Curacao.......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: Curacao.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:37

Hee wat leuk,

Ik heb 6 jaar op Curacao gewoond Ja. Dus voor mij is het echt de gewoonste zaak van de wereld haha, maar als je er nog nooit geweest bent is het prachtig ! Lachen

Waar ga je heen ?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:39

Lisa_vD schreef:
Leuk ! Lachen
Wij zitten aan de Jan Thielbaai in een bungelow park Lachen Eigenlijk direct aan zee.

Lees ik nu pas.. haha, Gaaf daar.. Je meot ook zeker naar de Zoutpannen gaan. Ik reed daar altijd met mijn Verzorg Paso Fino. Die zal je ook wel zien lopen Knipoog .

Gaan jullie ook een les nemen op de Manege SHC ?

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:42

Lisa_vD schreef:
Maakt niet uit. Snorkelen is niet goed voor mij Clown Al die vissen, ik vind het maar niets Tong uitsteken
Die vissen zie je sowieso wel. Clown

Papagayo is inderdaad gaaf. Ja Laatste keer zaten we in Cas di Ala (?), veel kleinschaliger en eigenlijk ook een stuk minder leuk. Heb me daar nog verbrand aan het fornuis. Bloos
Meestal gaan we om te zwemmen naar Cas Abao of Playa Lagun. Vooral Lagun vind ik erg mooi.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 12:43

Amber_ schreef:
Hee wat leuk,

Ik heb 6 jaar op Curacao gewoond Ja. Dus voor mij is het echt de gewoonste zaak van de wereld haha, maar als je er nog nooit geweest bent is het prachtig ! Lachen

Waar ga je heen ?

Wij zitten in het Trupial Inn Hotel, gewoon een klein hotel, meer niet. Wij zijn erg van de ondernemenden en zullen waarschijnlijk ook wel een auto huren voor een dag of 2 en de andere dagen waarschijnlijk veel op zee zitten om te duiken en te snorkelen.

Paardrijden zal ik er waarschijnlijk niet gaan doen, heb tenslotte thuis gewoon mijn eigen paardje staan Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:45

Een auto huren is echt aan te rijden, je hebt zoveel mooie stranden, maar daar kom je gewoon niet zonder auto. En natuurlijk is het aan te raden om met de dolfijnen te zwemmen..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:45

Ik ben in juni geweest. Wij gaanzeker nog een keer terug.
We zaten in Breezes resort. Een super mooi all inclusive hotel.
Dit keer hebben we een dolphin encounter gedaan, aangezien deze bij de reis inbegrepen zat. Volgende keer wordt het een Swim en gaan we naar klein curacao. Auto huren is zeker aan te raden, let er alleen wel op dat de je goed laat verzekeren. Verder vond ik de excursies erg duur in vergelijking met al het andere.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 12:47

Tulandro schreef:
Een auto huren is echt aan te rijden, je hebt zoveel mooie stranden, maar daar kom je gewoon niet zonder auto. En natuurlijk is het aan te raden om met de dolfijnen te zwemmen..

Wij hebben 2 jaar geleden al een hele mooie zwem-ervaring opgedaan met Dolfijnen...... denk niet dat dat erin zit dit jaar.

Eigenlijk zouden we niet eens op vakantie gaan Bloos (we hebben net een nieuwbouwhuis gekregen en zitten er net 2 maanden in Bloos )

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:48

Tja Paardrijden hier en daar is absoluut niet te vergleken. Okeh de manege wel, maar Paardrijden buiten in Christstoffel Park is compleet wat anders Ja.

Voor de rest zal ik ook uit gaan haha, op Mambo Knipoog ! En natuurljk veel kleren kopen, en duiken idd. Ik heb zelf op mijn 11de mijn Brevet gehaald op Hooks Hut, bij het Hilton Hotel. Kan je erg mooi duiken..

En natuulijk Seaqurieum, kan je van dichtbij zien.

Tja zwememn met de dolfijnen heb ik nooit gedaan, kost je zoveel geld. En als je met de boot een dag naar Klein Curacao gaat, heb je grote kans dat ze met je mee zwemmen.

Maar je moet wel een auto hebben, anders kom je nergens.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:49

Dan kan je het zwemmen maar beter overslaan ivm de prijs Knipoog En als je de ervaring al hebt (als die leuk is geweest, ik hoor wel eens dat het niks voor stelt, hier is het erg mooi!) Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:51

Amber_ schreef:
Lisa_vD schreef:
Leuk ! Lachen
Wij zitten aan de Jan Thielbaai in een bungelow park Lachen Eigenlijk direct aan zee.

Lees ik nu pas.. haha, Gaaf daar.. Je meot ook zeker naar de Zoutpannen gaan. Ik reed daar altijd met mijn Verzorg Paso Fino. Die zal je ook wel zien lopen Knipoog .

Gaan jullie ook een les nemen op de Manege SHC ?

Ik ga daar werken Haha! buitenritjes begeleiden enzo, super leuk!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:52

Stoer Ja. Doe Pitufo (Smurf) de shetlander maar een dikke kus van mij. Kijk gelijk even of hij zijn kunstjes nog kan Haha! ! Steigeren, Spaanse pas en op het blok !

Ik was daar vroeger ook iedere dag te vinden Ja.
Oh en doe gelijk de groeten aan Christiaan (zoon van eigenaar, Diane). Ach gut

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:53

Zal ik doen , leuk zeg! Amber ik denk dat ik de eigenaar van jouw paso-fino ook wel ken, ik ga met hem ook lekker buitenrijden.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:54

napoleon schreef:
Paardrijden zal ik er waarschijnlijk niet gaan doen, heb tenslotte thuis gewoon mijn eigen paardje staan

Bij mij het zelfde Lachen

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 12:55

ladyjoy schreef:
Dan kan je het zwemmen maar beter overslaan ivm de prijs Knipoog En als je de ervaring al hebt (als die leuk is geweest, ik hoor wel eens dat het niks voor stelt, hier is het erg mooi!) Lachen

Zwemmen was echt geweldig! Heb me nog nooit zo ontspannen gevoeld als toen. Was midden op zee in een heel groot basin (Dom. Rep. ) Het maakt hele aparte emoties los Haha!

Verder gaan we absoluut voor die huurauto of iets dergelijks....... En ik denk dat er op Curacao meer te doen is dan in de wijde omtrek van Sharm el Sheik in Egypte waar we vorig jaar zaten, veel erger kan het dus niet worden.......

Lisa_vD schreef:
napoleon schreef:
Paardrijden zal ik er waarschijnlijk niet gaan doen, heb tenslotte thuis gewoon mijn eigen paardje staan

Bij mij het zelfde Lachen

Ja, ik kan het hele jaar door paardrijden als ik wil maar snorkelen en duiken doe ik zo snel nog niet hier in de sloot Haha!
Laatst bijgewerkt door napoleon op 20-07-07 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:56

haha ja egypte is een stuk erger hoor!!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:00

LittleAnn schreef:
Zal ik doen , leuk zeg! Amber ik denk dat ik de eigenaar van jouw paso-fino ook wel ken, ik ga met hem ook lekker buitenrijden.

De oudere man, heeft daar idd zijn Schimmel hengst daar staan Ja. Ook staat Gaviota daar, een vliegenschimmel, ook Paso. Die is van Diane. Daar heb ik ook wel is opgereden. En ik was de eerste die met Miss curacao heeft gesprongen, oh wat leuk.. al die oude momenten Haha! ! Ook heb ik Bonny een tijdje gereden, ze had toen net een Bont veulen.. Die staat daar nog steeds, die is onderhand ook weer 4 !

Maar mijn paso fino stond in Jan Thiel, bij iemand op stal. Tormento, wel heb ik is mee gereden met de buitenritjes met hem op SHC.

Tormento
Afbeelding

Dit is Gaviota, paard van eigenaar.
Afbeelding

Heel klein, omdat hij van mijn space komt.. Dit is hun shetlander !
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 20-07-07 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 13:01

Tulandro schreef:

Haha! Dacht ik al Haha!

Overigens, kunnen de bokkers die er al jaren komen of zelfs gewoond hebben mij vertellen hoe het zit met veiligheid?! Je hoort heel wisselende verhalen over Curacao.........

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:01

Was dat een redelijk jonge kerel amber? Ziet er wakker uit dat beestje Haha! hebben ze geen last van de hitte? en hoe deed jij dat met rijkleding enzo als ik mag vragen?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:05

Jaa ook Ja, Hij was van een familie, die er nog 3 had. Zoon en vader reden voornamelijk.

Ik reed heel vaak daar met zon Strechtbroek, die zijn daar in overvloed te koop Tong uitsteken. En gympen en dan een kort shirtje. En vaak savodns rijden he Tong uitsteken haha, anders is het te warm. Toch hebben de paarden er zowat geen last van !

Ik heb trouwens extra foto bijgevoegd.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:57

Supermooie beestjes zeg! Ja dat klinkt goed, ik neem denk ik sowieso maar een rijbroek en een spijkerbroek mee ofzo....

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:03

napoleon schreef:
Tulandro schreef:

Haha! Dacht ik al Haha!

Overigens, kunnen de bokkers die er al jaren komen of zelfs gewoond hebben mij vertellen hoe het zit met veiligheid?! Je hoort heel wisselende verhalen over Curacao.........

Tja, ik hoor idd dat het steeds on veiliger is. Ja Zeker voor blanke, hoe banketstaaf het ook is om te zeggen. Ik woonde in 1 van de marine wijken, en laatst is een dochter van een collega van mijn vader dus bedreig met pistool. Ze hadden hun hek werk niet dicht en stonden er opeens 2 thollers (zwervers) binnen.

Je hebt niet voor niets tralies voor je deuren en ramen. Lachen Ik zou in igg niet alleen gaan lopen in donker.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:05

Bij de hotels en in willemstad overdag merk je niks hoor. Het is de laatste jaren wel veiliger geworden, het was vroeger helemaal erg.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:26

Tulandro schreef:
Bij de hotels en in willemstad overdag merk je niks hoor. Het is de laatste jaren wel veiliger geworden, het was vroeger helemaal erg.

Je moet savonds niet door de stad als het niet nodig is.
Ik vind het juist gevaarlijker geworden dan 4 jaar terug Ja.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 20:55

Zojuist gehoord dat onze boeking defenitief is Haha! Ben helemaal blij!!!!! Heerlijk 9 dagen luieren .........

MrsSoliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:05

ladyjoy schreef:
LittleAnn schreef:
Damesss ik ben er ook bij, 15 augustus vlieg ik met mijn vriendin mrssoliana naar Curacao... Wij blijven 5 maanden daar, en we blijven bij familie in Buena Vista. Ik zie ook onwijs op tegen de vlucht en jetlag, maar ik krijg van de arts melatonine voorgeschreven, dat schijnt te helpen...

Hihihi ik wist niet eens dat je naar Buena Vista ging! Criminelenwijkkk haha
Bij ons werd er iemand voor de deur neer gestoken en daarna één geschoten. Gezellig daar Knipoog

zegt er 1 die in amsterdam woont... ooit een rondje zuid-oost gemaakt? Nagelbijten / Gniffelen