Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sim0ne schreef:zo slecht zien ze er toch niet uit... Veel te mager zijn ze wel, maar verder vind ik het wel meevallen zo van een afstandje
Sim0ne schreef:Nee, ontstoken oog moet natuurlijk wel wat aan gebeuren.... Maar ik kende in Egypte al mensen die van 50 euro per maand rond moeten komen en in Tunesie zal dat vast niet anders zijn. Al is dat natuurlijk geen excuus om slecht voor je paarden te zorgen.
Mimoso schreef:Ik ben ook in Tunesie geweest, het is echt heel erg hoe de mensen daar met de paarden omgaan. Uitgemergeld, de hele dag lopen en het tuig past niet goed met alle gevolgen van dien. Volgens onze maatstaven dus schrikken. De mensen zelf zagen er wel gezond en goed doorvoed uit.
Mimoso schreef:Ik had al zon reaktie verwacht. Enerzijds vind ik dat je gelijk hebt, zo reageer ik meestal ook. Wij hebben ook de neiging om de luxe die wij hebben te vergelijken met dat soort landen en dat hun het dus slechter zouden hebben..... Al met al, de meningen zijn verdeeld, maar dierenleed trek ik me aan.
VeerenAshley schreef:Mimoso schreef:Ik had al zon reaktie verwacht. Enerzijds vind ik dat je gelijk hebt, zo reageer ik meestal ook. Wij hebben ook de neiging om de luxe die wij hebben te vergelijken met dat soort landen en dat hun het dus slechter zouden hebben..... Al met al, de meningen zijn verdeeld, maar dierenleed trek ik me aan.
Natuurlijk trek ik me dierenleed ook aan, maar mijn reactie was gewoon relativerend bedoeld. Ik vind nl. dat het wat kort door de bocht is om de eigenaars het leed zo zwaar aan te rekenen, net alsof die mensen hun dieren doelbewust te kort doen.