Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TessaB

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 09:21

Ik kom ook van een boerderij, en ga in Canada eigenlijk altijd op bezoek op een boerderij, maar geef dat nooit (meer) aan op het formuliertje. Dan duurt het zo lang bij de douane! Gewoon je schoenen goed schoonmaken van te voren, en geen overal of laarzen in je koffer stoppen. Komt helemaal goed! Kaas en (unox) worst neem ik ook vaak mee, is luchtdicht verpakt, gewoon in je koffer stoppen (niet in handbagage!). Leuk dat jullie naar Ontario gaan, breng zeker ook een paar daagjes door in Toronto. Geweldige stad! Ik heb er drie maanden gewoond, en het errug naar mijn zin gehad daar. Qua stad is het veel leuker dan bijvoorbeeld Edmonton of Calgary in het westen van Canada, alleen de omgeving in het westen is mooier. Nothing beats the Rockies! Alhoewel Algonquin ook ongelooflijk mooi is. Voor Toronto-tips kun je bij me terecht! Lachen

eevita: je hoeft niet bang te zijn dat je zonder benzine langs de weg komt te staan hoor, ze geven zo vaak aan dat er een gas station komt en dat dit de laatste over zoveel km zal zijn... De auto's en dus tanks zijn ook een stuk groter dan dat wij gewend zijn. Zal dus wel meevallen! Auto rijden in Canada is best saai: de wegen zijn breed, lang en recht en het uitzicht is wijds. Geweldig, maar de NLse-slingerweggetjes houden je scherper! Knipoog Pech, tja, nog nooit mee te maken gehad eigenlijk, volgens mij zijn de Noord-Amerikaanse auto's behoorlijk degelijk en minder pech-gevoelig. En anders komt er vast wel een behulpzame Canadees/toerist langs, want dat zijn ze wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:56

Nou, al die positieve berichten, geven me weer moed, en onwijs veel zin,om maar gewoon de auto te huren. Ik kan me ook wel herrinneren dat toen ik er drie jaar geleden was, en we zaten in de auto, er altijd gekeken werd, als iemand langs de weg staat, of allles goed was..

Trouwens van dat boerderij gedoe bij de douane, ze hadden mij daarvoor ook gewaarschuwd, maar ik heb toch ingevuld-verteld dat ik naar een ranch ging, voor paardrijden.. Dat zien ze dan toch anders, blijkbaar, want ik had geen problemen.

Enne tessa, ben je ook in de mega mall in edmonton geweest ?
ik vlieg op edmonton, en vrees dat ik mijn visa veel ga gebruiken...Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 22:17

Bedankt voor de reacties, hier kan ik zeker wat mee!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:34

Wij gaan dit jaar ook weer eens naar Canada en rijden door naar Alaska.
Verleden jaar zaten we in Amerika toen in London die teroristen werden opgepakt, we hoorden wel telkens op het nieuws daar wat er veranderd was aan handbagage en hebben ons op de terugweg naar Nederland daar ons ook keurig aan gehouden.
Nou vliegen we dus van Schiphol en hoe zit dat nu daar met handbagage mag je nog wel een koffer meenemen als handbagage of moet alles in doorzichtige plastic zakken?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:15

Wij gaan dit jaar ook weer naar West-Canada.
BC, Alberta en gedeelte Alaska !! wowww we hebben er zin in.
We vertrekken 4 mei al !!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 19:32

Ben even langs de bank geweest, en heb een Europas met jongerenrekening, dan kan ik wél in Canada pinnen, maar als ik een creditcard mee wil (ja!) dan moet ik even mn rekeningsoort omzetten.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:50

Hoi, leuk dat je naar Canada gaat. Wij zijn er in 2004 geweest ,BC en Alberta en een stuk Alaska (Cruise).
Wij zijn met de KLM gevlogen ( zat in de reis in begrepen).
Wat ook een tip is: koop een telefoonkaart van 20 can.dollars en je kan een hoop bellen voor heel weinig geld. Als wij naar huis belde , wilde iedereen de gesprekken zo kort mogelijk houden omdat het anders ons te veel geld zou kosten, en wij maar proberen duidelijk te maken dat het eigenlijk ons niet veel kon schelen, kwam terug in nederland met nog 15 can.dollars op de kaart, en we hebben toch echt regelmatig gebeld.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 18:32

@ Kobus; Hoe werkt dat dan met die telefoonkaart? Kun je dan alleen in telefooncellebn bellenof is dat voo je mobiel? En kan dat bij abbo & prepaid, en hoe waardeer je dat op?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:35

ArabianRanch schreef:
Wij gaan dit jaar ook weer naar West-Canada.
BC, Alberta en gedeelte Alaska !! wowww we hebben er zin in.
We vertrekken 4 mei al !!

Jippie, de reis is geboekt Go jij! Go jij!
Van die telefoonkaart wil ik ook wel graag weten, ik krijg vast heimwee naar huis, naar alle paarden, honden, katten Bloos
Het wordt een reis naar Seattle, Vancouver, Banff, Columbia Icefields, Jasper, Prince George, Prince Rupert (near Alaska), met de ferry naar Vancouver Island, Vancouver, Seattle !

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:47

Weet even niet meer hoe die telefoonkaart heet, maar je poedersuiker dan vanaf elke vaste telefoon een gratis nummer bellen, dan de pincode van de kaart en dan het nummer wat je wilt bellen. Kost echt bijna niets! Mijn vriend heeft in 3 maanden tijd 3 kaarten opgemaakt en heeft echt elke dag gebeld! Ik zal hem eens vragen waar hij die dingen kocht.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:57

@imd ; het is net zo, als Moska verteld, geldt alleen voor vaste telefoontoestellen ( telefooncellen, telefoon in de lobby's van hotels ed.) Er staat precies beschreven hoe je hem moet gebruiken, het is echt super simpel.
Je kan zo'n kaart bijna overal kopen ( supermarkt, internet winkels, souvenir winkels. Als je mobiel wilt gaan bellen, houdt er dan wel rekening mee dat het een tri-band toestel is, dual werkt daar niet.
Ik zou gewoon voor z;n telefoonkaart gaan, daar ben je echt een heel stuk goedkoper mee uit, dan als je mobiel gaat bellen plus als je ergens in de middle of nowhere bent dan heb je toch geen bereik. Haha!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 12:24

Dus dan kost het de mensen bij wie je belt niets?!

Weet iemand trouwens ook hoe het openbaar vervoer en taxis oid daar is geregeld? Die kennis heeft zn rijbewijs wel, maar toen een vriendin tegen haar moeder zei dat hij ons dan wel weg zou brengen vonden haar ouders het in eens een minder goed idee Tong uitsteken

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:27

Het bellen kost niets voor de eigenaar van de telefoon. Je kunt er ook gratis naar lokale nummers bellen volgens mij. Als je een telefoonkaart koopt, let dan wel goed op, want ze verschillen erg de kosten per minuut. Die van de 7eleven is bijvoorbeeld erg duur.

Taxis kan ik niks over zeggen. Als je grote afstanden wilt afleggen met het openbaar vervoer, kun je gebruik maken van de Greyhoundbus (www.greyhound.ca - kan je je reis plannen) en voor hele lange reizen is soms het vliegtuig net zo duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:29

meikj, waar zat jij in canada, spiekte even in je profiel, lijkt me best gaaf zo'n tennesse walker te mogen rijden.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:42

In 2003 ben ik ook met een vriendin naar Canada geweest. Wij zijn ook met Air Transat gevlogen en dat beviel me prima!! Het was een rechtstreekse vlucht naar Toronto, met BA heb je vaak nog een tussenstop in Londen en moet je op Heatrow overstappen en dat is niet altijd even gemakkelijk met de grootte van dat vliegveld... Wij hadden onze tickets geboekt via een Nederlandse vrouw in Canada: http://www.countryvacation.ca/vliegtickets2005.htm Zij had alles heel goed geregeld. Voor de rest zaten we de tijd in Toronto in een Hostel, Global Village Backpackers, heel netjes! We zater 10 dagen in Toronto en hadden echt heel slecht weer, dus vond het eigenlijk iets te lang. Wel ook bij de Niagara Falls geweest, dat was wel heel gaaf...

Na tien dagen hadden we een vlucht naar Grande Prairie en zijn toen naar een geemigreerde vriendin geweest, zij woont zo'n 800 km boven Edmonton. Daarna naar Edmonton, Vancouver en Banff geweest! Al met al een hele gave reis!

Wat het pinnen betreft, gewoon in een winkel lukt dat niet (mij niet in ieder geval..) Maar bij de banken wel. Een creditcard is zeker een aanrader in Canada! Veel plezier in ieder geval!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 04:35

Nog een tipje voor iemand die vroeg over de wegen hier, je moet stoppen bij de stopborden, echt doen want ze zijn er heel erg streng op, erg hoge boetes... 2 sec stoppen bij een stopbord, vaal erg nutteloos maar beter dan een boete Schijnheilig

Creditcard is idd, handig. Heb er geen maar mis hem af en toe wel...

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 04:42

Hou dit topic zeker even bij, aangezien ik zelf graag naar het buitenland wil.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:48