Ideeen gezocht voor vakantie voor 1 persoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

McSquizzy

Re: Ideeen gezocht voor vakantie voor 1 persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:52

Laura24 schreef:
@Riss: Australie trekt me enorm, en ik wil er ook zeker nog eens heen, maar dat zal dit jaar niet gaan lukken. Heb niet heel veel geld, en zeker niet veel vakantiedagen Knipoog Werk net op mijn nieuwe werkplek Knipoog

@McSquizzy: Hoe lang duren deze reizen?

Ik zal er maar even bijzeggen dat ik maximaal 2 weken weg kan Knipoog

Kan je zelf een beetje kiezen :
Zij hebben een vijfdaagse die je makkelijk kan combineren met nog wat strandvakantie.
De reis door Namibië is ongeveer 2 weken en die is zeker aan te raden..
Het zijn er verschillende!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:57

Als je zit te denken om naar Turkije te gaan..
Ga lekker in een all inclusive hotel, met full-animatie. Mocht je dan niemand leren kennen, heb je nog genoeg te doen! Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:17

Afrika veilig en goed georganiseerd voor alleengaande en low budget is wel een kans hoor!

Turkije idd een hotel all in. Dan hoef je niet meteen echt op pad alleen. Je kan op het strand of aan de rand van het bad en op terrasje zitten zonder je te hoeven schamen. Ik vind dat ook alleen wel veiliger. Dan is er nog een keus om alleen of met iemand daar naar een plaatsje te gaan of markt bijv.

Ik zou niet snel met iemand via internet gaan. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken, omdat je iemand niet goed genoeg kent en er toch mee opgescheept zit. Kan je echt beter alleen zijn.

Wel moet een strand/rustvakantie het geld waard zijn. Anders is het maar zonde.

Met je moeder is ook misschien wel erg leuk en gezellig! Zou dat geen vreemde keus vinden, maar ken jullie verhouding etc niet.

In Oktober moet je wel beetje rekening houden met waar nog mooi weer. En ik denk dat je sneller stelletjes, vrienden en alleengaande ook tegenkomt, omdat het buiten het hoogseizoen is. Als je dan aanspraak krijgt is dat leuk, maar zou daar dan niet meteen full time aan gaan hangen. De ene kiest om daar aanspraak te krijgen en de ander wil ook graag alleen zijn.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:24

Met iemand via internet gaan trekt mij inderdaad ook niet zo. Het moet maar net klikken. En als het een dagje klikt, betekend nog niet dat het een hele week klikt. Heb dat gemerkt met een vriendin van me (en dat is dan nog niet eens een vreemde), dat werkte ook niet.

Met mijn moeder gaan overweeg ik wel serieus, onze verhouding is goed, alleen weet ik niet of het echt mogelijk is, aangezien dat mijn vader dan een week alleen met de hond is, wat ivm gezondheidsredenen niet echt een goed idee is. Misschien in een pension, maar dat maakt het meteen wel een stuk duurder..

Nog ff brainstormen dus Lachen

Oh ja, de kans op mooi weer is in Turkije vrij groot in oktober. Ben ook wat veiligheid betreft niet echt bang om alleen te gaan, ben niet echt het "type" wat snel lastiggevallen wordt (soms best een voordeel, donker haar en ogen Knipoog ) en zou wel op plaatsen blijven waar ook andere toeristen zijn...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:28

In Oktober is het idd nog wel lekker. Zo rond de 25-30 graden moet toch wel te halen zijn in Oktober. Alleen savonds vind ik het al koud. Haha!

Internet zou ik niet zo snel doen idd.
En het zou leuk zijn als je moeder mee zou kunnen, dan ben je in ieder geval niet alleen.

Wat wil je allemaal doen op vakantie? Ga je graag op stap of vind je de hele dag in een hotel hangen ook wel goed?

Kom gezellig in mijn hotel! (www.cettia.com) erg leuk hotel met vooral erg leuke animatie! Schijnheilig

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:51

Ik vind het leuk om dingen te ondernemen, zoals stadjes bezoeken, wandelen etc etc.. Echt stappen hoeft van mij niet zo nodig, al kan het best leuk zijn natuurlijk Haha! Maar lekker aan het strand/zwembad met een boekje vind ik ook wel heeeeel erg lekker Lachen

's avonds koud, ach, hier in nederland is het kouder Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:04

Met veilig bedoel ik meer als je ergens heen gaat waar je toch meer in je eentje op pad gaat. In een uithoek ergens gaat kamperen ed.
Een bekend hotel en daar in de buurt zijn vind ik persoonlijk veiliger dan. En goed laten weten waar je bent aan het thuisfront.
Je hoeft niet zo lang. Ik hoorde juist dat het lekker is om de eerste 2 daagjes thuis uit te rusten en relaxed op vakantie te gaan en herstel ook nog ff een dagje bij terugkomst.
Je vader dan zo achterlaten is wel vervelend. Misschien een kennis of familielid die op de hond wil passen? Of iemand die met je vader wat wil eten enzo?
Stappen in je eentje lijkt me wel weer minder, maar is als ik je zo hoor ok niet poer se nodig.
Kijk naar een hotel waar een massage of sauna mogelijk is ook bijvoobeeld. Doe je dat lekker s avonds als het afkoelt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 22:11

Helaas zijn er niet veel mogelijkheden om iemand anders voor de hond te laten zorgen. Het is nogal een lastige jongen, dus je kan er niet zomaar iemand mee op pad sturen. Mijn broer is er niet dol op, maar misschien kan ik hem nog wel een schop onder zn kont geven Knipoog Maarja, die moet ook werken enzo. Inderdaad is het ook wel handig als mijn vader ergens kan eten enzo, hij kan namelijk niet koken, en een week snackbar (veel creatiever is ie niet Knipoog ) is niet goed voor hem...Maar ik ga het er morgen eens met ze over hebben, misschien hebben ze zelf wel briljante ideeen Haha!

Oehhh sauna, klinkt goed Haha!

Zou het liefst ook een weekje gaan, ben 2 weken vrij Lachen Kan ik eerst ff bijkomen en de boel een beetje op orde krijgen, en nog een paar daagjes na mn vakantie om te wassen Clown

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:24

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom ga je niet met je moeder én vader?
Dan kun je misschien toch je eigen weg gaan, maar mocht het niets worden alleen, kun je altijd bij je ouders terrecht.

Als je naar een goed hotel met een full-animatie programma gaat, hoef je ook niet alleen te stappen.
Wij gaan elke avond van 11 tot 3 naar de barstreet, met zo ongeveer tussen de 100 en 200 mensen. Errug gezellig! Ook als je alleen bent!
Het valt me heel erg mee hoor. Als er mensen alleen zijn denk ik ook vaak jeetje, hoe doen ze dat toch! Maar binnen 24 uur hebben ze vaak wel vrienden gemaakt.
Wij als animatieteam zitten ook vaak bij de mensen die alleen zitten. We nemen ze mee bij activiteiten, nemen ze mee naar de discotheken, en we blijven gewoon bij die personen. De personen die met een grote groep zijn, hebben vaak toch niet zo veel zin in het animatieteam. Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 22:29

Met vader EN moeder heb ik vorig jaar gedaan. Was ook erg gezellig, alleen kan mijn vader lang niet alles. Zo ga ik graag een eind wandelen, maar dat kan hij niet ivm zijn gezondheid. We kwamen langs een mooi natuurpark, maar dat was te heuvelachtig, dus ook dat kon niet. Klinkt misschien een beetje banketstaaf, maar dat vond ik erg beperkend Bloos Mijn moeder en ik houden van dezelfde dingen, kunnen hetzelfde aan, dus dat gaat makkelijker. En een beetje quality-time kan ook geen kwaad, we kunnen goed met elkaar overweg Lachen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:33

Dat klinkt wel goed voor de ts, maar meestal houden dat soort dingen ook op na het hoogseizoen en is er gewoon weinig nog. Dan zit je kaal in een hotel zeg maar. Is dat bij jullie dan niet zo in Oktober?
Met een groep, een animatie team en meer alleengaande is wel gezellig dan. En veilig ook nog eens!
Ik kan me wel voorstellen dat je niet snel bij mensen gaat zitten die wel samen zijn, omdat je je dan snel teveel of opdringerig voelt. Dus gepast contact en af en toe rust alleen is ook lekker.
Ik zou ook zeker dan voor de sauna ed gaan om ff verwend te worden.
Met je moeder of ouders is leuk. Met je moeder zal je meer met haar doen. Als je met beide ouders kan, heb je meer een keus. Maar als ik het zo lees, zal die mogelijkheid er niet 1,2,3 zo zijn.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:39

Dat kan ik wel begrijpen Laura, jammer!

Superpony, wij werken tot 31 november. Dus in Oktober zijn we nog vollop bezig! In Oktober is het ook nog aardig druk hoor!

Ik ben iemand die ook absoluut niet makkelijk contact legt, als ik alleen ben. En ik zou dan ook nooit alleen op vakantie gaan.
Maar ik zie nu dat het eigenlijk zo makkelijk is. Haha! De eerste keer in de animatie was ik echt redelijk geschockeert, er komen echt ontzettend veel mensen alleen, en ze hebben zo contact!
Zodra ze alleen zitten gaan wij er voor de rest vd avond(soms week, 2 weken!) bij zitten, en geven we die persoon alsnog een super vakantie! Ik heb zelfs vrienden gemaakt op die manier! Mensen mailen me nog iedere dag.
Ik bedoel dus, als je alleen gaat, ben je in een goed resort/all inclusive hotel nooit alleen! Als ze een goed animatieteam hebben is er genoeg te doen!

Wij doen over de dag (van 9 tot 5) 11 activiteiten, en elke avond shows van in totaal 2 uur lang, en daarna gaan er 2 naar discotheken met de gasten, en de rest blijft in het hotel met de gasten, dan hebben we 70's/80's parties, RnB parties, noem maar op! Tot een uurtje of 2 gaat dat door.
Ik wil maar zeggen, als je alleen gaat in een goed hotel, hoef je je nooit alleen te voelen! Dat is zeker.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 22:46

Normaal ben ik niet zo van de animatie, maar het begint wel heel aantrekkelijk te klinken zo Haha!

Vraagje over jullie hotel: kan je het ook boeken via een reisorganisatie? Heb net snel ff op Kras gespiekt, maar daar stond ie helaas niet bij. Weet je toevallig hoe duur de reis ongeveer uitpakt voor een weekje?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:46

Ik ben vorig jaar in mijn eentje op vakantie geweest, mijn relatie was daarvoor op de klippen gelopen en ik wilde niet thuis zitten kniezen. Ik ben flink aan het speuren geweest en mijn eerste keus was eigenlijk een weekje zeilen voor de kust van Turkije maar helaas was ik te laat met boeken.
Toen ben ik in een heel leuk appartementencomplex geweest in Kusadasi, was vreselijk leuk daar en ik heb veel leuke mensen leren kennen, ik ben echt geen moment eenzaam geweest. Wel had ik lekkere dikke chicklits meegenomen voor heerlijke rustige leesmomentjes onder de parasol aan het zwembad.
Het alleen op reis gaan is mij prima bevallen en als ik nu geen relatie zou hebben, zou ik het zo weer doen!
Het is wel even zoeken naar een leuke aanbieding maar ik ben met bexreizen op vakantie geweest, een niet al te groot reisbureau uit mijn regio, ze hebben ook een overzichelijke site. Is me prima bevallen daar!
Veel succes met zoeken naar je vakantie!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:56

Zullen we samen gaan Vork

Alleen is ook maar alleen en lijkt mij eigenlijk alleen leuk als je echt een tour gaat doen met safari en in een groep zeg maar.
Als je echt wil gaan dorpjeshoppen dan lijkt me dat toch niks Nagelbijten / Gniffelen
Succes met zoeken!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 23:04

Kom maar op Britt Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:08

Ik zal even zoeken voor je!
Ons hotel is via veel reisorganisaties te boeken maar t is al bijna vol tot eind november!
Ik zal eens kijken of er ergens nog een plekje voor je is!
Het is deze zomer niet zo duur, omdat het vorige zomer een heel slecht seizoen is.. Dus erg veel aanbiedingen dit jaar!

Ik ga even zoeken.. Knipoog
Wie weet kan ik nog wel korting voor je krijgen.. zeg ik gewoon dat je een goede vriendin bent. Knipoog Clown

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:09

Dit is er iig 1.
Als ik er meer vind zal ik dit bericht even editten!

http://www.corendon.nl/turkije/marmaris ... GTm90U2V00

(edit)

http://www.vaya.nl/turkije/vliegvakanti ... EAodtwGucA

http://zon.sunweb.nl/nl/prd_sz/destinat ... 3133&tab=A

http://www.gomundo.nl/turkije/marmaris/ ... ttia/hotel

http://www.ferio.nl/vakantie/turkije/eg ... EAod33a-bQ

Nouja er zijn genoeg operators die ons hotel hebben!
Grand Cettia heet het.
Eventueel is er ook een ander hotel bij op basis van logies. Maar dan heb je geen animatie. Knipoog

Het is gewoon een goed hotel. Eerlijk gezegd 1 van de beste die ik ken. Het eten is overdreven goed. Normaal met all inclusive vind ik het eten tegen vallen. Veel hetzelfde etc. Wij hebben elke avond wat anders!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:05

Misschien kan je het eens aandragen waar vraag naar is....

Vindt de moeite en info super van je hoor

Maar geef ook eens aan dat alleenstaande ouders het al moeilijk genoeg hebben en ook nog eens dubbel gestraft worden met dure tarieven. En we moeten ook al in het hoogseizoen, dus alles werkt dan tegen. Als een hotel daar eens iets aan gaat doen...........hahaha

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:11

Nou als er alleenstaande ouders op bokt zijn.........
Ik zorg wel voor korting, en ik werk van 9 tot 5 in de kids-club, en savonds pas ik ook op (is wel aardig duur vind ik.. moet ik eigenlijk niet zeggen, want ik krijg t geld in mn zak Knipoog salarissen zijn al zo laag Clown)
Maar voor bokkers wil ik best korting maken!
Ik vind het natuurlijk alleen maar leuk als er leuke "bekende" mensen komen! Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:40

Ja, snap ik. Maar de baan daar maakt veel goed natuurlijk.....

Jij kan er niks aan doen, maar als alleenstaande ouder moet je soms al rustig aan doen, dus heb je het vaak niet erg breed!! Het 2e obstakel is dat je verplicht bent met kinderen in het dure hoogseizoen te gaan, ook leuk!!
En dan mag je bovenop alles nog eens meer betalen, want je betaald ook je toeslag dan, dus aan alle kanten wordt het duurder en moeilijker.
Als ik naar speciale vakanties ga kijken, zijn dat niet de leuke aanbiedingen. En ben je ook maar beperkt.
Je wilt ook een gewone leuke goedkope vakantie. En gedeeltelijk ben je ook alleen gaande, want ik ga niet alleen op pad ergens zonder mijn kind. Je kind in het buitenland achterlaten doe je niet snel. En stel dat je dat doet, ben je dus wel alleen, dus net als ts, ga je dan alleen de stad in????

Maar goed, daar kan niemand wat aan doen en zoals ik al zei, de speciale vakanties zijn niet aantrekkelijk genoeg, ook niet qua prijzen....En dat in deze tijd he??!! Kan eigenlijk niet meer, hahaha

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:42

[LZP] > [BI]

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:43

Ik ga dit jaar in mijn uppie een paar dagen naar Guben, een grensstadje duitsland/polen. Hoofddoel daar is het plastinarium, maar de overige dagen ga ik gewoon op pad daar in de omliggende poolse en duitse dorpjes, natuur en omgeving bekijken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 01:02

superpony schreef:
Ja, snap ik. Maar de baan daar maakt veel goed natuurlijk.....

Jij kan er niks aan doen, maar als alleenstaande ouder moet je soms al rustig aan doen, dus heb je het vaak niet erg breed!! Het 2e obstakel is dat je verplicht bent met kinderen in het dure hoogseizoen te gaan, ook leuk!!
En dan mag je bovenop alles nog eens meer betalen, want je betaald ook je toeslag dan, dus aan alle kanten wordt het duurder en moeilijker.
Als ik naar speciale vakanties ga kijken, zijn dat niet de leuke aanbiedingen. En ben je ook maar beperkt.
Je wilt ook een gewone leuke goedkope vakantie. En gedeeltelijk ben je ook alleen gaande, want ik ga niet alleen op pad ergens zonder mijn kind. Je kind in het buitenland achterlaten doe je niet snel. En stel dat je dat doet, ben je dus wel alleen, dus net als ts, ga je dan alleen de stad in????

Maar goed, daar kan niemand wat aan doen en zoals ik al zei, de speciale vakanties zijn niet aantrekkelijk genoeg, ook niet qua prijzen....En dat in deze tijd he??!! Kan eigenlijk niet meer, hahaha

Oh ik snap het goed hoor!!!
Mijn zus is ook alleenstaande moeder en heeft de eerste 3 jaar bij mij en mijn ouders gewoont. Ik snap dus heel goed hoe het zit!
Maar zoals ik al zei, ik kan best korting krijgen.. En het oppassen wat ik doe, is dat de ouders/moeder het kind in bed legt en meestal blijven de alleenstaande moeders gewoon in het hotel, naar de shows kijken enzo! En ik zit dan op de kamer het kindje slaapt, en als hij of zij wakker wordt probeer ik het terug in slaap te brengen, en anders bel ik de moeder gewoon. Ik heb vaak huilende moeders die terugkomen rond 1 of 2 uur, omdat ze het zo fijn vonden een keertje lekker genieten! En meestal zijn dat alleenstaande moeders die alleen op vakantie gaan!
Dat geeft mij natuurlijk ook een heel goed gevoel! Veel beter dan het geld dat ik er voor krijg. Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 07:10

Nathalie: echt super bedankt voor het opzoeken! Ik zal het zeker in gedachten houden Lachen