Must see in London?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

Re: Must see in London?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 18:18

Dat zal ik onthouden Schijnheilig

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:11

De trappen bij covent garden zijn vergelijkbaar met 15 verdiepingen omhoog lopen (werd ooit eens omgeroepen).

En ook ik heb de fout gemaakt Haha!

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:20

Haha! ik gelukkig niet!

heb gewoon braaf de bordjes gevolgd..
'MIND THE GAP" haha dat was zo irritant elke keer!
maar vond het wel goed dat er overal stond dat je rechts moest gaan staan.. Moeten ze in nederland ook doen.. kan je tenminste je trein nog halen als je een beetje later bent..

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:22

Camden town/ market. Portobello Road.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:32

chitra schreef:
Haha! ik gelukkig niet!

heb gewoon braaf de bordjes gevolgd..
'MIND THE GAP" haha dat was zo irritant elke keer!
maar vond het wel goed dat er overal stond dat je rechts moest gaan staan.. Moeten ze in nederland ook doen.. kan je tenminste je trein nog halen als je een beetje later bent..

Ja, dat viel mij ook heel erg op. Iedereen stond ook echt keurig rechts! Haha, dat zie ik in Nederland nog niet zo gebeuren Knipoog

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:56

ja, dat viel mij helemaal op aan de hele stad..
het is zoo goot daar.. veel meer mensen wonen daar dan in welke stad dan ook in Nederland.. En ik vond het er daar veel netter en rustiger aan toe gaan..

ze straten waren veel schoner.. veel mensen vond ik ook echt vriendelijker.. En wat nog stommer is, in Rotterdam hou ik bijna de hele tijd dat ik over straat loop in het centrum mijn tas vast.. En daar veel minder..
Misschien was het dom van mij om me daar veiliger te voelen, maar ik voelde me wel veiliger daar..

( de enige keer dat ik me tas enorm goed vasthield, was toen mijn Sound of Music kaartjes erin zaten :p)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:19

Er wonen zo'n 7 miljoen mensen in Londen.

Wanneer ik terug naar Nederland ga erger ik me altijd kapot aan de mensen die niet aan de kant gaan op roltrappen etc. Haha!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:23

Ik ben met school naar Londen geweest in de vijfde klas ofzo. Kan me herinneren dat ik toen de London Dungeons errug leuk vond, en de Tate Modern ook (maar dat kwam ook door m'n lerares kunstgeschiedenis die mee was en er erg leuk over vertelde) British museum is ook mooi maar heel heel erg groot. Natural History museum was ook leuk en een beetje interactief. De Tower Bridge vond ik persoonlijk geen klap aan.

Wij verzamelden elke dag op Leicester Square om te eten, heel gezellig!

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:04

Als je van paarden houdt, zijn de Royal Mews ook een aanrader. Een london pass is wel een aanrader als je het geld er voorover hebt en je van plan bent veel te bezoeken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:10

ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, dus het kan zijn dat het er al staat.

je kunt vanaf Trafalgar square een "royal walking tour" doen, is niet zo duur en je komt met de gids langs alle koningklijke dingen van nu en uit de geschiedenis. de gids weet superveel te vertellen over alles en ik vond het toen echt heel erg leuk!

picadilly circus vond ik ook heel erg leuk. de verschillende musea zijn erg mooi en absoluut aan te raden.
en uiteraard de london eye, tower of london enz...

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 13:16

Ik ga morgen trouwens naar Londen met school, ben er al een paar jaar niet meer geweest.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:29

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:06

Wie wil ruilen en mijn 2,5 resterende maandjes in Londen afmaken? Ben er zat van.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:06

Ach gut

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:49

Gerbenfroh schreef:
Wie wil ruilen en mijn 2,5 resterende maandjes in Londen afmaken? Ben er zat van.

wat dan? Boos! lucht je hart maar even Ja

Gisteren weer even naar londen geweest, naar Oxford street en Regent street. Mijn god, wat een drukte daar zeg! in de H&M was het niet te doen, al die meiden voor die kleding.
Maar die speelgoedwinkel was fenominaal, daar hebben we best veel lol gehad! en we hebben wederom geprobeerd een musical te regelen. als alles goed gaat gaan we deze week vrijdag naar the Lion King.
want volgende week was het superduur vanwege de vakantie,dus ehm.. dat zagen we niet zo zitten Knipoog

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:00

Ik ben afgelopen zomer naar Londen geweest.

Wat wel heel leuk is, is die bussen die daar rondrijden. Met zo'n open dak. Zeker als het lekker weer is. Ga je als heerlijke toerist in zo'n bus zitten, wind door je haren, en alles zien van Londen.
Je kan overal in en uit stappen, de hele dag door. Echt ideaal. Zie je iets leuks, kun je er even uit en ga je het gewoon bekijken. Vervolgens pak je de volgende bus weer en ga je weer verder. Die bussen rijden af en aan.
Echt heel leuk hoor.

Wat ook echt super is, met lekker zonnetje. In het Hyde Park, huur je een stoeltje, vlakbij de speakerscorner. Echt geweldig om die lui daar te horen praten, vette onzin. Super! Terwijl jij lekker in je hangstoeltje kan luieren.

Er is zóveel te zien in Londen. Je zal het er wel naar je zin hebben.

Veel plezier!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:29

hihi dus jij ging daar luisteren naar alles wat die mensen daar te zeggen hadden?
zoiets hadden we de vorige keer op trafelgar, een of andere opstand. kregen we mooi gratis bloemen, dus die staan thuis in de vaas nu, want in engeland is dat verdomd duur om te kopen. geen idee waar die lui het allemaal over hadden,maar veel mensen waren echt braaf aan het meeluisteren

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:49

Covent Garden is een aanrader. En als je een musical wil zien: Er zit op Leicester square een ticket booth, waar ze op de dag van de voorstelling kaartjes met korting verkopen (vaak voor de halve prijs). Je kunt niet kiezen waar in de zaal je zit, maar het scheelt wel enorm. Wij zijn voor de halve prijs naar Avenue Q geweest (echt een aanrader als je van De Muppets houdt en niet bang bent voor wat ruige poppen-sex Clown ) en hadden prima plaatsen, 5e rij bijna in het midden Haha!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:52

Volgens mij heb ik daar inderdaad vorig jaar posters van in de metrostations zien hangen. Kan dat kloppen?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:08

Ja dat kan, toen was ie denk ik net nieuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:33

Ik heb met tranen in mijn ogen in St. Paul Cathedral gestaan.
Wat prachtig zeg, echt een must see. Lovers

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:11

sjemie schreef:
Ik heb met tranen in mijn ogen in St. Paul Cathedral gestaan.
Wat prachtig zeg, echt een must see. Lovers

heel mooi gebouw Ja

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:41

Ellebel schreef:
Covent Garden is een aanrader. En als je een musical wil zien: Er zit op Leicester square een ticket booth, waar ze op de dag van de voorstelling kaartjes met korting verkopen (vaak voor de halve prijs). Je kunt niet kiezen waar in de zaal je zit, maar het scheelt wel enorm. Wij zijn voor de halve prijs naar Avenue Q geweest (echt een aanrader als je van De Muppets houdt en niet bang bent voor wat ruige poppen-sex Clown ) en hadden prima plaatsen, 5e rij bijna in het midden Haha!

Klopt, maar ik kon zeker wel kiezen Ja
Ben naar we will rock you geweest, ook echt een aanrader!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:19

Westminster Abbey, St. Paul's Cathedral, Tower, London Bridge, Houses of Parliament, London Eye, National Portrait Gallery, British Museum, Imperial War Musuem, er is zóóóveel te zien!.

Wat ook écht aan te raden is om de 'Painted Hall' te bekijken. En aangezien je in het goede jaargetijde gaat zijn de ´Kew Gardens´ ook een aanrader. Naar Greenwich is ook erg leuk, even op de lijn gaan staan waar de tijd begint. Tong uitsteken En ik vond persoonlijk ook de ´Cutty Sark´helemaal te wauw. Haha!

Een musical is inderdaad ook een aanrader. The Phantom of the Opera. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:58

Even een stipje! Lachen
Ga zelf van 23 tm 27 april met school naar Canterbury en 2 dagen daarvan nar Londen Lachen