Hurghada, Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casca

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:55

Leuk Perla, waar verblijven jullie in Hurgada??

Iedereen die nog gaat: Alvast veel plezier Haha! (moet lukken Tong uitsteken )

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:06

Casca schreef:
Leuk Perla, waar verblijven jullie in Hurgada??

dat is nog niet bekend

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:53

Sillief schreef:
Als er iemand ziek word, dan ben ik dat wel. Maar in Egypte werd iedereen ziek behalve ik, terwijl ik zelfs dat water dronk. Clown
Toen ik daarzo ergens op het platteland was, zag ik in het water een dode opgezette waterbuffel liggen, en paar meter verder zwommen kindjes in datzelfde water.. Dat was echt rot om te zien.

Ziek hoef je niet alleen door het eten te worden, maar kan ook door de kou 's nachts en 's avonds, wat ik deze winter had. In de zomer heb ik nergens last van gehad, terwijl ik kraanwater van het platteland dronk Haha!

En idd alles doen ze in het water, dode dieren worden gedumt, de afwas wordt er gedaan, kleren wassen, kinderen zwemmen enz enz Zij kunnen er tegen en hebben de weerstand ervoor. (al zullen er nog wel kinderen zijn die ziek worden, maar het is niet zo erg als wij als westerlingen erin gaan)

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:09

hebben jullie ook allemaal de entingen DTP en hepatitus A gehaald?

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 14:53

@misja: heb je pb gestuurd.
@perla: wij gaan ons wel laten inenten want het word wel aanbevolen, ik wil daar liever niet ziek worden Clown

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:29

M'n vriend en ik gaan in juli ook 15 dagen naar Hurghada, het Sunrine Garden Beach Resort.

Zinnnnn in Haha!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:22

igorlover schreef:
@perla: wij gaan ons wel laten inenten want het word wel aanbevolen, ik wil daar liever niet ziek worden Clown

ik heb me ook laten enten hoor daar niet van Knipoog
maar was even nieuwschierig of iedereen het deed
ik word lievre ook niet ziek Scheve mond

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:27

Enten, moet dat gewoon bij je huisarts? Haha!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:28

ja, dat heb ik wel gedaan kan ook bij de GGD

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:32

Ik ben er afgelopen herfstvakantie geweest. Zeker mooi weer! ook hele mooi omgeving maar een totaal ander land.
Kijk goed uit bij het kopen van dingen, en al helemala bij het nemen van een taxi! Ik moest onverwacht naar de tandarts in het dorp, en toen werden wij mooi opgelicht door een taxichauffeur!!! En die ging toen seinen naar andere taxi-meneertjes... en toen hadden wij dus een probleem... gelukkig kwam de beveiliging an het hotel, maar was wel eng!

Wij zaten in Sinbad Resort, all inclusive. Wel heel mooi hotel, maar je mag je wc papier niet doorspoelen..
neem vooral ook goede diaree remmers mee, en dan bedoel ik: ECHT GOEDE, want er zijn echt paardemiddelen nodig als je eenmaal de "egyptische ziekte" hebt. Mijn moeder kreeg het een dag voor vertrek naar Nederland, en was heel ziek. plaatselijke zware medicijnen uiteindlijk maar laten aanrukken en toen ging het al beter, maar in het vliegtuig kreeg ze ineens een terug slag, en begon ze te hyperventileren, en toen viel ze voor lange tijd uit de tijd. Oppassen dus!

Verder, het is veilig in het resort, maar als je er echt buiten gaat, zorg dan dat je met een man bent. Ze houden van alle meisjes, en dan met name blonde meisjes uit noord-europa.. (ze wouden allemaal met me trouwen, boden zelfs 200 kamelen aan mn vader Gaaaap)

Luxor was voor ons 9 uur heen rijden en 9 uur terug, dus dat hebben we niet gedaan.

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:33

Oja, niet te veel koud water achter elkaar drinken, want dat werkt ook gigantisch op je dramen Lachen *en dat is niet fijn ^^*

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:37

haha, bij mij was het ook een keer een ferrari Tong uitsteken is echt grappig, maar ik vond het ook niet zo fijn toen ik alleen met mn moeder was, dan zijn ze veeeel opdringeriger!

voor ons was luxor 5,5 uur, we werden als eerste opgehaald (kwart over 5 's ochtends), dus we hadden de hele achterkant van de bus in bezet genomen Tong uitsteken allemaal lekker slapen Tong uitsteken de andere passagiers moesten proppen in de rest van de bus omdat wij allemaal per persoon 2 plaatsen in bezet hadden genomen om te slapen.. Elke keer als de begeleider onderweg iets wilde zeggen: Wakie, Wakie, Wake Up back there Tong uitsteken hahaha
Maar die lange reis was luxor zeker waard!
Laatst bijgewerkt door Casca op 25-01-07 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:38

gelukkig heb ik mn vriend mee die past wel op me Tong uitsteken

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:41

dat is altijd fijn Tong uitsteken (ik had 3 broers, die me overal wilden verkopen Lips are sealed )

Ik denk dat ik hier morgen wel een paar foto's op zet van onze vakantie in hurgada, krijgen jullie een beetje een beeld (die er nog naartoe gaan Lachen )
Laatst bijgewerkt door Casca op 25-01-07 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:41

Ik ben er ook geweest.. In Hurghada en een kleiner stadje een stukje noordelijker.. Safaga. Om eerlijk te zijn vond ik Safaga veel leuker.. Ontzettend relaxed en niet zoveel toeristen (en vooral RUSSEN! omg) als is Hurghada.. maar ieder zijn smaak Lachen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:43

die russen zijn vreselijk idd!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:47

Ik ben er 2 x geweest vorig jaar en 3 jaar geleden. Echt 2 topvakanties zaten beide keren in Surise palacio. Allemaal heel gezellig enzo. Bij mij werden er 10 miljoen kamelen geboden op mij. Kijk idd uit voor oplichters altijd afdingen en maar iets van 1/3 van de oorspronkelijke prijs betalen. Tis iets minder dat ik eh heeel blond ben vinden ze iets te leuk.
Hoop er van de zomer weer 2 weken heen te gaan. Wil echt niet anders meer (verwend he loop te bleren dat ik niet naar Turkije wil Vork )

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:50

ik ben afgelopen voorjaar geweest, vanuit Luxor 5 dagen met cruiseschip over de nijl naar Hurghada, en in hurghada 4 dagen in het Hilton hotel gezeten. De cruise was echt super mooi, omdat we alles bezichtigd hebben, in Hurghada zelf vond ik het iets minder, omdat de boulevard (jaa.. midden in de woestijn met discotheek en winkels Tong uitsteken ) nog helemaal in aanbouw was, en dus het idee had dat je niet in Egypte, maar in centerparks zat Tong uitsteken Maar zou heel graag nog een keer terug willen! zegt genoeg denk ik!

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:53

Ja het is echt heel erg leuk daar
ik ben tijdje terug in april naar hurghada geweest aladin heette het hotel.
En met de kerst datzelfde jaar zijn we toen naar Sharm el sheik geweest
en afgelopen kerst (06) zijn we weer naar hurghada geweest naar hotel beirut.

Het is zeker aan te raden echt heel erg gezellig mensen zijn heel erg aardig
en de cultuur spreekt me ook erg aan.
dit jaar met de kerst gaan we weer naar Sharm el sheik dat is ook een hele leuke
plek ook zeker aan te raden!! Knipoog Pling

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:43

Voor een taxi is het belangrijk dat je van te voren een bedrag afspreekt, kijkt ook even naar de taxi, vele taxis zien er niet uit. Prijs van een ritje verschilt. In Beni Suef (zuidelijk van Cairo) kun je overal heen binnen de plaats voor 2 pond. In Cairo kun je van de ene plek naar de andere voor 15/20 pond. Waarschijnlijk als je ze in Engels aanspreekt dat je meer kwijt bent. Voor een ritje van 10 min/15min is 30 pond het maximale (voor mij dan).

Spreek duidelijk VAN TE VOREN het bedrag af. Veel meters kloppen niet of taxis rijden om!

Zowiezo moet je alles wat je koopt afdingen tot 1/3 van de verkoopprijs Haha!

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 15:48

Sanneh14 schreef:
Verder, het is veilig in het resort, maar als je er echt buiten gaat, zorg dan dat je met een man bent. Ze houden van alle meisjes, en dan met name blonde meisjes uit noord-europa.. (ze wouden allemaal met me trouwen, boden zelfs 200 kamelen aan mn vader Gaaaap)

ik blijf wel in het hotel Clown ben gelukkig niet heel blond, iets donkerder Knipoog

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:13

Ik en mijn moeder waren daar dus zonder man. Clown Ik schijn dus uiteindelijk 700 kamelen waard te zijn, of 5 miljoen dollar. Jaja, Egypte is goed voor je zelfvertrouwen. Ik heb op goed vertrouwen een aantal egyptische kerels in vertrouwen genomen omdat ik het niet op alle plaatsen echt prettig vond daar. Vaak werd er ook aan mijn moeder gevraagd van: Mag ik je dochter ontmaagden en zulke dingen. Maar vond het echt geweldige vakantie en wil zeker nog eens! Lachen Voglende keer ga ik langs die arabieren fokkerijen, heb ze nu alleen vanuit de lucht gezien.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:01

Marjolein schreef:
En het viel best mee kwa prijs Lachen
Denk dat ik eerst hier een paar lessen ga volgen, heb ik iets ervaring en dat scheelt toch wel met als je het nog nooit gedaan hebt.

waah ik wil ook waar snaar egypte, en nu jij zei dat t meeviel met de prijs heb ik m ook een sopgezocht en hij past ook in mijn budget Haha! ik denk dus dat ik die waars ook ga boeken
wanneer ben jij van plan te gaan?

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:05

en id dat mannen daar zo aan meisjes zitten enzo heb ik ook gehoord.. gelukkig ga ik met me vriend, want ben namelijk blond, en in turkije had ik er ook erg last van

en dat van die prikken gadverdamme.. moet er niet aan denken
zijn jullie allemaal in ge ent geweest? ik zie dat echt niet zitten ( schijt bagger voor naalden.. )

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:21

bonney4evver schreef:
en id dat mannen daar zo aan meisjes zitten enzo heb ik ook gehoord.. gelukkig ga ik met me vriend, want ben namelijk blond, en in turkije had ik er ook erg last van

Ze zitten niet aan je hoor, ze vragen het eerst. Clown Ik weet wel dat dat in turkije vele erger is dan in Egypte.

Citaat:
en dat van die prikken gadverdamme.. moet er niet aan denken
zijn jullie allemaal in ge ent geweest? ik zie dat echt niet zitten ( schijt bagger voor naalden.. )

Ik ook,
Ik: Wanneer gaan ze erin? Boos!
Prik-mevrouw: Je bent al klaar. Ach gut

Huilen van het lachen