‘Overlevingstips’ Noord-India & Nepal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leetjuhh

Re: ‘Overlevingstips’ Noord-India & Nepal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:54

Hee, balen joh! Echt balen! Zuid Inia is ook erg mooi, zoals ik begrepen heb, je moet alleen in de juiste periode gaan, anders is het daar echt veel en veel te heet (soms wel tussen de 40 en 50 (!) graden). Dus een tip: lees je even goed in, want 45 graden is echt geen lolletje.......

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:53

Heej wat balen zeg!! Hoe gaat dat met een reis met te weinig deelnemers? Moeten ze je dan een alternatief aanbieden voor dezelfde prijs met eenzelfde vertrekdatum??

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:55

Misja schreef:
Heej wat balen zeg!! Hoe gaat dat met een reis met te weinig deelnemers? Moeten ze je dan een alternatief aanbieden voor dezelfde prijs met eenzelfde vertrekdatum??

meestal wel zo ongeveer voor hetzelfde geld ja.
over de datum weet ik zo niet.

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 22:24

Leetjuhh schreef:
Hee, balen joh! Echt balen! Zuid Inia is ook erg mooi, zoals ik begrepen heb, je moet alleen in de juiste periode gaan, anders is het daar echt veel en veel te heet (soms wel tussen de 40 en 50 (!) graden). Dus een tip: lees je even goed in, want 45 graden is echt geen lolletje.......

Zuid-India moet echt geweldig mooi zijn. En iets relaxter en authentieker dan het noorden. Warm zal het toch wel worden. In het noorden en in het zuiden, maar in het zuiden begint de moesson vaak wat later en heb je meer kans op beter weer. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Voor vrijdag moet ik beslissen, dus ik heb nog even.

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 22:31

Misja schreef:

Als je reis wordt geannuleerd, dan kun je kiezen uit drie mogelijkheden. Je kunt omboeken naar dezelfde reis met een andere vertrekdatum. Ook bieden ze je een vergelijkbaar alternatief aan. Bij mij dus een 29-daagse rondreis door Zuid-India. Deze wordt georganiseerd door Koning Aap (valt onder dezelfde noemer als Shoestring). Als beide opties geen oplossing zijn voor je, dan kun je er altijd voor kiezen om je geld terug te vragen. Zonder problemen staat je aanbetaling dan binnen een week op je bankrekening. Althans dat is mijn ervaring; ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ook deze keer weer is het heel netjes geregeld. Alle vragen worden beantwoord en ze staan me heel netjes te woord. Omdat we nog maar een paar weken voor vertrek zitten, wordt wel gevraagd om de beslissing niet te lang uit te stellen ivm het teruggeven van gereserveerde vliegtuigstoelen, maar er wordt niets opgedrongen.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:52

Heb je al iets besloten?

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 17:59

Ja ik heb besloten. Ik heb omgeboekt naar de rondreis door Zuid-India. Nog maar twee weekjes en dan is het zover. Dinsdag heb ik de inentingen gehaald en vandaag lag mijn paspoort met visum in de brievenbus. Ik ben er helemaal klaar voor!!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:54

Leuk hoor! Een mooi alternatief! Ga maar lekker genieten (hopelijk is het niet te warm!)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:51

Malone schreef:
Ja ik heb besloten. Ik heb omgeboekt naar de rondreis door Zuid-India. Nog maar twee weekjes en dan is het zover. Dinsdag heb ik de inentingen gehaald en vandaag lag mijn paspoort met visum in de brievenbus. Ik ben er helemaal klaar voor!!

jaaaaa, heel veel succes dan in India.

( trouwens, via de mail probeerde ik je nog foto's te mailen, alleen isdat niet gelukt.) Huilen

ben gewoon veel te moe om de foto's nog te verzenden, komt door me stage, moet er 4:30 uit en dat breekt je. Boos!

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 09:42

@Leetjuhh. Genieten ga ik zeker. Ik heb nu wel de kriebels, want een maand is toch best wel lang.... Maar goed af en toe alleen aan jezelf denken moet ook eens kunnen. Ik heb een goede oppas geregeld voor mijn beessies dus die overleven het ook wel.

@Ketaki. Maakt niks hoor dat je geen tijd meer hebt gehad om foto's op te sturen. Een stage vraagt meestal ook veel van je. Een collega van mij heeft dezelfde reis gemaakt... Ik heb dus al een hele partij foto's gezien en tips gekregen!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:26

@ Malone: hou je ergens een online reisdagboek bij??...
Of zou ik anders ergens een abo kunnen nemen op je mails? Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:35

ik heb een reisdagboek bijgehouden.
weet alleen momenteel even NIET waar die ligt, dus ik kan je MIJN reis dan vertellen.

me vader heeft de mijne bijgehouden, ik ben der zelf heel slecht in.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:41

ik heb tijdens mijn reizen www.waarbenjij.nu gebruikt. Leuk voor het thuisfront! Mijn website bestaat zelfs nog steeds! Maar kijk maar, ieder zijn ding.
Ik hoop dit jaar weer naar Thailand te gaan....

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:22

tja als je het opschrijft zelf hecht je je er dus gewoon veel meer waarde aan, vind ik persoonlijk.
dat zal nooit weggaan.
bij internet zou zo'n site ooit nog een keer weg kunnen gaan. zonde als je daar al je info dan neerzet.

en de foto's spelen bij mij een heel belangrijke rol. denk een nog grotere dan alle info die we hebben opgeschreven.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:08

Ketaki schreef:
tja als je het opschrijft zelf hecht je je er dus gewoon veel meer waarde aan, vind ik persoonlijk.
dat zal nooit weggaan.
bij internet zou zo'n site ooit nog een keer weg kunnen gaan. zonde als je daar al je info dan neerzet.

en de foto's spelen bij mij een heel belangrijke rol. denk een nog grotere dan alle info die we hebben opgeschreven.

Foto's kun je ook op die site kwijt en je kunt ook een dagboek bestellen met al je verhalen, van waar naar waar je bent gereisd en alle foto's erbij. Ik heb er één liggen en vind het wel erg leuk als je met vrienden eens kunt lezen/bladeren

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:01

Malone, heb je de foto van de riksja in Calcutta in de Metro zien staan?....die moest zwemmen....hopelijk valt het een beetje mee met de regen als jij daar zit! Hou je ons een beetje op de hoogte?

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 07:47

@ Misja. Ik hou meestal wel een soort van reisdagboek bij maar dan gewoon op papier. Anders moet je steeds op zoek naar een internetcafé en daar zoveel tijd mee verloren. Maar....als ik eenmaal terug ben, breng ik uiteraard uitgebreid verslag uit mét foto's!!

@ Leetjuhh. Nee die foto heb ik niet gezien. Hopelijk valt het inderdaad een beetje mee als ik daar ben. Calcutta wordt tijdens deze reis niet bezocht. En ach ik zie wel wat ik tegenkom. Aan het weer kun je toch niets veranderen...

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:57

Malone, kan niet wachten op je reisverslag! Wanneer ging je ookalweer (of heb ik er overheen gelezen??)

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:44

Ik vertrek volgende week zaterdag. Ik heb net de laatste reisinformatie ontvangen. Er is nu dus echt geen weg meer terug, hihihi. Ik heb nu toch wel de kriebels. Altijd weer heel spannend zo'n reis....

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:08

Jaaa! Leuk man! Ik ben jalours! Heerlijk! Ik ga pas in september...eindelijk wilde we dit jaar naar Vietnam, maar waarschijnlijk wordt het Thailand (en als we dat dit jaar niet kunnen betalen wordt het Spanje met de auto...hihi), maar het duurt nog zo lang!
Super veel plezier! Geniet ervan!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:14

Malone schreef:
Ik vertrek volgende week zaterdag. Ik heb net de laatste reisinformatie ontvangen. Er is nu dus echt geen weg meer terug, hihihi. Ik heb nu toch wel de kriebels. Altijd weer heel spannend zo'n reis....

succes ermee. we willen altijd wel weten hoe je het vind daar. kijk eens of je daar ook internetcafe's hebt daar.

heb bij 1 internet cafe voor een klein half uurtje internetten daar maar 10 roepie betaald. dus in principe helemaal niks in euro's Tong uitsteken

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 15:05

@Leetjuhh. Een collega van mij is dit jaar naar Vietnam geweest. Ook een hele mooie reis. Daar wil ik ook nog graag naar toe, lijstje wordt steeds langer, hihi. Maarre Spanje is ook helemaal geweldig. Vooral het échte Spanje. Ik heb er gewoond en zou ze terug willen.

@Ketaki. Ik ga zeker proberen om tijdens de reis hier eens een berichtje te plaatsen. Ik moet af en toe toch eens op zoek naar een internetcafé om een berichtje naar mijn ouders te sturen en ze een beetje gerust te stellen, hihi. Dus hou dit topic maar goed in de gaten!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:04

mooi zo.
hoop dat je het erg leuk heb daar.
veel succes in india.

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 11:32

Greetings from South India!! Zoals beloofd alvast een voorproefje van mijn vuurdoop India. Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen GEWELDIG! Het land is overweldigend, positief en negatief. De mensen zijn zo ongelooflijk vriendelijk. Dat maakt eigenlijk nog wel de meeste indruk. Het is wel behoorlijk warm, maar als je je ritme een beetje aanpast, valt dat ook wel weer mee. Veel tempels gezien. Eigenlijk een beetje te veel. Morgen gaan we richting bergen. Goed voor de afwisseling. Verdere verhalen zullen nog wel volgen en foto's natuurlijk, maar ik ga nog even verder genieten!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:53

jeuj, malone. wat leuk je te spreken vanuit India.

gaan jullie nog naar de Taj mahal toe, of alleen zuiden?