Welke vliegmaatschappij?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TouchAndGo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:58

Ik vind Martinair het beste! Ja daar krijg je tenminste eten onderweg. Haha!
Transavia is ook goed, maar daar moet je voor het eten betalen en dat is duuuuur Koe

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 03:22

Ik zou zeggen kies gewoon de goedkoopste. Echt comfortabel is toch niet en het eten is het vaak niet waard om extra voor te betalen. Mijn favorieten zijn BMI & Virgin, maar als iemand anders goedkoper is ga ik daar echt niet meer voor betalen.

Anoniem

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:57

Ik heb met verschillende maatschappijen gevlogen en Singapore Airlines vond ik veruit de beste!
Het eten was heerlijk en naar mijn idee waren de stoelen zijn net iets ruimer. Erg fijn!
Verder heb ik gevlogen met:
Quantas: goed
KLM: goed
British Airways: goed
Easy Jet: prima voor korte vluchten, maar een aantal uur zou ik niet redden.
Ryan Air: zelfde als Easy Jet
Transavia: goed
BMI: zelfde als Easy Jet

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:27


Anoniem

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:09

Alleen ervaring met Easyjet en Ryanair hier. Eerste prima bevallen, Ryanair op 6 vluchten maar eentje zonder ontzettende vertraging (door vliegtuigen die kwijt waren, vluchten bij dezelfde gate die maar niet weg gingen, bommeldinen of gewoon redenloos)

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:39

Nouks schreef:
Alleen ervaring met Easyjet en Ryanair hier. Eerste prima bevallen, Ryanair op 6 vluchten maar eentje zonder ontzettende vertraging (door vliegtuigen die kwijt waren, vluchten bij dezelfde gate die maar niet weg gingen, bommeldinen of gewoon redenloos)


vertraging is altijd lastig...
Ik ben overigins ooit een keer met mijn vader mee op zakenreis geweest en toen had het bedrijf waar hij werkt bij JetNetherlands een vliegtuig gehuurd. Prive vliegen met catering en alles erbij, en de prijs valt best mee. Het afuren voor een vlucht naar Madrid koste net zoveel als een KLM business class ticket. Dat is voor privevliegen toch Niet zo gek duur dacht ik...

http://www.jetnetherlands.com/

de site voor diegene die dat ook eens willen proberen. In een zo een toestel kan ruim 8 man Knipoog
Dus een tripje met familie of vrienden is wel handig op deze manier.
Laatst bijgewerkt door Quatrohorses op 13-10-06 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:40

ik heb nog maar 2x gevlogen, en beide keren met Transavia geen problemen mee Haha!

Anoniem

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:12

Quatrohorses schreef:
[***] schreef:
Alleen ervaring met Easyjet en Ryanair hier. Eerste prima bevallen, Ryanair op 6 vluchten maar eentje zonder ontzettende vertraging (door vliegtuigen die kwijt waren, vluchten bij dezelfde gate die maar niet weg gingen, bommeldinen of gewoon redenloos)


vertraging is altijd lastig...



Helemaal situatie: Shannon (in Ierland) - London Luton met Ryanair. Je hebt 4 uur de tijd om naar het vliegveld te komen (ongeveer uurtje rijden). Onderweg kom je in de file en heb je een klapband, waardoor je uiteindelijk 3 uur en 3 kwartier onderweg bent en als een gek moet gaan inchecken. Je bent eerst in Schotland geweest en daarna in Ierland, op het moment dat je thuis wegging was het in Nederland nauwelijks 10 graden: dikke jassen en truien mee. In Ierland is het echter de hele week ruim 25 graden geweest.
Plaats voor jassen en truien was in de koffers echt niet meer over. Flink zweten op het vliegveld dus.

Kom je bij de gate, is deze nog bezet, het vliegtuig dat hiervoor zou vertrekken bij dezelfde gate heeft meer dan een uur vertraging omdat ze op iemand hebben staan wachten. Uiteindelijk heeft ons vliegtuig 3 kwartier vertraging terwijl we op London Luton maar 25 minuten zouden hebben om door de controle te komen, onze bagage op te halen en in te checken.

Vanuit het vliegtuig wordt zogenaamd van alles voor ons geregeld omdat wij hier natuurlijk ook niets aan kunnen doen. Bla-bla. Uiteindelijk blijkt, ze kunnen echt niets meer voor ons doen. Een vliegtuig kan niet wachten op twee personen die verlaat zijn doordat hun vorige vliegtuig vertraagd was doordat het vliegtuig daar weer voor wél wachtte op mensen die nog niet aanwezig waren.

Op London Luton (het is ca. 31 graden) lopen we in onze truien en winterjassen het hele vliegveld over te racen, van bagage naar incheckbalie (inmiddels gesloten) naar servicebalie en minstens 12 keer heen en weer tussen beide. We kunnen mee op een vlucht de volgende morgen, maar dit zal ons wel wat extra gaan kosten. Dus ik ga 150 pond pinnen (waren we na een week Schotland net vanaf!) voor een overnachting. Ons rampverhaal vertellen we aan minstens 10 man, inclusief een complete cameraploeg die ons verhaal uitermate interessant schijnt te vinden. Ik sms onze lift dat ze weer om kunnen keren, vanavond zullen we niet meer aankomen op Schiphol. Om een uur of 10 's avonds zouden we eigenlijk aankomen.

Dan gebeurt iets wat we nog steeds niet voor mogelijk houden: een bommelding in het vliegtuig waar wij in mee zouden moeten en welke op het punt stond te vertrekken naar Schiphol. Alsof we zelf die bommelding gedaan hadden! Nou goed, er moest toch een ander vliegtuig worden geregeld, dus wij mochten alsnog inchecken en met onze bagage naar de outsize luggage vliegen om alsnog mee te kunnen.

Met een stralend gezicht kwamen we aan bij de gate, waar iedereen flink chaggo was omdat er inmiddels al ongeveer anderhalf uur vertraging was. Maar wij waren blij (ondanks onze jassen en truien terwijl iedereen daar in korte rokjes en topjes of korte broeken en shirts stond),we konden nog mee. Vervolgens alsnog ik-weet-niet-hoe-lang staan wachten (even snel het thuisfront gesmst dat ze weer om konden keren; we komen toch nog vanavond!) en uiteindelijk waren we om half 1 op Schiphol. Toen was onze lift er echter nog lang niet, de sms had nogal vertraging en ze hadden de sms pas om kwart over 12 gekregen (en ze moesten uit [***] komen).

Kortom, voor mij geen Ryanair meer Haha!

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:24

Kan ik me voorstellen dat je daar liever Niet meer mee vliegt.

Anoniem

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:31

En dan noemen ze het ook nog "the on-time airline". Right Knipoog

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:10

Ik heb er nog nooit mee gevlogen. Maar na dit te horen zal ik dat Niet doen ook...

Maar als je de volgende keer gaat vliegen en je wilt een goedkope vlucht probeer Virgin Express eens zou ik zeggen Knipoog
Goedkope vluchten en een service waar KLM nog wat van kan leren.

Medea

Berichten: 1001
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Woerden

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:19

Air France heb ik afgelopen zomer gehad.. ik vond het verschrikkelijk! Erg krap (sowieso wel in een vliegtuig.. maar toch), traag personeel Clown etc etc. Het jaar hiervoor heb ik British Airways gehad en Qantas, die waren beide erg goed te doen!

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:13

Buffy schreef:
Air France heb ik afgelopen zomer gehad.. ik vond het verschrikkelijk! Erg krap (sowieso wel in een vliegtuig.. maar toch), traag personeel Clown etc etc. Het jaar hiervoor heb ik British Airways gehad en Qantas, die waren beide erg goed te doen!


Ik heb een keer met Air France naar Parijs gevlogen... k zou het Geen tweede keer meer doen. Vond het ook bagger.

17 November ga ik met Lufthansa naar Munchen... Ik ben benieuwd hoe die zijn..

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:16

Ik vond ryanair heel prima! (op die naar kots stinkenden man naast me op de terugweg)

Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:54

ik vind martinair heel goed, transavia is ook goed daar ga ik Over 5 dagen weer mee naar Kreta Haha!
ook heb ik een keer in een duits vliegtuig gevlogen, ik geloof dat het el condor heet, die was ook super.

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:17

Wat ik aan Transavia fijn vind is dat ze veel vluchten rechtstreeks naar een stad hebben... Ik ga bijvoorbeeld vaak naar Genua in Italie en daar vlieg je alleen met Transavia vanuit NL rechtstreeks heen... EN nog voor een spotprijsje ook Haha!

theelichtje
Berichten: 2258
Geregistreerd: 16-05-04

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:07

Wij gaan in april/mei met het 6e jaar naar Barcelona met het vliegtuig. We pakken wel de goedkoopste vliegmaatschappij, ben alleen even de naam kwijt Clown

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:36

Wij vliegen vrijdag ochtend met Transavia. Ik heb er 1x eerder mee gevlogen, ben erg tevreden Knipoog.

ChirooHeleen

Berichten: 385
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:58

Ik heb inmiddels redelijk vaak met Thomsonfly gevlogen. Alleen maar goede ervaringen.

British Airways vind ik ook wel ok.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:50

Tot nu toe hebben we gevlogen met;

KLM
Holland international
ArkeFly
Transavia

Vond HI de beste Haha!
Met de rest ook geen slechte ervaringen verder.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:05

2 jaar geleden voor het laatst gevlogen. Dat was toen met Lufthansa en United Airlines. Zowel op de heenweg als op de terugweg vond ik Lufthansa een stuk beter. Personeel was behulpzaam en beleefd.
United Airlines was gewoon netjes maar sommige stewardessen waren niet zo behulpzaam.

Volgend jaar gaan we met Delta Airlines. Nog nooit mee gevlogen. Wel veel positieve dingen over gelezen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:32

het ligt er maar net aan waar je naar toe vliegt en hoe lang de vlucht duurt. Voor een langere vlucht zou ik liever met een duurdere en comfortabele maatschappij gaan. Ik ben ooit met AirAnatolia naar Turkije gevlogen en het was behoorlijk oud en afgeleefd. Godszijdank waren en er flink wat vluchten met meer dan 24 uur vertraging op de terugweg (flinke storm in NL) dus mocht ik een dag later terug met MartinAir. Dat was echt super.
Daarnaast heb ik wel erg goede ervaringen met RyanAir. Ben er nu een paar keer mee gevlogen en kan er echt geen slecht woord over zeggen. Zo zie je maar dat het van persoon tot persoon erg kan verschillen.

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:19

Onur air Nagelbijten / Gniffelen en transavia ben ik het meest tevreden over. Easyjet heb ik vervelende ervaringen mee gehad, dus die in ieder geval niet.

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:28

Ik heb pas geleden in Italie een binnenlandse vlucht gemaakt met Air Alps.

Prettige maatschappij vliegt met kleine vliegtuigjes turboprops net als fokker 50 toestellen zeg maar.

delete

Berichten: 607
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Welke vliegmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:10

KLM vind ik wel een goede, daar vliegen wij het meest mee. Natulrijk niet de beste, altijd duurdere en betere, maar wel vertrouwt. miss ook wel omdat het nederlands is Knipoog