Jongerenvakantie Griekenland, suggesties?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

Re: Jongerenvakantie Griekenland, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:08

Maris89 schreef:
Ja is wel jammer dat mijn vriend ook niet anders vrij kan krijgen dan het hoogseizoen. En €800,- vind ik wel duur, ben maar een arm studentje Tong uitsteken .

Kimmm, let je wel op dat je géén eten krijgt in het vliegtuig. En drinken is tegen betaling.

het is inderdaad maar 3,5 uur vliegen Knipoog maar bedankt, ik wist het al, ben vorig jaar op precies dezelfde plek geweest, dus kregen we ook niets te eten en te drinken Lachen

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:11

met sommige vliegtuigmaatschappijen krijg je toch wel eten zoals KLM Verward en ik wou ff zeggen dat Malia op Kreta ook heel leuk is Chersonissos is ok een hele goede keuze Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:33

AleXiieJ schreef:
met sommige vliegtuigmaatschappijen krijg je toch wel eten zoals KLM Verward en ik wou ff zeggen dat Malia op Kreta ook heel leuk is Chersonissos is ok een hele goede keuze Haha!

KLM vliegt voornamelijk lange afstandsvluchten en dan serveren ze wel gewoon eten tijdens het vliegen, maar omdat kreta maar een 'klein' eindje vliegen is en binnen een paar uur makkelijk te doen is, serveren ze niets Knipoog

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:40

het ligt eraan met welke maatschappij je vliegt. toen ik een keer naar Egypte ging (4,5uur ongeveer) was er geen eten (weet wel niet meer welke maatschappij) en toen ik deze zomer naar Kreta vloog heb ik wel eten gekregen (met TNT). dus het ligt er maar net aan welke maatschappij, klein, groot dichtbij of veraf heeft er niets mee te maken.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:26

mag je ook geen snoepjes enzo gewoon mee nemen? en drinken voor op reis?

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:02

Ik vloog met afgelopen keer martin air en kreeg gewoon te eten hoor. de keer ervoor met KLM toen kreeg ik niks.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:46

Ik zit er over te denken om Star beach villege te boeken is dit aan te raden ofniet?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:48

chersonissos iets?

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:10

Citaat:
mag je ook geen snoepjes enzo gewoon mee nemen? en drinken voor op reis

tegenwoordig zijn de regels wel weer wat verstrengd. snoepjes mag je denk ik wel gewoon meenemen, maar drank alleen in kleine flesjes, van de shops op de luchthaven (en in de zak van de luchthaven)

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:14

patsur schreef:
chersonissos iets?

huh?

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:14

cooky schreef:
Citaat:
mag je ook geen snoepjes enzo gewoon mee nemen? en drinken voor op reis

tegenwoordig zijn de regels wel weer wat verstrengd. snoepjes mag je denk ik wel gewoon meenemen, maar drank alleen in kleine flesjes, van de shops op de luchthaven (en in de zak van de luchthaven)

Jeetje.. das best streng ja!

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:19

heb nog even opgezocht hoe het precies zit. onderstaande quote komt van www.vliegtarieven.nl:

Citaat:
Informatie over inpakken van uw handbagage
Het is alleen toegestaan om een kleine hoeveelheid vloeistoffen bij u te dragen of mee te nemen in uw handbagage. Deze vloeistoffen moeten in aparte verpakkingen (flesjes) zitten met een maximum inhoud van 100 ml. per stuk. Deze verpakkingen moeten in een transparante, hersluitbare plastic tas zitten met niet meer dan 1 liter inhoud.

Wat valt onder vloeistoffen?
- water en andere drankjes, soep, siroop
- parfums
- gels, incl. shampoo en douchegels
- pasta's incl. tandpasta
- cremes, lotions en zalfjes
- sprays

Wat verandert er niet?
U kunt nog steeds:
- Vloeistoffen meenemen in de ruimbagage die u incheckt (dus niet meeneemt in uw handbagage)
- In uw handbagage voor gebruik tijdens de vliegreis medicijnen en dieetsupplementen meenemen, incl. babyvoedsel. In deze gevallen zijn er geen beperkingen aan de hoeveelheid vloeistoffen die u mag meenemen.
- vloeistoffen kopen zoals drankjes en parfums in een EU luchthavenwinkel die voorbij het punt ligt waar u uw boarding pass heeft getoond. Als de producten worden verkocht in een speciaal verzegelde tas wacht dan met openen tot u definitief gecontroleerd bent. In deze gevallen zijn er ook geen beperkingen aan de hoeveelheid vloeistoffen die u kunt meenemen.

De volgende veiligheidsmaatregelen gelden al sinds augustus 2006:

Op de volgende bestemmingen zijn beperkende veiligheidsmaatregelen ingesteld:

1. Vluchten vanuit, naar of binnen de USA.
2. Vluchten vanuit of binnen Canada.
3. Vluchten vanuit Trinidad & Tobago.
4. Vluchten vanuit of naar Costa Rica (via de USA).
5. Vluchten vanuit Jamaica.
6. Vluchten vanuit de Dominicaanse Republiek.
7. Vluchten vanuit Kenia.

Passagiers mogen geen vloeibare stoffen meenemen in het vliegtuig. Vloeibare stoffen zijn dranken, shampoo, zonnebrand, crèmes, tandpasta, gel en andere, vergelijkbare middelen. Ook mogen passagiers geen sprays meenemen.
Deze middelen mogen wel in de bagage die ingenomen wordt bij de incheckbalie.
Indien bovengenoemde artikelen worden gekocht bij de See Buy Fly shops op Schiphol worden ze met de nieuwe ‘Gate Delivery’ service verzegeld overhandigd bij de gate en kunnen dan alsnog mee aan boord.

Wat mag wel mee in de handbagage:

• Gekolfde borstvoeding, babymelk (in vloeibare- of in poedervorm) en/of babyvoeding in kleine verpakking als er een baby of klein kind meereist;
• Voorgeschreven medicijnen (vloeibaar en gel) op naam die correspondeert met naam op ticket;
• Medicamenten (vloeibaar en gel) voor diabetici tot 148 ml. (5 oz.) per verpakking;
• Andere essentiële niet-voorgeschreven medicijnen tot 120 ml. (4 oz.) per verpakking. Inclusief zoutoplossingen en oogverzorgingsproducten als oogdruppels en contactlenzenvloeistof.
• Niet vloeibare cosmeticaproducten en producten voor persoonlijke verzorging zoals lippenstift, deodorant stick, lippenbalsem en soortgelijke niet vloeibare producten.

Een en ander betekent ook dat dranken, die na het inchecken gekocht worden, niet mee aan boord mogen.

In verband met de uitgebreide veiligheidscontroles adviseren wij passagiers voor bovengenoemde bestemmingen vanaf Amsterdam minimaal 3 uur van tevoren in te checken.

Deze informatie kan elk moment wijzigen. Wij adviseren u tijdens de check-in te informeren naar de meest recente veiligheidsvoorschriften.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:21

Probeer een plaatsje buiten Chersonissos op Kreta. Vorig jaar ben ik naar Piskopiano geweest. Steenworp afstand van het uitgaansgebied van Chersonissos, maar wij zaten toch in de rust en redelijk goedkoop.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 03:15

C_hristel schreef:
patsur schreef:
chersonissos iets?

huh?

of dat iets voor jou is Clown of heb je je keuze al gemaakt?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 10:40

We gaan vanavond naar D-reizen. Ik ben benieuwd!

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:50

C_hristel schreef:
Ik zit er over te denken om Star beach villege te boeken is dit aan te raden ofniet?

Star Beach is heel leuk maar ook super druk Knipoog

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:53

mijn zusje had deo in haar handbagage en toen werd haar tas eruit gehaald enso en kijken of ze nix anders bij der had om een bom van te maken Knipoog maar het is idd best streng in Nederland gaat het wel maar op Kreta is het heel streng. Maar ik vlieg altijd met KLM naar engeland en dan krijg ik altijd een broodje Tong uitsteken en met Martinair krijg je idd ook eten met Transavia niet daar kan je wel eten in het vliegtuig kopen(best wel duur)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:10

Star beach is wel een heel end van het uitgaanscentrum verwijderd. Je moet zeker een minuutje of 20 lopen voordat je er bent.
De taxi's zijn niet duur, maar het is wel handig om er even rekening mee te houden.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:21

patsur schreef:
of dat iets voor jou is Clown of heb je je keuze al gemaakt?

Owh hahaha.. ik ben niet zo slim.. Clown Ja het leek me wel leuk alleen de appartementen zijn wel allemaal super duur

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:23

Maris89 schreef:

Nou d-reizen viel mij dik tegen.. Ik zag een leuk appartement met een intressante aanbieding.. Ik bellen om te boeken.. Ging ze alles even nakijken omdat ze een prijs verschil tegen kwam maar ze zou terug bellen. Nou ze heeft nog steeds niet terug gebeld en het blijk dat hun nu een foutje gemaakt hadden en dat het appartement maar liefst 2,5 keer zo duur was. Ach gut

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:59

C_hristel schreef:
Maris89 schreef:

Nou d-reizen viel mij dik tegen.. Ik zag een leuk appartement met een intressante aanbieding.. Ik bellen om te boeken.. Ging ze alles even nakijken omdat ze een prijs verschil tegen kwam maar ze zou terug bellen. Nou ze heeft nog steeds niet terug gebeld en het blijk dat hun nu een foutje gemaakt hadden en dat het appartement maar liefst 2,5 keer zo duur was. Ach gut

dat is echt ontzettend balen Boos!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:53

Jeetje dat is echt balen.
Je kan ook op www.jiba.nl kijken die is meestal ook niet zo duur.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:28

ik heb vorig jaar salou geboekt via neckermann, was zo'n 370 euro (vlucht en appartement) incl annuleringsverzekereing á 20 euro..

misschien hebben ze ook iets voor chersonissos..

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:02

Ik ga eens kijken ja.. Vorig jaar ben ik ook naar salou geweest. Ik had eerst geboekt bij peter langhout 160 euro voor busreis en appartement. Maar wij kregen maar geen papier binnen enz dus wij eens bellen. Kregen we dood leuk te horen dat ons appartement geannuleerd was terwijl wij dat zelf toch echt niet hadden gedaan..
Naja toen geboekt bij x-travel voor 209 euro, incl busreis. Vond ik nog meevallen..
Volgens mij heb ik gewoon geen geluk met vakantie boeken

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 19:03

Ja! Wij zijn eruit! We gaan 15 dagen naar Malia. Het appartement heet Cosmopolite. We gaan met z'n 4en en zijn €740 p.p. kwijt (incl. belastingen, annuleringsverzekering) Reisverzekering zorgen we zelf voor.