Ik woon voor mijn studie 5 jaar in Engeland. Ik doe mijn hele studie hier. Het bevalt me hier erg goed. Het leven hier is allemaal iets makkelijker dan in NL. De mensen zijn wat makkelijker en vriendelijker, maar verder is het redelijk hetzelfde. De vriendelijkheid van de mensen bevalt me wel. Iedere keer als ik terug ga naar NL valt het me weer op dat de Nederlanders zo kortaf en aggressief zijn. (Ik mag natuurlijk niet generaliseren, maar over het algemeen valt het me op).
Chiwawa schreef:heeft er iemand trouwens ervaring met de bagage op het vliegtuig???
Ik mag maar 20 kg meenemen, zelfs al ga ik daar officieel studeren... die 20kg is nog maar nipt genoeg voor alle kleren die ik mee wou,

laat staan voor al mijn boeken en dergelijke...
Gracias
Wat studenten hier wel doen is iemand mee laten reizen die een paar dagen mee gaat als vakantie. De bagagelimiet voor die persoon is dan ook 20 kg, en die persoon hoeft zelf niet veel mee, zodat jij dat vol kunt maken met jouw spullen.
Lara_ schreef:Hebben jullie ook dat als je weer naar Nederland gaat dat je dan in het engels/frans/turks etc denkt, of woorden in het Nederlands even niet meer weet?
Ja dat is echt niet handig. Als ik naar NL ga zeg ik vaak dingen met please erachter. Dan staan ze wel even raar te kijken. En als ik mensen uit NL aan de telefoon heb dat ik niet op het Nederlandse woord kan komen enzo... Lastig maar ook wel grappig.
Mijn paard staat bij mijn vader in NL. Er wordt met haar gefokt, en verder staat ze lekker in de wei (ze kan niet bereden worden ivm permanente blessure). Het was geen optie om haar mee te nemen. Wel jammer, maar ik ga nog 3x per jaar naar NL dus dan kan ik haar en haar veulens zien.