Welke stad is nu echt aan te raden?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clovertje

Re: Welke stad is nu echt aan te raden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:56

Nou ja, ik zat meer in de richting van de EU te denken, met Euro's enzo. Niet aan het werelddeel, vandaar Blond

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:00

Ik heb geweldige dingen gehoord over Barcelona. Istanbul is zeker een aanrader. Prachtige stad, veel te zien.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:02

Dublin is ook een aanrader!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:05

Ik ben in Boedapest geweest en dat is ook een hele mooie stad! Veel cultuur geschiedenis dingen die je kan zien. Maar ook hele grote winkelcentras.
Mooie hotels en een ideale verbinding vanaf schiphol.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:08

none schreef:
dienetje schreef:
Londen, hier ben ik met me moeder geweest. Dit is wel 3 jaar geleden dus voor die aanslagen. Maar het is er denk ik nog wel even mooi. gezellig super sfeertje daar.

Londen viel eigenlijk al af voor mij. Ik weet niet zo goed waarom eigenlijk, ik denk dat ik Londen meer wat vind om met vriendinnen heen te gaan. Voor dit reisje met mijn moeder vind ik het toch niet helemaal geweldig. Al kan ik niet goed zeggen waarom ik dat vind hoor, meer gevoelsmatig.

Ik snap wat je bedoeld; londen kan je eigenlijk altijd heen, of in ieder geval veel makkelijker dan bvb barcelona of rome. Die kans krijg je veel minder vaak dan 'even op en neer naar Engeland of Duitsland'. Ja

Ik zou trouwens voor Griekenland gaan en dan naar een toeristisch dorp; dat is écht genieten, de heerlijke sfeer die er hangt. Jeetje wat baal ik dat dat dit jaar niet doorging..

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:33

Wenen, Dublin en Rome zijn echte aanraders. Ja
Lissabon lijkt me ook gaaf, maar daar ben ik nog nooit geweest.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:13

Lissabon vond ik vreselijk tegenvallen Bloos

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 23:37

En Geneve? Schijnt echt prachtig te zijn!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:03

Oooh ik raad je echt aan om naar Rome te gaan! Ik ben daar dit jaar na mijn eindexamen heen geweest en het was echt super. Eigenlijk moet je daar gewoon een keer geweest zijn, vind ik Tong uitsteken Alleen wel jammer dat je moeder er al is geweest...
Barcelona is leuk, maar ik vond Rome vele malen leuker!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:50

Ik kan je Dublin ook aanraden. Maar niet voor 3-4 dagen in Dublin zelf te blijven. Ierland moet je zeker in zijn geheel bezoeken. Heel makkelijk want het openbaar vervoer brengt je overal naartoe Haha! !

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:37

Oslo, Oslo, Oslo!!! Die staat op mijn verlanglijstje. Knipoog
Verder ga ik komend schooljaar een week naar Roma, ben erg benieuwd!

Mijn oom en tante zijn trouwens afgelopen week naar Istanbul geweest en die zijn laaiend enthousiast!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:39

Parijs.. echt waar daar is zo veel te zien! en dat is echt heel leuk! Lachen ik ga van de herfst met mijn moeder naar londen dat lijkt me ook heel gaaf! Haha!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:07

Barcelona is absoluut één van mijn favoriete steden. Sfeervol, genoeg te doen, heel leuk! Parijs doet me nou weer helemaal niets (vind heel Frankrijk eigenlijk geen fluit an Bloos ). Berlijn vond ik een hele bijzondere en indrukwekkende stad. Praag is ook erg mooi. Kopenhagen is vooral een gezellige stad, heel mooi en schoon en veel straatartiesten en parken waar mensen liggen te zonnen. Niet echt een stad van geniale highlights, maar lekker rondstruinen. Edinburgh moet ook erg leuk, hoewel ik daar vreselijk ziek was en me niet veel meer kan herinneren dan de huisartsenprakrijk... Knipoog Sevilla, Istandbul en Wenen staan nog hoog op mijn verlanglijstje.

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:22

Stockholm!!!! Heerlijke stad, en je kan er vaak best goedkoop naar toe vliegen.

Edit: ook al een paar x gezegd, maar Istanbul is ook erg leuk om een paar dagen naar toe te gaan. Genóeg te zien en ook daar kan je voor niet zo veel geld naar toe vliegen..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:29

Schiet me ineens te binnen... Om de voordeligste vlucht te vinden is deze site erg handig: http://www.momondo.com

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:06

Stockholm, is geweldig, Kopenhagen is prachtig!
Berlijn is ook waanzinnig mooi!
Zat keuze dus!

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:53

Wenen! Haha! Heb er 5 maanden gewoond, echt een onwijs gave stad!

Vorig jaar heb ik voor iemand een to do lijstje gemaakt voor in Wenen. Heb even voor je geknipt en geplakt: (en dan staat hier nog niet eens alles bij wat je in Wenen kunt doen en zien!).

Pling In Wenen verblijven zonder Schloss Schönbrunn (waar Sisi vroeger woonde Knipoog ) te bezoeken kan natuurlijk niet. Een gigantische tuin ligt erachter wat absoluut de moeite waard is!
Pling De Tiergarten ligt ook op het terrein van Schloss Schonbrunn (inderdaad, zooo groot is het!). Het is de oudste dierentuin ter wereld. Na een hele dag rondgelopen te hebben hadden we pas alles gezien, het is dus duidelijk geen kleintje.
Pling De binnenstad zelf is (hoe logisch) ook de moeite waard.
Pling Staatsoper. Hier geven ze dagelijks een X aantal rondleiding. Erg leuk!
Pling hotel Sacher. Wenen staat wereldwijd bekend om de Sachertorte welke overal wel te verkrijgen is! Wil je het ‘speciaal’ doen, dan loop je bij Hotel Sacher zelf naar binnen. Kijk dan wel niet op als je 4 euries kwijt bent voor een mini stukje. Maar lekkerrrrr is hij wel. Enne… in houten kistjes gaat deze ‘torte’ de hele wereld over. Kun je zelfs nog laten versturen als cadeau! Maar ook op een andere plaats smaakt de Sachertorte net zo lekker hoor!
Pling de Stephansdom. Gewoon om em even gezien te hebben Knipoog
Pling de Hofburg. Hier ligt onder andere de Spaanse rijschool gevestigd. Geweldig om zo'n show bij te wonen!
Pling Mariatheresienplatz. Hier liggen twee identieke gebouwen tegenover elkaar. Het Natuurhistorische en het kunsthistorischemuseum. Maak niet dezelfde fout als ons om (zonder het úberhaupt in de gaten te hebben) het verkeerde museum te bezoeken. Maar de gebouwen alleen al zijn de moeite waard, de musea alleen als je ervan houdt.
Pling Museumquartier. Persoonlijk vond ik er niks aan, mijn tante en oom vonden het echter wel weer leuk. Dus oordeel zelf!
Pling Prater, nog zo’n toeristisch ding van Wenen. Mij is het echter behoorlijk tegengevallen en een aanrader durf ik het zeker niet te noemen.
Pling Hundertwasserhaus is eveneens iets wat je te binnen schiet als je aan Wenen denkt! Een leuk kunstwerk en als je toch tijd hebt de moeite waard om even langs te gaan. Binnenin liggen wat leuke souvenirswinkels.
Pling De Naschmarkt is de bekendste markt van Wenen. Supergezellig om rond te neuzen en doorheen te lopen. Ik meen dat deze alleen op zaterdag (ochtend?) geopend is. Vond ik persoonlijk erg leuk! Even opgezocht:
‘Sinds 1916 vindt u hier groente en fruit, de fijnste kazen en worsten. In het weekend komen boeren hun waar verkopen. Verser kan het niet. U kunt hier zelfgemaakte Blunzen (bloedworst) proberen en de Oostenrijkse wijnen. Verse forel en karper uit het Burgenland voor de visliefhebbers of huisgemaakte Fleischstrudel ontbreken ook niet.’.
Pling Stadtpark is erg leuk om doorheen te lopen. Weg van de drukte.
Pling Verder is de Karlskirche ook leuk om te bezoeken. Met een lift kun je helemaal tot boven in de toren! Best een leuk iets, zo in een kerk.
Pling In de buurt van de Karlskirche ligt ook Belvedere. Dit is een soort van Schloss Schonnbrun, maar dan een stukkie kleiner.
Pling Verder is de Mariahilfestrasse dé winkelstraat waar de echte Wieners te vinden zijn. Deze begint bij het Museumquartier en eindigt bij de Westbahnhof.
Vingers aflikken En vergeet niet dat Wenen minimaal 5 Starbucks'en telt Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 00:24

Wenen is idd wel leuk Ja

Is Madrid al genoemd? Ga ik aankomende week ff checken daar Cool

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 10:39

Oooh, ik maak het mezelf helemala niet makkelijker door dit topic Nagelbijten / Gniffelen
Geen goed idee om jullie hulp te vragen, het wordt alleen maar moeilijker.
Rome wordt het sowieso niet, daar is mijn zus met mijn moeder geweest en ik vertik het om precies hetzelfde te doen dan zij *LOL*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:51

manzano schreef:
Lissabon vond ik vreselijk tegenvallen Bloos

Ik vond Lissabon wel leuk Ja Tong uitsteken

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:54

Parijs Lovers Ik vind Parijs echt geweldig, dingen bekijken en shoppen!!

Maar vorig jaar ben ik naar Barcelona geweest, en dat is ook echt heel leuk. Zeker niet Camp Now overslaan Knipoog

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:05

Venetie is echt geweldig ook voor een paar dagen Lovers , barcelona is idd ook erg mooi je kunt het culturele goed afwisselen met shoppen. Haha!, Florence is ook erg mooi maar misschien niet genoeg om 4 a 5 dagen mee te vullen.En Istanbul is ook heel mooi een mix tusssen Azie en europa en genoeg te zien om ook meerdere dagen mee te vullen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:43

L_iek schreef:
Maar vorig jaar ben ik naar Barcelona geweest, en dat is ook echt heel leuk. Zeker niet Camp Now overslaan Knipoog

Ik denk dat je Camp Nou bedoelt. Knipoog

Nou = Nieuw. Knipoog

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:51

Karin schreef:
L_iek schreef:

Ik denk dat je Camp Nou bedoelt. Knipoog

Nou = Nieuw. Knipoog

Nou inderdaad Bloos

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:55

Barcelona is trouwens erg aan te raden! Ben er net vijf dagen geweest (gisteren teruggekomen) en vijf dagen is véél te kort! Haha!