Een klasgenoot was vorig jaar single en wilde ook graag ver op vakantie. Ze is met Fox naar China geweest! Was heel positief. Er was veel vrijheid in de groep en dus geen zware verplichtingen (zelf bepalen wanneer en waar je wilde eten, excursies waren niet verplicht). De mensen die met Fox meegingen wilden echt China zien en waren dus niet uit op dating. Ik denk dat als je voor een avontuurlijke of culturele vakantie kiest je toch een ander soort mensen tegenkomt dan bij een strand/uitgaans bestemming. Bij fox kreeg iedereen een eigen kamer. Haar is het heel erg goed bevallen. Toch de zekerheid van een leuke/jonge groep. Maar niet echt alleen in zo'n land.
Ook de ervaring van een oud-college was hetzelfde. Je ziet vaak aan de brochures wel wat voor soort mensen de vakantie aantrekt. Ook kan je op forums kijken wat de ervaringen van andere mensen zijn.
Om eerlijk te zijn zou ik nooit alleen ergens heen willen. Als je wat gebeurt sta je er echt alleen voor. Dan kunnen er behoorlijk problemen ontstaan. Verder niemand om je ervaringen mee te delen. Het lijkt mij heel erg eenzaam en ongezellig. Veel mensen gaan toch met een partner of groepje op vakantie. Die zitten niet te wachten op een alleenstaande "vreemde" die met hem mee gaat doen.
Op de vakantiebeurs was een apart gedeelte voor singlereizen. Dat was behoorlijk in opkomst. Misschien kan je op internet kijken wat de mogelijkheden zijn.