Doet Transavia vaak moeilijk??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dlientjuh

Re: Doet Transavia vaak moeilijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:09

Dat is inderdaad zo. Mijn moeder werd vorig jaar ook heel onaardig behandeld , omdat ze overgewicht had. Ze heeft toen een klachtbrief geschreven en excuses gehad van transavia. Ook kreeg ze nog 2 waardebonnen voor in het vliegtuig ter waarde van 7,50 per stuk Haha!

Ik weet dus niet hoe het met grootte zit. Maar ze zullen er vast moeilijk over doen

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 11:08

Waarom zullen ze er moeilijk over doen eigenlijk? want hij is heeeel ietsje te groot maar ik zorg wel dat hij niet te zwaar wordt, en je mag idd niet boven de 20 kg uitkomen om het in het ruim te doen maar je mag ook maar een tas toch dan? voor meerdere moet je toch ook bijbetalen? En ik blijf 5 weken in nederland dus ik heb wel veel spullen nodig

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:13

Ik denk dat ze om die 6cm niet zo moeilijk doen hoor. Het gaat om die mensen die je soms ziet op schiphol, die én al een koffer van veel meer dan 20kg hebben, en een weekendtas als handbagage Scheve mond

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:08

Zelf zou ik het risico gewoon niet nemen. Ik heb vorig jaar op de luchthaven van die bakken gezien. Je handbagage moest qua afmeting in de bak passen. Bij twijfel moest je (bij de gate) de tas in de bak stoppen om te kijken of je alles volgens de richtlijnen was. Er waren toen ook mensen die moesten bijbetalen of zelfs ompakken. Het is dus echt afhankelijk van de medewerker die je krijgt. Maar ze moeten zich wel gewoon aan de richtlijnen houden.

Daarbij zou ik zo'n koffer zoals jij echt niet aanraden als handbagage. Zelf heb ik altijd een rugzak bij mij tijdens de vlucht. Veel handzamer en je kunt er makkelijk spullen in en uit halen. Zo groot ding kan je alleen opbergen in het bagagevak boven je hoofd. Erg onhandig dus ik zou het niet aanraden. Daarbij sleep je er nog eens extra mee naast je gewone tas of koffer. Ik zou echt een rugzak of schoudertas aanraden. Kan je makkelijk bij al je spullen.

Zelfs bij de gate kunnen ze je handbagage nog weigeren! Neem het risico niet en zorg voor iets anders.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:09

Inderdaad flowerxxx. Het ligt er maar ook net aan hoe vol de vlucht is, en geloof me, rond deze tijd is het gewoon ontzettend druk. Dus met mijn luchtvaartmaatschappij zijn wij ook streng. Wij geven de passagiers de optie om de trolley in te checken zonder bij te betalen Transavia geeft die keuze niet, heb je al 20kg heb je dikke pech en mag je gewoon bijbetalen!

Niet zo eigenwijs allemaal, want ik kan het weten *LOL* Even een quote van transavia.com

Citaat:
Handbagage
De toegestane handbagage per persoon is:

één stuk standaard handbagage met afmetingen van maximaal 55 x 35 x 25 cm en maximaal 5 kg
één jas, een paraplu en leesmateriaal
Let op: Indien handbagage de bovenstaande afmetingen en/of gewicht overschrijdt, wordt deze bagage gerekend tot ruimbagage.
En wordt het als ruimbagage gerekend, dan mag het de 20kg intotaal niet overschrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:32

Precies, dat was ook wat ik dacht. Ik zou hem gewoon inchecken, dan weet je zeker dat je geen risico loopt. Bovendien, ik denk dat ie ook wel zwaarder wordt dan 5 kg, dus al zou het formaat geen probleem zijn, dan kunnen ze nog moeilijk gaan doen over het gewicht.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 15:36

Oh dus al zou ik 5 tassen hebben, als het niet boven de 20kg komt hoef ik niet bij te betalen?? En ik denk niet dat hij boven de 5kg komt, want ik doe er dingen in die niet meer in m'n koffer passen of ik er niet in wil hebben (leesmateriaal, mp3, breekbare spullen etc) maar ik ga wel even op de weegschaal staan met de 2 tassen die ik nu heb gepakt (ik ga morgen naar portugal Haha! Haha!)

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:40

Splash_ schreef:
Ik werk zelf op Schiphol en ik weet dat transavia ontzettend moeilijk doet qua handbagage. Weegt ie 7 kg, dan laten ze je al 2 kg betalen

Ik ben een week geleden met Transavia gevlogen, en mijn handbage was en te groot en veel te zwaar namelijk, 9.5 kg! was geen probleem ,Eveneens mijn koffer die veel te zwaar was.

Owja, in alle haast had ik min beautycase in mijn handbagage gedaan, Werd negekenen, maar mocht gewoon door lopen!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 15:45

nou ik moest mijn schaar eruit halen, pakjes appelsap weggeven, etc etc mn moeder zei al " nou ze gaat het vliegtuig niet opblazen met een pakje appelsap hoor" maargoed, ik heb dus even gewogen (eerst mezelf, toen met tas) en die tas die ik evt als handbagage wilde doen is 9,5 kg (die zou ik dan evt kunnen inchecken) en mijn gewone tas is ook 9,5 kilo, dus samen 19 kilo... Dus stel nou dat ik beide tassen laat inchecken, en dan nog een rugzakje neem met alleen het nodige (mobiel etc) dan mag het toch? want ik dacht dat je per tas moest bijbetalen.. dat een tas het maximum was? maargoed durf ik doe gok te wagen? Tong uitsteken en weet iemand hoeveel het kost om bij te betalen?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:41

Als wij gingen vliegen, en zeker met mijn ouders namen we ieder ook zo'n trolley mee. Niks aan de hand hoor!

In juli ga ik ook met Transavia naar Portugal, maar nu neem ik denk ik geen trolley mee.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:46

Ik heb een tijdje gewerkt bij de paspoortcontrole enz. op Schiphol.
Maar je wil niet weten wat sommige mensen aan handbagage meeslepen. Er waren mensen die complete weekendtassen (grote) meenamen als handbagage, of hele koffers lieten ze soms ook nog doorgaan.
Weet niet hoe het specifiek met transavia zit, maar als ik dat toen zag denk ik niet dat ze er moeilijk over doen.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 17:03

ik ga wel met transavia vanuit frankrijk, dus niet vanuit schiphol, en op de terug weg kan ik desnoods wat in nederland laten want een week nadat ik weer naar frankrijk ga gaat mn vader met de auto naar nederland dus dat is het probleem niet. In iedergeval: Is het nou zo dat je per tas moet bijbetalen, voor het teveel aan gewicht (boven de 20 kg, ongeacht het aantal tassen, dus 2 , misschien nog een klein tasje erbij), of mag je 20 kilo in totaal hebben? (ingecheckt, dus in het ruim, incl. handbagage?)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:56

Het verschilt heel erg per luchthaven waar je vandaan vertrekt. Ik heb zelf voor Transavia op de grond gewerkt en gevlogen. Als je op Schiphol voor de incheckbalie staat met een trolley als handbagage mag je hem ongetwijfeld even op de band (weegschaal) zetten. Als 'ie dan boven de 6-7 kilo uitkomt mag je 'em alsnog inchecken. Als het totaalgewicht wat je op Schiphol incheckt boven de 20 kilo komt bijv. 29 kilo, dan zullen ze waarschijnlijk 2 kilo "vrijgeven", en dan mag je 7 kilo betalen (7,50 per kilo).

In het buitenland gaat het er vaak heel anders aan toe, daar zijn ze niet zo moeilijk, want Transavia is vaak maar een kleine klant die snel afgehandeld moet worden. Maar pas op, ik vloog afgelopen maand zelf van Tenerife naar A'dam en mijn koffer was veels te zwaar (35 kilo in 1 koffer), omdat we heel weinig handbagage hadden konden we ter plekke 3 kilo uit de koffer halen en deze in onze handbagage stoppen. Dan sta je echt voor l-ul, daar bij die lange rij mensen die op jou staan te wachten.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:30

saroanda schreef:
In het buitenland gaat het er vaak heel anders aan toe, daar zijn ze niet zo moeilijk, want Transavia is vaak maar een kleine klant die snel afgehandeld moet worden. Maar pas op, ik vloog afgelopen maand zelf van Tenerife naar A'dam en mijn koffer was veels te zwaar (35 kilo in 1 koffer), omdat we heel weinig handbagage hadden konden we ter plekke 3 kilo uit de koffer halen en deze in onze handbagage stoppen. Dan sta je echt voor l-ul, daar bij die lange rij mensen die op jou staan te wachten.

Ja, vanwege de ARBO mag een koffer niet zwaarder dan 32kg wegen Lachen

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:54

Splash_ schreef:
saroanda schreef:

Ja, vanwege de ARBO mag een koffer niet zwaarder dan 32kg wegen Lachen

Idd!! Echt zooo dom van mij, ik werk zelf op een luchthaven maar was het helemaal vergeten. Blond

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:56

Ik heb vanmorgen ook weer genoeg meegemaakt met mensen die via milaan naar accra en lagos vliegen. Die mensen nemen makkelijk 40kg in 1 koffer mee Nagelbijten / Gniffelen

Edit: Ik lees net dat jij ook de omroepen doet, wat leuk om te weten *LOL*
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 04-07-07 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:57

Waar werk jij?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:57

Bij Alitalia *LOL*

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:58

aha, ik bij de luchthaven zelf. Ik zit bij de infobalies en omroep.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:00

Bij de omroep heb ik je vast wel eens aan de telefoon gehad Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:02

Splash_ schreef:
Bij Alitalia *LOL*

Oh, Splash, kun jij er dan alsjeblieft *smeekt op knieetjes* zorgen dat Alitalia voor één keertje mijn bagage meestuurt op dezelfde vlucht als waarmee ik vlieg!?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:03

Ik zit nog niet zo lang bij de omroep, pas een maandje. Wel heel leuk hoor!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:04

Ir111 schreef:
Splash_ schreef:
Bij Alitalia *LOL*

Oh, Splash, kun jij er dan alsjeblieft *smeekt op knieetjes* zorgen dat Alitalia voor één keertje mijn bagage meestuurt op dezelfde vlucht als waarmee ik vlieg!?

Huilen van het lachen Als passagiers dat tegen mij zeggen dan zeg ik altijd dat ik NIET bij de bagage werk. Maar als ik je incheck, dan wil ik er best een priority ding aanhangen Vork

Wanneer vlieg je, en welke vlucht?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:04

Ir111 schreef:
Splash_ schreef:
Bij Alitalia *LOL*

Haha!! Knipoog

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:06

Citaat:
Huilen van het lachen Als passagiers dat tegen mij zeggen dan zeg ik altijd dat ik NIET bij de bagage werk. Maar als ik je incheck, dan wil ik er best een priority ding aanhangen Vork

Wanneer vlieg je, en welke vlucht?

Ben jij er dan niet eentje van tempo team? Mensen denken van mij ook dat ik altijd alles kan!