australie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

Re: australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 11:43

ja, als je daar gaat werken(op zonb werkvisum) valt het denk ik wel mee maar als je er voor vast een wilt heb je wel een buffer nodig wat is dan trouwens reeel bedrag?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:49

Ik weet niet wat een reeel bedrag is, ik ben er wel geweest in 2005 en vond austalie gewoon een duur land het eten hotels het is gewoon gelijk aan Nederland.

Wat ik kwijt was aan 5 weken australie.........niks mijn lieve schoonouders hebben alles betaald (ik alleen bosje bloemen en wijn)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:49

Als je op een WHV naar Australië wilt, moet je ook kunnen aantonen dat je een x-bedrag op de bank hebt staan om je daar te kunnen redden (bijvoorbeeld in het geval je geen werk kunt vinden).

Als backpacker met een WHV overnacht je trouwens in het algemeen niet in hotels. Knipoog

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:57

hallo
Mijn man heeft een baan aangeboden gekregen om te gaan werken daar.
En we willen gaan!!!
Erg leuk maar ook wel een beetje eng.
We zijn nu aan het proberen dat hij op een sponsershipvisum gaat dat is wel wat fijner en gaat een stuk sneller.
Zo niet dan krijgt hij een skilledwork visum.
ik heb gisteren contact gehad met een ranch daar in de buurt die voor mij ook een permanente job heeft nou een droom komt uit.
We zijn nu druk bezig om in junie alvast te gaan kijken ook voor huizen etc.
Nou ik heb er zin in!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 11:03

moniek: oh zo gaaf zou zo met je willen ruilen, met dat sparen ben ik al druk bezig ik heb nog wel een jaar of 2 3 maar ja toch op tijd beginnen dan ben ik in ieder geval goed voorbereid

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:14

haha ja idd.
Kijk bij ons gaat het ook een hoop geld kosten hoor.
Alleen we kunnen wel een stuk sneller gaan ja das waar.
Ben wel erg benieuwd naar de huizen en hoe het voelt.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 11:20

via een site via google kun je al huizen shoppen ik was nl ook erg benieuwd ik ga na mijn opleideing tot da assistente nog een andere opleiding volgen zodat ik het land makkelijker in kom

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:30

Waarom wil je emigreren naar een land waar je nog nooit bent geweest?

Ik weet dat Australie op dit moment erg graag mensen van buitenaf ziet komen, daar zijn ze druk mee bezig en dan vooral mensen die bepaalde skills hebben. Geen hoge piefen, maar normale mensen; docenten, architecten, mensen uit de bouw, tandartsen dat soort beroepen. meer info staat op australie.nl
KOmt heel goed uit, want ik als docent zijnde wil met een aantal jaartjes toch ook wel die kant op! Haha!

Overigens vind ik Australie niet een heel duur land, het is (althans was iig) goedkoper dan Nl. Daarbij zijn de huizenprijzen ontzettend laag, dus dat is mooi meegenomen!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:35

Ik weet niet voor wie deze vraag bedoelt was?
Maar ik wil wel antwoorden hoor.
Wij hakken de knoop pas definitief door als we in juni daar zijn geweest en een gesprek hebben gehad.
Mijn man is master carpenter ofwel allround timmerman.
Hij kan daar veel meer verdienen dan hier en dan heb ik het niet over een paard hondert euro meer.
Verder wonen er kennisen van ons en die roepen al jaren komt toch hier heen mark kan veel meer hier dan in nederland.
Maar goed huis en haart achter laten doe je toch ook niet zo.
We hebben een beetje rondgekeken op internet welke plaatsen nou ons wel leuk kan lijken en waar werkgelegenheid goed is.
We hebben juist gekozen voor rustiger gebieden omdat daar de kans op een sponsorshipvisum groter is.
En ja dat is gelukt!!!
1juni gaan we op gesprek om de puntjes op de i te zettten.
Maar dat we gaan is bijna zeker,het zal aan de visums niet liggen.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:38

Hallo!
Nou, ik reageer hier ook maar, ben al een aantal keren in Australie geweest, mijn familie woont daar ook. Het is echt een fanatastisch land! Harstikke mooi, grond is daar ook vrij goedkoop (zover ik weet). Mensen zijn ook heel erg aardig, maar niet echt fanatiek. Als er bijvoorbeeld iets gemaakt moet worden kan je best wel een tijdje wachten voordat ze eindelijk aan komen, maar dat zal vast niet overal het geval zijn. In Perth (Western Australia) is het in iedergeval wel zo.

En, ja.. Het is inderdaad moeilijk om daar een huis te kopen als je een buitenlander bent en geen baan hebt. Daar zijn ze behoorlijk streng in. Als je eerst een baan daar zoekt en dan daar gaat wonen, dan verloopt het viel soepeler.

Als ik jou was, zou ik daar als eerst een jaartje naar toe gaan, kijken hoe alles is en ook niet op 1 plek blijven zitten (tenzij je persee daar wilt wonen) en gewoon een beetje overal naar vragen. Dan lijkt het me slimmer om een besluit te nemen Lachen
Succes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:38

De vraag was voor de TS! Knipoog

gaaf zeg dat jullie gaan, goede keuze zo te lezen, zeker als je man daar een baan aangeboden hefet gekregen! Waar gaan jullie heen of weet je dat nog niet?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:41

haha tuurlijk verbranden we geen schepen achter ons.
We gaan voor een jaar omdat je dan pas kan zeggen of het je bevalt.
Daarom houden we ons huis ook een jaar aan,bevalt het niet dan kunnen we weer terug komen.
We zorgen natuurlijk ook voor een geldbedrag apart te zetten voor in nederland en voor daar.
WE wegen alles goed af we gaan tenslotte ook met 2 kinderen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:41

Goof schreef:

gaaf zeg dat jullie gaan, goede keuze zo te lezen, zeker als je man daar een baan aangeboden hefet gekregen! Waar gaan jullie heen of weet je dat nog niet?

ja hoot we gaan naar Tamworth dat is het country gedeelte.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:42

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:45

ja klopt sta ik ook azl aangemeld echt een super site.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:11

Moniek schreef:
Goof schreef:

ja hoot we gaan naar Tamworth dat is het country gedeelte.

Geweldig, ik ben daar geweest tijdens het jaarlijkse country-festival, bij stom toeval trouwens, want ik wist helemaal niet dat het precies toen gaande was.
Leuke plaats en lkeuke omgeving om te wonen!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:15

Ben er maar 3 weken geweest, maar wist toen wel dat ALS ik ooit nog een keer zou gaan het waarschijnlijk definitief zou zijn...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:19

[/quote]

ja hoot we gaan naar Tamworth dat is het country gedeelte.[/quote]

Geweldig, ik ben daar geweest tijdens het jaarlijkse country-festival, bij stom toeval trouwens, want ik wist helemaal niet dat het precies toen gaande was.
Leuke plaats en lkeuke omgeving om te wonen![/quote]

hey hallo
wat gaaf ik wil alles horen wat j ervan vond,de mensen,noem maar op.
Vind het leuk om het te horen voordat we erheen gaan.
ik weet wel dat het 450km van sydney afligt en 50 km van de outback.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 18:06

ja volgend jaar ga ik er inderdaad eerst een tijdje rondtrekken famillie van mij heeft me aangestoken om daar heen te gaan die wonen daar nu al een tijdje vlakbij adelaide volgens mij ben niet goed in het onthouden van namen. ik doe nu een opleiding tot dierenartsassistente maar daarna wil ik nog een andere opleiding doen om het mezelf iets makkelijker te maken ben dan in ieder geval flexibel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:33

Citaat:
hey hallo

Ik ben in die plaats geweest omdat ik daar vandaan door ging naar Leconfield, dat is een farm waar ik zo'n jackeroo/ jilleroo-cursus heb gedaan (hoe toeristisch...).
Bij toeval bleek dus dat het country festival was op dat moment, het was enorm druk in het stadje, maar ontzettend gezellig. Heel de dag door braderieen, feest en gezelligheid en 's avonds in de openlucht optredens van Australie's beroemdste zangers.
Ik vond het stadje zelf (ben alleen in het centrum geweest) knus en gezellig. Wat me het meest bijstaat is dat de main street daar ontzettend breed is met zo'n laan met palmen in het midden wat zo'n leuk sfeertje geeft.
Het weer was overigens ook echt geweldig toen, heerlijk warm. Ik vond de omgeving ook prachtig!

Gaan jullie echt in Tamworth wonen of in de omgeving ervan?

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:02

even ter info wanneer wordt dat festival gehouden dan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:11

Oei, dat zal ergens eind januari/ begin februari zijn. Weet het niet precies uit mijn hoofd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:12

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:28

dan weet ik wanneer ik mn vakantie moet boeken:P:P:P

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:23

Goof schreef:
Citaat:
hey hallo

Ik ben in die plaats geweest omdat ik daar vandaan door ging naar Leconfield, dat is een farm waar ik zo'n jackeroo/ jilleroo-cursus heb gedaan (hoe toeristisch...).
Bij toeval bleek dus dat het country festival was op dat moment, het was enorm druk in het stadje, maar ontzettend gezellig. Heel de dag door braderieen, feest en gezelligheid en 's avonds in de openlucht optredens van Australie's beroemdste zangers.
Ik vond het stadje zelf (ben alleen in het centrum geweest) knus en gezellig. Wat me het meest bijstaat is dat de main street daar ontzettend breed is met zo'n laan met palmen in het midden wat zo'n leuk sfeertje geeft.
Het weer was overigens ook echt geweldig toen, heerlijk warm. Ik vond de omgeving ook prachtig!

Gaan jullie echt in Tamworth wonen of in de omgeving ervan?

hallo
bedankt voor de info klinkt echt super.
Mijn manheeft een baan aangeboden in tamworth zelf maar of nu daar gaan wonen of in de omgeving dat weten we nog niet.
Daarom gaan we in juni eerst daar heen om alles eens goed te bekijken.
Op de leconfield ranche kan ik dus gaan werken en dat ligt 50km van tmaworth af dus het zal wel in de directe omgeving worden,maar dat zien we tegen die tijd wel.