Alleen op reis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lorenz1234

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:19

Alleen reizen gaat goed, als je met de instelling gaat het ook absoluut niet erg te vinden om desnoods de hele vakantie alleen te zijn, en het gewoon mooi megenomen vindt als je anderen ontmoet. Als je eigenlijk nu al weet dat je je erg eenzaam zou voelen als je eventjes geen andere mensen tegenkomt, wordt het waarschijnljk wat miner leuk, omdat je dan de hele tijd bezig bent met jouw eenzaamheid. Dus ga alleen reizen met de instelling dat je alleen bent en dat leuk vindt, maar het wel leuk vindt om anderen te ontmoeten.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:11

Een klasgenoot was vorig jaar single en wilde ook graag ver op vakantie. Ze is met Fox naar China geweest! Was heel positief. Er was veel vrijheid in de groep en dus geen zware verplichtingen (zelf bepalen wanneer en waar je wilde eten, excursies waren niet verplicht). De mensen die met Fox meegingen wilden echt China zien en waren dus niet uit op dating. Ik denk dat als je voor een avontuurlijke of culturele vakantie kiest je toch een ander soort mensen tegenkomt dan bij een strand/uitgaans bestemming. Bij fox kreeg iedereen een eigen kamer. Haar is het heel erg goed bevallen. Toch de zekerheid van een leuke/jonge groep. Maar niet echt alleen in zo'n land.

Ook de ervaring van een oud-college was hetzelfde. Je ziet vaak aan de brochures wel wat voor soort mensen de vakantie aantrekt. Ook kan je op forums kijken wat de ervaringen van andere mensen zijn.

Om eerlijk te zijn zou ik nooit alleen ergens heen willen. Als je wat gebeurt sta je er echt alleen voor. Dan kunnen er behoorlijk problemen ontstaan. Verder niemand om je ervaringen mee te delen. Het lijkt mij heel erg eenzaam en ongezellig. Veel mensen gaan toch met een partner of groepje op vakantie. Die zitten niet te wachten op een alleenstaande "vreemde" die met hem mee gaat doen.

Op de vakantiebeurs was een apart gedeelte voor singlereizen. Dat was behoorlijk in opkomst. Misschien kan je op internet kijken wat de mogelijkheden zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:16

Ik ga aan het eind van dit jaar als alles meezit alleen naar zuid afrika..
Ik wil het al heel lang, het is echt een droom van me, maar ik kan niemand vinden.
Dus heb besloten dan alleen te gaan.

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:51

De meeste mensen die ik ken zijn helaas niet zo avontuurlijk ingesteld Knipoog en ik ga dus ook meestal 'alleen' op vakantie. Tot nu toe is me dat steeds prima bevallen; ik heb geweldige vakanties gehad. Ik heb een rondreis gemaakt door Midden-Amerika met Djoser en met Baobab een rondreis door Bulgarije & Roemenië en vorig jaar Marokko. Dit jaar heb ik plannen om een rondreis te maken door Noord-India & Nepal (waarschijnlijk met Shoestring). Voordeel van organisaties als Djoser, Baobab, Shoestring, Koning Aap etc. vind ik persoonlijk het motto vrijheid blijheid. Zaken als vervoer en overnachtingen zijn geregeld, maar de rest bepaal jezelf!! In het begin is het altijd even wennen, maar je hebt altijd aanspraak in de groep, ook al lijkt dat in het begin niet zo (bij één reis was de gemiddelde leeftijd ruim 50+ Haha! Haha! ). Een echte single reis heb ik nog nooit gemaakt, omdat ik reizen met een 'gemixte' groep (alleenreizenden, stellen, soms gezinnetjes) veel leuker vind.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 16:18

Leuk dat er zoveel positieve verhalen komen! Bedankt ook voor alle tips. Lachen

Ik heb onverwacht een huisje gekregen en ga dat eerst inrichten; afhankelijk van mijn budget ga ik dan óf een paar dagen súpergoedkoop naar Rome (vliegen met RyanAir, jeugdherberg, etc), of ik doe eens gek en gebruik het geld dat ik telkens met goedkope vakanties heb uitgespaard om van naar Egypte te gaan.

Tis even afwachten, maar ik ga in elk geval lekker een paar dagen weg. Haha!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:24

Leuk zeg! Moet je doen hoor! Ben net een week terug uit New York. Ben ook alleen gegaan om dezelfde redenen die jij aangaf.

Heb me nog nooit zo vermaakt! Je hoeft met niemand rekening te houden, als jij denkt; laat ik om 6 uur opstaan en museums gaan bezoeken' (bij wijze van) Houdt niemand je tegen!

Had geen georganiseerde reis, maar wel veel dingen op het reisbureau geregeld. Dus hoefde daar alleen nog maar ja/nee/amen te zeggen en het was gebeurd. En gewoon goedkoop gedaan.

Nou, veel plezier in elk geval!

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:58

ik zit in m'n uppie in amerika
help hier op een stal met een aantal paarden
had deze mensen nog nooit ontmoet, gesproken of wat dan ook
dus was best spannend mar goed te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:34

ik heb de laatste paar vakanties ook alleen gedaan, het waren wel allemaal paarden vakanties, dat bevalt me prima. Mijn voornaamste redenen waren/zijn, dat ik niemand zo gek krijg om ook zo'n vakantie te doen.
Het grote voordeel is natuurlijk dat je precies gaat doen wat je zelf het allerleukst vindt, en dat is als je met meerdere gaat , altijd anders.
Dit jaar ga ik ook naast 10 dagen op een ranch in canada, een aantal dagen met auto naar een nationaal park. eerlijk zeggen, dat vindt ik nog een beetje spannend, maar volgens mij gaat het helemaal goedkomen Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 01:38

Ik heb zeven maanden in mijn uppie door Australië gereisd en een paar jaar later zes weken in mijn uppie door Nieuw-Zeeland. In die landen zijn echt heel veel alleenreizende backpackers en er zijn maar weinig momenten geweest waarop ik me alleen voelde. En als er écht iets gebeurt (sterfgeval in de familie ofzo), dan blijkt de saamhorigheid tussen backpackers groot te zijn. Zelf meegemaakt toen mijn eigen oma overleed, maar ook toen een jongen uit mijn tourgroup in Alice Springs hoorde dat zijn vader plotseling was overleden en hij halsoverkop terug naar Nederland moest. Je kent elkaar nog maar net, maar op zulke momenten ben je er gewoon voor elkaar, je regelt samen praktische en emotionele dingen, juist omdat je bijna allemaal alleen bent en ver van huis.

Maar goed, het hangt er helemaal van af wat je wilt. Wil je tien dagen weg en zoveel mogelijk zien? Of wil je langer weg en heb je de tijd? En vind je het niet erg om met een vast reisgezelschap te reizen? Of wil je helemaal kunnen gaan en staan waar je wilt zonder rekening te hoeven houden met wensen van anderen? Er zijn zoveel mogelijkheden. Lachen