hoi,
als je niet enkel strand en uitgaan wilt, zou ik voor een andere plaats gaan dan Hersonissos. Vanuit Rethimnon bijvoorbeeld, zit je al een stuk centraler voor als je misschien een daguitstap naar Chania of het Zuiden (Matala, Agia Galini...) wilt plannen. Het Zuiden vind ik persoonlijk heel aangenaam, je zit daar wel een stuk rustiger (geen massatoerisme) en alles is veel kleinschaliger: kleine gezellige dorpjes, eenvoudige hotels... Maar het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt.
Op Kreta is een hoop te zien, en er worden verscheidene excursies georganiseerd. Veel van deze excursies (met de bus) kan je gemakkelijk zelf doen (als je een auto huurt), je bent dan aan niets verbonden en kan alles zelf op eigen tempo verkennen.
Maar zoals ik al zei, het ligt er helemaal aan wat je wilt!
Als je meer info wilt over de bezienswaardigheden of andere zaken op Kreta, mag je me altijd pb'en, ik werk in de zomermaanden voor een Belgische touroperator in het Zuiden van Kreta.
Om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk niet veel met Hersonissos. In die zin dat ik deze regio wel heel leuk vind om een nachtje te gaan doorstappen (in Iraklio kan je dat trouwens ook héél goed), maar ik zou er geen seizoen kunnen uitdoen