Turkije?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:39

Pam schreef:
En wat wil ik gaan doen? Leuke dorpjes bezoeken, een tour door verschillende plaatsen waar overal wat te doen valt. Naar de hamam, een boottocht, een jeepsafari, dat soort dingen.

Ik zou zeggen:

http://www.blueguides.com/default.htm
http://www.roughguides.com/store/detail ... oductID=25
http://www.lonelyplanet.com/worldguide/ ... ope/turkey

(al deze gidsen zijn bij de boekhandel te krijgen) Lees je in voor je vertrekt (geen gidsen meer nodig, in de meeste sites vertellen de gidsen je namelijk amper meer dan wat er al op de bordjes staat ) Vlieg naar Turkije, huur een auto, en geniet van het land Lachen

Als je niet in het hoogseizoen gaat hoef je amper vantevoren te boeken. De Turken doen dit zelf nl ook bijna niet. Alle archeologische sites worden door de overheid onderhouden, hier betaal je gemiddeld YTL 10,- voor (ong E5,50)

Lachen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 13:43

Helaas moeten we in t hoogseizoen weg.. Maar bedankt voor de tips Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:47

Dan moet je eens niet naar de zuidkust gaan (bij meer dan 40 gr doe je toch niks meer overdag) maar het stuk tussen Istanbul en Izmir nemen. Wij hebben dat recent gereden (en ja, je kunt ook semi offroad met een Fiat, daar heb je echt geen jeep voor nodig Schijnheilig ) en als je daar een klein beetje buiten de gebaande paden blijft kun je echt een super vakantie hebben.

Het beste eten krijg je uiteindelijk toch als je in de plaatselijke TL bak gaat zitten tussen de Turken zelf Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:27

Goede keus Pam!! BODRUM!! Ben daar ook van de zomer geweest in Hotel Park im Palace, leuke huizenblokken met een mooie tuin erom heen dus niet echt een stapel hotel.
Dicht bij het strand en drie a la carte restaurants, all inclusive is mogelijk.
Ik heb daar de mooiste vakantie van mn leven gehad.

En ál die dingen die jij wil doen kan je daar ondernemen, zit in Gumbet een mannetje die die reizen verzorgt, tot in de puntjes en spotgoedkoop.

Valdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:42

ik ben van het zomer voor het eerst met mijn vriend op vakantie gegaan en ook voor het eerst naar turkije. het leekt hem helemaal niks maar uit eindelijk toch voor turkije marmaris gekozen.
We hebben daar zo ontzettende toffe vakantie gehad dat mijn vriend die eigenlijk niet naar turkije wou het hartst roept volgend jaar weer!! Haha!
We zaten niet all in clusive konden we niet betalen maar we zaten in een goed appartement met onbijt er was wel een goed restaurant en bar bij het appartement. Er was ook veel leuke animatie zoals turkse avond.
We zijn meet een jeepsafari het binnen land wezen bekijken en dat was erg mooi, ook hebben we een boot tocht gemaakt en zijn we naar de hammam geweest!! echt heerlijk!!! Haha!
het mooiste was nog dat we zijn wezen duiken, dat was echt zo gaaf!!! onvoorstelbaar mooi!!
ook is de markt van marmaris erg leuk.
Voor een jong stel is het zeker een aanrader!!!!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:02

Valdo: wij hebben ook een jeep safari en een boottocht in Marmaris gemaakt! Boottocht vond ik niks, safari vond ik erg gaaf. Prachtig land is het.

Ik zat in Side, erg mooi!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 16:29

Ik mail net naar mn vriend, als je niet wilt gaan, kunnen we wel naar spanje of portugal of griekenland.
Mailt ie terug dat ie achter mijn rug om al van alles aan het regelen is:
Hotel Waterville in turgutreis

Mm heb een paar recensies gelezen.. denk dat ik toch maar even moet bespreken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:51

Gaaf Pam!! Ik raad je in Turgutreis zeker die wilde buitenrit aan die je daar op een manege kan gaan doen, echt super door de bergen en de natuur rijden.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 22:30

Ik heb al zo lang niet gereden.. Lijkt me doodeng zo in een vreemd land.
Maar t is wel leuk om te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 02:26

Hoi Pam het is zelfs voor beginners. Mijn vriend ging ook mee hij zat aan een touw vast aan de begleider. Onderweg wat gedraaft en gegalloppeerd maar dat is niet verplicht, je kan ook alleen stappen.
Ik kan het je echt aanraden, t is een ritje van een uurtje ongeveer, maar als je niet van paarden houd zou ik het niet doen Clown

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:14

hej chica mag ik je vrage wie je met dat mannetje bedoelt die in gumbet zit? die die reizen verzorgt? ken je zijn naam?

verder zou ik ook bodrum/gumbet aanraden, je kan er best veel doen..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:17

ijslanderfan schreef:
Ik zat in Side, erg mooi!

Ik ga met oud&nieuw naar Side.
Ben benieuwd. Te warm is het er dan in ieder geval niet meer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:27

In Turgutreis ben ik ook geweest. Heel mooi strand met eiland daarin. Absoluut een kano huren daar! De zee is rustig, dus het kan makkelijk. Verder is de plaats niet zo bijzonder. Maar een bazaar en leuke restaurantjes zijn er wel.
Verder kan je daar mooie boottochtjes maken.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 18:23

we gaan bewust naar turgutreis en niet naar bodrum, turgutreis ligt in t midden van de drukte (bodrum is heel dichtbij bijv.)

We houden niet van continue drukte. Lekker rust, af en toe een uitstapje

chiqa ik ga er zeker over denken

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:25

Een hele dikke aanrader; Miracle Resort de Luxe.
Prachtig hotel en ze hebben ook excursies en alles. Lachen

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:27

Het plaatsje Bodrum is mooi, vooral s'avonds!

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:29

Gumbet is idd ook een heel mooi plaatsje en iets minder druk, maar ook veel uitgaansmogelijkheden en strand vlakbij. en paardrijden natuurlijk, maar dat kan je meestal altijd wel daar.