Verliefd op Nieuw Zeeland!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:28

Bij mij is het het meest van de tijd 20-25 graden geweest. Het koudst was het in Te Anau en de dag dat ik naar de Milford Sound ging, zo'n 13 graden. Maar dat ligt dan ook wel heel zuidelijk Haha!. En ik ben wél een koukleum, toen ging de lange broek ook aan. *LOL*

Verder was het lekker nazomerweer, ongeveer zoals het bij ons eind augustus is. Het is daar nu einde voorjaar, als ik het goed omreken.

Ben je ook naar Milford Sound geweest? Via de Homer Tunnel: http://en.wikipedia.org/wiki/Homer_Tunnel - 1270 meter lang en tot 2004 zonder verlichting. Haha!

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:33

Woooow! Vet mooi jaa! ongelovelijk!
Ik die kant ook op maar dan naar Australië .. Ik heb er super veel zin in!

En ik zou graag de rest van de foto's ook wel willen zien Tong uitsteken

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:04

Wauw Trudy! Mooie foto's van mooie plekjes! Kan me idd helemaal voorstellen dat je verliefd bent. Heb je nu alles gezien van wat NZ te bieden heeft?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30694
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:21

Gave foto's!!
Lijkt me wel een supermooi land zo.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:27

Buitenzorg schreef:
Wauw Trudy! Mooie foto's van mooie plekjes! Kan me idd helemaal voorstellen dat je verliefd bent. Heb je nu alles gezien van wat NZ te bieden heeft?


Dat denk ik niet. En op bepaalde plekken zou ik de volgende keer langer willen blijven.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:31

Karin schreef:
Bij mij is het het meest van de tijd 20-25 graden geweest. Het koudst was het in Te Anau en de dag dat ik naar de Milford Sound ging, zo'n 13 graden. Maar dat ligt dan ook wel heel zuidelijk Haha!. En ik ben wél een koukleum, toen ging de lange broek ook aan. *LOL*

Verder was het lekker nazomerweer, ongeveer zoals het bij ons eind augustus is. Het is daar nu einde voorjaar, als ik het goed omreken.

Ben je ook naar Milford Sound geweest? Via de Homer Tunnel: http://en.wikipedia.org/wiki/Homer_Tunnel - 1270 meter lang en tot 2004 zonder verlichting. Haha!


Jep, en de verlichting die er is, is nog niet veel. Aan het begin van de tunnel overigens Kea's gezien, we moesten voor het stoplicht wachten en hebben ons rotgelachen om die beesten...ze ging de rubbers van de ramen van de auto's te lijf. De dag voordat we naar Milford Sound gingen hadden we een bezoek gebracht aan Lake Manapouri en de Elektriciteitscentrale, daar moest je ook een tunnel in (met maar schamele verlichting), en kon je door naar Doubtfull Sound, maar toen hoosde het en het zicht was belazerd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Manapouri_Power_Station

Dat we naar Milford Sound gingen was het droog, maar omdat er zoveel regen was gevallen waren de watervallen echt spectaculair, en de toppen van de bergen lagen in de wolken.

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:11

Wauw wat ben ik ontzettend ontzettend ontzéttend jaloers op jou zeg! Haha!
Nieuw-Zeeland, heb op een of andere manier een voorliefde voor dat land terwijl ik er nooit geweest ben, heel vaag. Nagelbijten / Gniffelen
Hele mooie foto's!

Ik hoop over 2 jaar mijn 5 maanden buitenlandstage daar door te gaan brengen. Ja

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:41

Wauw mooi zeg! Ja

Olle

Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:45

Wow mooie foto's hoor. ik wil nog steeds heel graag naar dit land toe.
Mijn broer heeft een stel vrienden die kiwi's zijn, dus al aardig wat info, maar heb nog steeds geen tijd en geld ervoor. Het kriebelt nu helemaal om erheen te gaan.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:53

Ik heb daar familie wonen Haha! Ik ben erook geweest 3 of 4 jaar geleden en toen heb ik als 8 jarige de routburn track gelopen Clown

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:44

Hele mooie foto's Cass...... maar kom op,. je hebt er wel meer gemaakt.... Schijnheilig
Volgens mij heb je het erg naar je zin gehad..... fijn hoor, hoe vond je broer het?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 18:15

Broerlief heeft ook genoten, maar moest er wel aan wennen dat hij 's morgens niet wist waar hij 's avonds zou slapen. (voor de niet ingewijden, mijn broer is geestelijk gehandicapt, kan redelijk met veranderingen overweg, maar niet alles is hem uit te leggen, en we hebben nog nooit eerder een dergelijke vakantie gehad, voorheen altijd de caravan mee of in een camper, daar wist hij dat hij iig een slaapplek had) Dus iedere ochtend was het weer: waar gaan we slapen? En hebben ze er een TV (zijn grootste zorg). Hij kent het woord "verrassing", dus op een gegeven moment was het een " verrassing" waar we sliepen, en ook een "verrassing" of er een TV was (wat tot op een keer na altijd wel het geval was) en toen was het goed. Een groot gedeelte van de foto's die ik heb zijn ook door hem gemaakt omdat zijn digi het halverwege begaf, en hij iedere keer liep te vragen of hij foto's mocht maken....niet alles is dus even scherp, en soms lopen de meren leeg .....Haha!

Zal kijken of er nog wat plaatsen kan, max was toch 15 per topic?

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:19

Zou je niet 2 topics kunnen mogen maken? Ik denk dat er heel veel mensen wel meer foto's willen zien..... ik wel iig. Ja

Fijn dat broerlief het ook naar zijn zin heeft gehad.... en jofel van jou dat je je camera aan hem uitgeleend hebt. Ja

Leuk zijn ongerustheid over het slapen/tv opgelost met het woord verrassing. Ja

Sharon_Jims

Berichten: 3451
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Goor

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:25

Bloos *Jaloers* Bloos
Tja ik moet nog wel ff sparen om dat te kunnen doen!! Me vriendje en ik willen ook heel graag een keer naar Australie en dan vooral ook naar N-Z... A Haha! lleen werkt me schoonmoeder ons tegen. Ze is veel te bang dat we daar blijven!!! Boos! Vingers aflikken (vind ik niet erg hoor)
Btw te gave foto's!!

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:11

Wauw wat gaaf,, Nieuw-Zeeland lijkt mij ook gaaf! Pling

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:56

Jeetje, ik snap dat je verliefd bent. Wat is het daar toch prachtig zeg!
Heb wel vaker foto's van mensen gezien die er geweest zijn, zit iedere keer weer weg te kwijlen.
Goh, ik ga toch maar eens sparen om daar ooit, in de verre toekomst, ook eens heen te kunnen.

femmigje
Berichten: 292
Geregistreerd: 10-01-03

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:48

Aah... NZ is mooi he!! Vorig jaar zat ik daar nu ongeveer! Gaaf om de fotos te zien.. Lijkt heel veel op de mijne haha. Ik heb met de kiwi bus rodgereisd. Ik vind het een aanrader zeker als je alleen reist. Met n groep is het leuker om n auto of zo te huren. Van mij mag je nog meer fotos plaatsen hoor.. weet alleen niet of de moddies het er mee eens zijn! Haha!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:41

Wou wat een mooi land! en wat een mooie foto's! mijn complimenten. IK ben helemaal jaloers!
Toevallig ook nog naar een rugby wedstrijd geweest?

Ik hoop zelf ook nog een keer naar NZ te gaan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 12:10

Nee, niet naar een Rugbywedstrijd geweest, hoewel de discussie op het moment dat ik in NZ was ging over het nieuw te bouwen stadion (Waterside of Eden Park) en ik een demonstratie van een Haka heb gezien. Kan me voorstellen dat die Haka door het Rugbyteam wel een spectakel is.

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:59

Mijn vriend is ook helemaal gek op Nieuw-Zeeland. Hij gaat komend jaar weer 5 weken met zijn ouders er heen. Ik moet zeggen dat die foto's er ook heel erg mooi uitzien!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:06

Mooie foto's! Wij zijn begin dit jaar ook geweest en we hebben nog steeds heimwee..... En zijn dus aan het sparen voor de volgende reis Knipoog
Het levensonderhoud is omgerekend wel veel goedkoper trouwens. Het viel ons reuze mee toen we de afrekeningen zagen... Hadden een omrekenfoutje gemaakt daar. Bloos!
http://bontekoe.web-log.nl daar kan je onze foto's bekijken.

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:03

Ik ga komend jaar wss met mij vriend 14 dagen mee Lachen

Alytuiere

Berichten: 1164
Geregistreerd: 09-02-05

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:06

Wat een fantastische foto's en een fantastisch land! Ben er al jaren verliefd op ook al ben ik er nog nooit geweest! Heb dit jaar wel een aantal maori ontmoet op een festival en ze gaven daar haka workshops, inderdaad heel gaaf.

*gaat verder jaloers zijn* Haha! Clown Knipoog

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:26

ik ga volgend jaar voor een heel jaar! Lachen

Gewoon een jaar naar school, in een gastgezin. Ik heb
er na deze foto's te hebben gezien nog meer zin in!