Kaapstad/Zuid-Afrika kenners gevraagd!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Kaapstad/Zuid-Afrika kenners gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:58

Ik ben zelf bij de travel clinic geweest die hebben meerdere vestigingen in het land. Je kunt ook naar medicare of de GGD gaan kijk op de site's.

Ik zou in ieder geval Hep A en DTP die zijn standaard voor bijna alle landen. Verder voor Afrika Hep B en misschien nog aanvullende inentingen. Stel zelf een goede reisapotheek samen met medicijnen die in Nederland bij de Kruidvat te koop zijn. Op internet zijn er goede lijsten te vinden van middelen die je mee zou moeten nemen.

http://www.travelmarker.nl/reistips/gez ... cklist.htm

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Kaapstad/Zuid-Afrika kenners gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:28

Lees het topic nu pas, ik schaam me maar meid wat ben ik jaloers op je!!!
In 2005 heb ik 6 maanden in Franschhoek gezeten, ook voor stage dit is 45 min. vanaf Kaapstad en ligt midden in de wijnlanden. Sinds 2003 kom ik jaarlijks in dit prachtige land dat echt mijn hart heeft gestolen!!!
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar voor tips, uitgaansgelegenheden en weet ik veel wat stuur me dan even een PB dat gaat wat makkelijker!!!
O ja ik las een tip over Hermanus met de walvissen, ik weet niet tot wanneer je blijft juni of juli???
Juli is grotere kans op walvissen, vanaf juni kan je ze verwachten in Hermanus maar in juli heb je 100% kans om deze prachtige dieren te bewonderen, ik heb heel veel leuke dingen voor je om te doen en te zien dus roep en ik antwoord hahaha!

Ik heb mezelf toen ook laten inenten tegen Rabies (hondsdolheid) hele dure inenting maar aangezien ik het nogal leuk vind om alle hondjes en diertjes te aaien op straat et cetera was het voor mij geen rare keuze om deze inenting te nemen, laat je gewoon goed informeren bij de Travel Clinic en besluit zelf wat jij belangrijk vindt en wat niet. Hep B is in iedergeval verplicht!

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Kaapstad/Zuid-Afrika kenners gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:02

laulau85 schreef:
ohja andere tip: Eet nooit rood vlees zoals bij biefstuk. Laat het altijd doorbakken. Mijn vader heeft daardoor namelijk een worminfectie opgelopen waar hij best lang mee aan het tobben is geweest.

In Zuid-Afrika kun je het vlees net zo veilig rood eten als in Nederland. Ze hebben daar supermooi runsvlees en het is echt zonde om dat helemaal te laten doorbakken.

Sterre: je hebt ook in de buurt van Kaapstad wel wildparken. Zou even moeten kijken hoe het ook alweer heet. Er zit ook een cheetah-farm in de buurt en dat was ook erg leuk om te zien.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Kaapstad/Zuid-Afrika kenners gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:22

Inderdaad het vlees is vaak nog beter dan hier in Nederland dus zou me daar maar niet te druk om maken!!!

Ook zijn er wildparken in de omgeving van de west kaap en anders in de oost of zuid - kaap, morgen zal ik wat voor je opzoeken, ga nu naar mijn bed!!!

Medea

Berichten: 1001
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Woerden

Re: Kaapstad/Zuid-Afrika kenners gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:17

Mijn ervaring met het eten is dat het nogal verschilt. We aten in principe altijd in het hotel, maar toch ook geregeld buiten de deur. Naast hele goede restaurants hebben we ook hele slechte gehad.