ramp: 20kg bagage voor 8 weken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flowerxxx

Re: ramp: 20kg bagage voor 8 weken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:55

Elektronica zoals foto, video en laptop altijd als handbagage meenemen! In een vliegtuig gooien ze hard met je koffer en de temperatuur kan behoorlijk dalen. Hou deze spullen dus altijd goed bij de hand. Je laptop zit natuurlijk in een speciale laptoptas daar kunnen ook alle kabels, accu etc in. Gebruik je schooltas als tas voor de handbagage.

Ga eens in een reiswinkel kijken (bever zerfsport, de kei, outdoor vestiging van perry sport etc) vaak hebben ze handige oplossingen voor zware spullen. Voor bijna alles is wel een klein formaat te krijgen. Er zijn bv lichtgewicht handdoeken te koop, mini haardroger etc.

Weeg je koffer voor vertrek nog even om te kijken. Mijn ervaring is dat ze niet moeilijk doen over een paar kilo extra. Maar bedenk dat je ook nog veel nieuwe spullen mee terug wilt nemen! Hou dus ruimte over in je koffer.

Doe je winterjas en zware schoenen aan in het vliegtuig en de lichte schoenen in je koffer. Je sjaal en handschoenen kan je gewoon in/aan je jas stoppen. Stop je lege cd schijfjes in een mapje. Nu sleep je een zwaar pak mee met voor ieder schijfje een plastic hoes. Kijk of je ook lichtere pulls hebt of draag die in het vliegtuig (de jas kan altijd in het bagagevak).
En wat is een fotokader?

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 15:35

bij ons is dat iets waar je foto's insteekt Lachen

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:40

je mag ook maar 5 kilo handbagage mee, en als je pech hebt wordt dit op schiphol gewogen en moet je ook daarvoor nog betalen.....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:34

Ik vlieg nogal vaak, maar heb nog nooit gehad dat ze mn handbagage wogen. Laatste keer had ik zelfs een grote tas van een gewicht van 14 kilo. Gelukkig dan maar, dat het niet gewogen is..

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:16

mijn moeder is pas naar australie geweest en toen werd haar handbagage zowel op de heen als terugreis gewogen. Ik ben pas naar tunesie geweest en toen werd het ook niet gewogen, kan zijn dat ze alleen op lange of speciale vluchten bagage wegen....

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:24

neem je een koffer mee? kofferz ijn nl vaak al heel zwaar. als je egwoon een hele grote sporttas hebt? die zijn meestal toch awt lichter en kan er meer bagage mee Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:51

Dat klopt inderdaad. Ik neem ook altijd een grote sporttas, dat scheelt wel wat. Niet veel, maar het is toch iets.
Ik kom altijd met een half-lege tas aan in Nederland, maar ga met een overvolle tas terug. Zelfs met 10 stukken kaas haal ik de 20 kilo nog. Clown Deze keer is t wel anders omdat ik 6 weken ben.

Maar om even terug te komen op t topic. 8 weken en 20 kilo bagage, moet toch best lukken?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:18

GEEN vloeibare dingen meenemen als shampoos en lotions, kun je daar ook echt wel krijgen, het is geen derde wereld land.

Kleding, schoeisel en textiel is goedkoop in Spanje (misschien niet zozeer in Barcelona zelf), dus wat je tekortkomt, koop je gewoon daar. Ze zijn daar onwijs vóór op de mode, dus je kunt ook nog hele trendy dingen kopen en je vriendinnen thuis jaloers maken. Haha!

Neem gewoon je favo spijkerbroeken en tops mee (en een vest), sokken en ondergoed.
Je kunt alles toch gewoon wassen daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:23

Max. gewicht in je handbagage, en niet te moeilijk doen als het op kleding aankomt. Neem kleding zo praktisch mogelijk mee, niet je hele kledingkast maar wel kleding die lekker te combineren valt en ook iets dat leuk is als je bijvoorbeeld nog eens uitgaat ofzo. Zelfde geldt voor schoenen, lekker zwaar paar aan je voeten en een licht paar in je tas ofzo.

Natuurlijk kun je daar ook nog altijd kleding oid scoren. Krijg je alleen wel dat het na de tijd nog weer terug moet... Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:26

Ik kan me niet voorstellen dat je met 20kg niet uit kan komen. Ik heb een maand in Zuid-Amerika rondgereisd met 8kg en toen had ik echt zat bij me. Gewoon een kwestie van slim uitzoeken en genoeg wassen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:31

Katja schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat je met 20kg niet uit kan komen. Ik heb een maand in Zuid-Amerika rondgereisd met 8kg en toen had ik echt zat bij me. Gewoon een kwestie van slim uitzoeken en genoeg wassen daar.

Ik kan me wel voorstellen dat je met rondreizen in de natuur minder waarde hecht aan je kleding etc dan bij afstuderen in een grote, westerse stad. Althans, als ik naar mezelf kijk, zie ik er op een stedentrip ook wel anders uit dan op een trektocht ofzo Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:35

Dat snap ik ook wel maar het is even om aan te geven dat het echt wel te doen is. Ik had in de 8kg ook een leuk jurkje, een paar nette schoenen en kleding voor zowel warme als behoorlijk koude gebieden zitten. En dan nog lakenzak, handoeken ed.
Ts heeft dan nog 12kg over om aan te vullen met.....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:39

Klopt, te doen is het zeker. Bij mijn laatste rondreis-vakantie, wogen mijn camera + toebehoren nog het meest Haha! (ok, eerlijk is eerlijk, ik liep na de vakantie wel in een thermo-vest en winterjas met 30 graden te zweten en te rennen en te vliegen op een vliegveld en mijn schoenen wogen ook aardig wat.)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:32

Als ik 2 weken op vakantie ga naar Turkije heb ik al 17 kilo Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Suc6 Bloos

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:51

Nouks schreef:
Natuurlijk kun je daar ook nog altijd kleding oid scoren. Krijg je alleen wel dat het na de tijd nog weer terug moet... Lachen

Wat je niet leuk meer vindt (je eigen oude kleren waarschijnlijk) geef je aan de daklozen (opvang).
Pling

(Overigens heb ik als 18 jarige een half jaar in Engeland gewerkt en haalde mijn bagage lang geen 20 kilo, en daar zat dus ook mijn rijkleding bij. Het is echt heel goed te doen.)

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 17:31

Danielle005 schreef:
Als ik 2 weken op vakantie ga naar Turkije heb ik al 17 kilo Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Suc6 Bloos

eindelijk nog een fashion-victim...

Ik kan het gewoon niet helpen...

Ik moet in Barcelona ook nog werken voor de Europese Commissie, en daarvoor moet ik 2 maatpakjes mee (die ik anders ieg nooit aandoe)... dus weeral extra gewicht...

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:21

Chiwawa schreef:
Danielle005 schreef:

Suc6 Bloos

Ik moet in Barcelona ook nog werken voor de Europese Commissie, en daarvoor moet ik 2 maatpakjes mee (die ik anders ieg nooit aandoe)... dus weeral extra gewicht...

Meid ik zou gek worden haha Haha!
Ik zou eigenlijk ook geen oplossing weten, alleen de dingen die hier eigenlijk al staan.
Prop lekker veel in je handbagage, geen overbodige dingen mee.

Succes!! Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:45

Chiwawa schreef:
Danielle005 schreef:

Suc6 Bloos

Als gezegd, ze lopen daar voor op de mode, wellicht zijn je kleren daar al uit!
Neem je pakjes mee, een spijkerbroek en een rokje met wat tops, iets warms (trui, vest) ondergoed en sokken.
Moet lukken. Een ander optie is je pakjes in een doos vooruit sturen of na laten sturen.

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:54

Niet om het een of ander maar bij ons werd de hangbagage dus wel gecontroleerd.. Was dan wel terug naar Schiphol maar mocht absoluut niet zwaarder zijn per stuk dan toegestaan en de overige dingen hebben we in de koffers moeten proppen.. Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:56

Ligt aan de maatschappij, maar je kunt dus inderdaad die pech hebben.

Mijn vriendin heeft daardoor eens een vlucht gemist. Lang verhaal, maar het ging om overgewicht in handbagage. (Ryanair, die ze nu dus NOOIT MEER gebruikt)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:14

Mijn vriend is vandaag al naar huis gevlogen, en ondanks dat hij echt een hoop rotzooi bij zijn kleding had zitten (2 rollen behang, 3 schilderijen, en een hoop kaarsen en kandelaars, 1 kilo kaas en nog wat etenswaren) zat hij precies op 20 kg.
Zijn handbagage woog 9 kg, maar de maatschappij waar wij mee vliegen accepteert handbagage van 10 kg.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:48

tja ik ken het probleem wel..ik vertrek over 1,5 week voor 4 a 5 maanden naar Noorwegen en mag dus ook 20 KG bagege + 8 KG handbagage meenemen. Maar probeer niet té veel dingen mee te nemen die je toch niet aan doet..ik weet zeker dat ik ook evengoed nog overgewicht heb mar dat wordt €7 kilo per kilo extra betalen. Wel balen maar mijn ticket was goedkoop; nog geen 50 euro. Als ik met de KLM oid zou vliegen zou ik sowieso héél wat duurer uit zijn. Verder zou je sommige dingen misschien kunnen 'delen' met de andere meiden die meegaan; zoals de föhn bijvoorbeeld. en verder zal het toch bijdokken worden...

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:14

Ik ging voor 8 weken naar Kreta, en omdat ik langer dan ? weken was mocht ik 30 ipv 20 kilo mee?

Maar ik ga straks wel voor 5 maanden naar Londen en dat is een enkeltje, dus zal ook wel 20 kg zijn...Pff!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 01:29

Ik ben ook 8 weken weggeweest , ik ging naar Malaga toe in Spanje , op de band had ik 27 kilo Haha!! Maar de meneer van Transavia vond het geen probleem en ik liep zo door , ze doen er blijkbaar niet zo moeilijk over , want terug heb ik ook geen problemen gehad!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 01:42

Wees gerust, ik ben een half jaar naar Finland geweest, in de winter/lente, en als je voor 8 weken naar Spanje gaat haal je dat gemakkelijk. Wat je nodig hebt is een trolley, een koffer en je schooltas. laptop, grotere zaken en zwaardere dingen doe je in de trolley, de kleinere dingen die je over houdt doe je in je schooltas. In je koffer doe je wat je nog over hebt, en echt veel zul je niet hoeven hebben! Ik zou het beperken tot twee, drie truien, twee lange broeken (zwarte en jeans, want die moet je imo hebben Clown), een stuk of wat topjes, ondergoed, een paar truitjes met lange mouwen, schoenen en dan heb je al méér dan genoeg! Als het tóch niet lukt met het koffer, gewoon weglaten, en je ouders de wat minder noodzakelijke dingen op laten sturen, ik had een koffer naar Finland, 30 kilo, voor ik geloof 40 eurie.