06:30u liep de wekker. Lekker geslapen, maar wel kort. Uit het raam kijk je op het zwembad. Iedereen omkleden en om 07:00u bij het ontbijt. Heerlijk uitgebreid, erg moeilijk om te kiezen! Lekkere broodjes, gebakken eieren, fruitsalades, croissantjes en ga zo maar door.. Dick, jongste 'zoon' van de fam. van Crey, meende dat hij vol zat maar dat niet wou, omdat hij alles zo lekker vond en dus nog door wilde eten.. Tsja, das nogal lastig.
Na het eten zijn we onze spullen in gaan pakken en hebben we alles weer naar beneden gesjouwt. En dan is het maar wachten tot het busje er weer aan komt. Vanaf 9 uur konden we onze huurauto's ophalen op het vliegveld, waardoor wij besloten hebben er maar op tijd bij te zijn, aangezien onze reis naar Phalaborwa zo'n dikke 8 á 9 uur zou gaan duren.. Het hotel-busje zou zo arriveren, en dus maakte we aanstalten met onze spullen vast buiten te gaan staan. Voor ons ging nog een andere familie, nog langer wachten dus. De kou was níet te harden, echt wintersportkoud, zoals wij dat noemden! Dick had inmiddels de muziek op zijn mobiel aangezet, om de aandacht wat van de kou af te leiden. Met zijn allen zijn we maar flink gaan springen om wat warmer te worden. Een paar meter verderop zag ik inmiddels een man van het hotel lopen in een shirt met korte mouwen, ik bevroor al bij het zien van zijn blote armen!
Toen het busje om 08:00u eenmaal voor onze neus stond en wij in mochten stappen, bleek de chauffeur de deur niet open te krijgen. Hij zat hártstikke knetter vast. Met een dichte deur wordt instappen nogal ingewikkeld, er moest dus iets op gevonden worden. Mijn vader bood hulp aan en klom over de stoelen voorin naar de achterkant, om vervolgens mee te helpen de deur open te krijgen. Met zijn allen hebben ze bijna de deur eruit gestampt, maar nog steeds zonder succes. Uiteindelijk besloten door de achterkant over de stoelen te klimmen en zo met zijn allen de bus in te gaan. Doordat de stoelen nogal hoog waren heeft dat natuurlijk hilarische momenten opgeleverd. Na een kwartier zat dan toch iedereen in de bus en vertrokken we weer terug naar Johannesburg Airport. Tsja, en moet je er op de heenweg via de achterkant inklimmen, dan is dat bij het uitstappen niet anders. De hele bende klom er ook weer via de achterste stoelen uit en pakte vervolgens hun tas of koffer uit het bagagekarretje wat achter het busje gespannen was.
Om 09:00u precies stonden we binnen bij Budget Cars, waar we onze auto af konden halen. De fam. van Crey kreeg een hele mooie Honda-Jeep, en wij een stoere Nissan-Jeep. Maaike, mijn zus, meende al meteen te zien dat onze linker voorband nogal slap was, maar die moesten we onderwegens nog maar even bijpompen. Ook goed.
Onze reis ging dus naar Phalaborwa, bij het Krugerpark. Het Krugerpark is een nationaal WildLife-park van zo'n 300km lang en gemiddeld 60km breed. Het is een beschermd gebied, waarin de wilde dieren leven. De afstand van het vliegveld naar onze bestemming was toch 500km. Er lijkt geen beginnen aan. Onderweg hebben we nog wat oponthoud gehad, waaronder het 'bijpompen' van onze voorband. Tevergeefs, die was dus lek. Voor het repareren (proppen) van het gat, betaalde we slechts 20 Rand = €2,- ! (1 rand is €0,10 , dus alle bedragen in Zuid-Afrika deel je door 10) En dat terwijl ze er met zijn allen zolang aan bezig zijn geweest.
Om 17:30u kwamen we dan toch uiteindelijk aan op ons resort in Phalaborwa, genaamd Sefapane. We hebben een lange reis achter de rug, waar ondanks dat toch wel hele mooie stukken natuur tussen zaten, met name in het laatste stuk. In Zuid-Afrika is het rond 17:45u-18:00u echt donker, je moet dan dus ook wel echt van de weg af zijn. Er is hier namelijk geen straatverlichting!
Sefapane is een heel mooi en luxe resort, en ondanks het al zo donker is kijk ik mijn ogen uit. Het staat hier vol met palmbomen, alles is van hele dikke bamboestammen gemaakt, planten en bloemen stelen de blik in je ogen en het park is versierd met wat 'sfeerlampen'. Na ingecheckt te hebben bij de receptie zijn we onze huizen gaan bezoeken. Wij hebben het huis naast de fam. van Crey.
Het huis is in het bezit van een schitterende veranda, welke grenst aan het meer van het park. Als je door de voordeur binnenkomt beland je in de keuken met een mooie hoge tafel, en kijk je door naar de huiskamer. In de huiskamer staan 2 heerlijke comfortabele banken rondom een tafel en staat er een mooie tv. Vanuit de huiskamer kun je doorlopen naar de slaapkamers, met prachtige 2 persoonsbedden waarboven een dromerige klamboe is opgehangen. Iedere slaapkamer heeft zijn eigen badkamer. Ook kun je vanuit de huiskamer de trap oplopen, waar zich de grootste kamer van het huis bevindt, mijn slaapkamer Clown. Een grote zaal met een typisch Zuid-Afrikaanse lamp temidden laag aan het plafond gehangen, en hetzelfde mooie 2 persoonsbed met klamboe, 2 nachtkastjes en lampjes. Ook bevat mijn slaapkamer als enige van het huis een grote mooie televisie. Mijn badkamer bevindt zich beneden, maar dat maakt mij niet zo gek veel uit Haha!.
Vanavond hebben we héérlijk gegeten in het restaurant van het resort. Wat hebben ze hier ontzéttend goeie gerechten zeg! Ik kan niet wachten tot morgenavond! Nu zijn we weer terug in ons Estate-huis en gaan we naar bed, want het was wel een héle lange dag. Morgen gaan we onze allereerste echte (river)safari maken, zo hebben wij besloten.
Tot morgen.

[Foto's]

Onderstaande foto's heb ik niet zelf gemaakt, ze zijn afkomstig van Sefapane. Ik heb dit gedaan omdat ik denk dat jullie op deze manier een betere indruk krijgen van het resort. Nog even wachten tot mijn foto's Knipoog In het volgende verslag ga ik namelijk op riversafari! Knipoog

Afbeelding
Dit zie je als je aankomt, maar 's avonds is dat dus verlicht. Links zie je de openstaande deuren, dat is de receptie. Rechts kun je doorlopen naar o.a. de bar, het restaurant en het zwembad.

Afbeelding
Zo zien de Estate-huizen eruit, dus ook waar wij in zaten. Het huis staat niet helemaal op deze foto, het loop nog een stuk door.

Afbeelding
Ieder huis is hetzelfde, deze foto is genomen vanuit 'mijn slaapkamer'.. Je hebt nu kijk op de huiskamer.

Afbeelding
Wat kun je hier lekker in slapen...

Afbeelding
Dit zie je als je op de veranda zit of uit het raam van het huis kijkt. Wat een rust..

Afbeelding
Het restaurant.

Zo, dit was het weer even voor nu. Ik heb uiteraard ook foto's van het zwembad, de sfeerverlichtingen en de temptationbar, maar deze bespaar ik jullie nog even tot wanneer dat aan bod komt. Knipoog Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van dit verslag. We gaan zo door.

Gr. Esmée

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:32

Prachtig mooi daar zeg. Ja
Ben benieuwd naar je volgende verslag. Ja Vind het niet gek dat jij je daar wel hebt vermaakt! *LOL*

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:41

Ik ga helemaal met milou mee Ja

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:52

Whaa gaaf hoor! Ik ga in oktober, en lees alles wat los en vast zit over Afrika. Ik ben héél benieuwd naar jouw belevenissen Ja . En hoe meer ik lees, hoe meer zin ik erin krijg! Tong uitsteken

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:57

Whooo, gaaaf hoor!!

't Is echt enórm mooi daar! Ik moest trouwens keihard lachen over het jongste zoon die vol zat, maar dat niet wilde en nog meer wilde eten, haha Haha!

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 11:01

Britt90 schreef:
Whooo, gaaaf hoor!!

't Is echt enórm mooi daar! Ik moest trouwens keihard lachen over het jongste zoon die vol zat, maar dat niet wilde en nog meer wilde eten, haha Haha!

Haha, ja dat was ook wel komisch Nagelbijten / Gniffelen Het ontbijt was daar ook wel écht ontzettend lekker..

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:01

Wow, wat is het daar mooi! Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:04

Het is daar echt supermooi:O

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:09

wat gaaf zeg !
Super! Had je niet even kunnen vragen of ik toevallig in je koffer mee wou! Had dat helemaal niet erg gevonden hoor Tong uitsteken

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:26

Ooooooooo wat gaaf!

Ben benieuwd naar de volgende verhalen Haha!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:29

Wauw wat gaaf!! super mooie foto's, ik ga dit zeker even volgen Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:31

ik heb het weer met genoegen gelezen Lachen

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:33

Jeetje, ik ben jaloers

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 09:59

Deze dagen heb ik het even wat drukker, zodra ik weer wat meer tijd heb plaats ik verslag 3..
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties! Lachen

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:26

Wat leuk hoe je je verhaal schrijft. Lijkt me echt super een vakantie daar! Ziet er allemaal heel mooi uit.

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:04

zo, ik moet nog wel even bijlezen hoor Knipoog maar de foto's zijn iig géweldig meid! Wauw, echt super! Haha!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:20

Ik vind dat je erg mooi en persoonlijk kan schrijven; precies hoe je het beleefd.
Dat is ook kunst.
Moet je wat mee doen!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:42

Leuk zeg, zo'n stukje bij beetje verslag! Ik houd het iig bij Haha!

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 09:58

Nog even wachten mensen Clown Het is allemaal even heissa rondom mijn planning, andere dingen gaan even voor Knipoog Maar ik doe mijn best het zo snel mogelijk uit te breiden! Lachen

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 09:59

anOukkj schreef:
Ik vind dat je erg mooi en persoonlijk kan schrijven; precies hoe je het beleefd.
Dat is ook kunst.
Moet je wat mee doen!

Vind ik erg leuk om te horen, dankjewel Lachen Ik schrijf graag gedichten. Ook heb ik laatst nog een thriller-verhaal moeten schrijven voor Nederlands, maar vooral mijn gedichten vind ik mooi en leuk om te schrijven Lachen

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:08

Waanzinnig zeg.
Ik ga in november weer naar mijn land!
Ik ben er inmiddels al 5 keer geweest, waaronder 6 maanden stage en ben helemaal verliefd!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:54

Woooe Haha! Eindelijk Haha! Ik ga het hélemaal bijhouden hoor *LOL* Haha.. met wie was je daar eigenlijk allemaal?

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 10:44

xXutopiaXx schreef:
Woooe Haha! Eindelijk Haha! Ik ga het hélemaal bijhouden hoor *LOL* Haha.. met wie was je daar eigenlijk allemaal?

Haha, weer een trouwe lezer erbij Nagelbijten / Gniffelen Ik was er met mijn ouders, zus en een ander gezin wat bestond uit 3 kinderen en de ouders. Heerlijk gezellig allemaal! Lachen