Turkije.. Waar moet je heen zijn geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silvia83

Re: Turkije.. Waar moet je heen zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 21:45

ik ben naar kusadasi en naar side geweest. vond allebei erg mooi. side moet je dan wel in het oude gedeelte zitten. zijn veel winkeltjes en dergelijke. kumkoy is het nieuwe gedeelte van side en zijn meer resorts. maar zag er niet gezellig uit.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 10:41

Kusadasi en Marmaris Knipoog

En je moet zeker Pamukkele zien, echt heel erg mooi!!!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:45

Ik ben in Side geweest, dat is wel erg mooi. Kumkoy is niks aan,
alleen maar winkeltjes.

Ik zou zeker naar Pamukkele gaan, erg indrukwekkend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:49

Mijn ouders zijn naar Alanya gegaan,
en dat beviel hun heel erg goed Lachen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:23

Capadocië, Pamukkale, Efese, Antalya,Afrodisias, Aspendos, Konya, Derinkuyu (ondergrondse stad),...

Dan moet je natuurlijk wel voor de wat meer historische en culturele kant van Turkije zijn. Maar echt wel de moeite!!

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:28

Ik ben 2 jaar achter elkaar naar Oludeniz/ hisaronu geweest. Niet zulke grote plaatsjes bij de 'blue lagoon', waar ook een film is gemaakt. Schijnt het mooiste strand van europa te zijn! Vanuit daar hebben we ook een jeepsafari, boottocht etc. gedaan. Echt een aanrader! Voor foto's PM maar Lachen

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:45

Nathalie schreef:
Colt schreef:
Yep, Marmaris Ja Haha! Was echt heel leuk! Als je in het oude centrum komt met al die restaurants en barretjes enzo, heel gezellig Ja En excursies kan je daar ook doen Lachen

Ik vond daar alleen het strand niet wat Heel klein en vol en erg vies... Maar het zwembad bij t hotel maakte dat weer goed Knipoog

Klopt t strand in Marmaris is niet veel. Ik ga zelf altijd naar het strand in Içmeler, dat is wel een mooi strand. Ja Dan moet je eventjes 10 minuten in de bus voor anderhalve lira, maar dan heb je wel een fijner strand. Ook de zee is fijner, helderder en er liggen geen stenen op de grond.
Alle plaatsjes rondom Marmaris hebben hele mooie, fijne stranden. Alleen Marmaris zelf niet echt..

Jah idd, mijn ouders waren met een bootje daarheen geweest en terug in zo'n busje. Goed te doen zeiden ze en heel goedkoop idd Lachen

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:53

Ik ben in kusadasi geweest en in Alanya (hotel orient palace) alanya is ons zo goed bevallen dat we er zomer 2007 weer naartoe gaan.

Je moet gewoon excursies boeken dat is het makkelijkst (zou het niet via het hotel boeken is veel duurder dan de reiswinkeltjes in de stad)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:39

Turkije heeft heel veel mooie en leuke plaatsen, maar het ligt eraan wat je zoekt.
Van de grotere badplaatsen ben ik in Alanya, Bodrum en Marmaris geweest. Zelf vond ik Marmaris het leukst.

Houd je meer van rust dan is öludeniz een goede optie. Ligt erg mooi (wel veel engelsen)

Persoonlijk houd ik helemaal niet van grote luxe resorts, ik ga liever eenvoudiger op vakantie en wil een land echt "proeven". Afgelopen jaar hebben we 2 weken door Turkije gereden met een huurauto.
We zijn bij Dalaman begonnen en zijn het binnenland in geweest tot aan Capadocië. We hebben nergens gereserveerd ofzo, maar je kunt overal heel makkelijk terecht.

Pensionnetjes zijn er in overvloed. Simpel, maar netjes en goedkoop. Capadocië was werkelijk schitterend. Ik vind dat tot nu toe de mooiste plek waar ik geweest ben. Zo'n aparte natuur, veel cultuur en aardige mensen. Tourisme is er nauwelijks. En als er touristen zijn, komen ze toch niet verder dan 500m van hun bus. Haha!

Ook de rest van Turkije was ontzettend mooi! We hebben bijna 3000km rondgereden, maar geen vervelende dingen meegemaakt en ook niet ziek geweest.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:21

Ben 'n paar keer in Ovacik, Oludeniz geweest.
Beviel toen erg goed, was erg leuk.
Eén keer in Side geweest, dat vond ik minder.
Dit jaar gaan we na 4 jaar maar weer eens kijken in Club Orka Lachen
www.orkaclub.com