de leukste reis die jullie ooit maakten

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24706
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:18

Met een camper door het ruige Noorwegen we hadden in maart verkering in juni woonden we samen, en ik jullie gingen we samen met de camper op reis en ik kwam zwanger terug.Het was echt heel mooi daar en hopen er ook te gaan wonen.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:22

ik moet zeggen, noorwegen vond ik geweldig om erdoor te trekken met caravan en auto( samen met me ouders)

maar in februari 2007 ga ik een rootsreis maken via een organisatie.
en denk ( weet wel zeker) dat dat op de 1e plek komt dan

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:55

Dat was in 2004 naar West Amerika. Daar hebben we een geweldige rondreis gemaakt en prachtige natuur gezien.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:18

Met twee vrienden uit Nederland en twee huisgenotes uit Amerika een auto gehuurd envan New York langs de oostkust afgezakt tot in Florida. Daarna weer terug omhoog door het binnenland tot Toronto en toen weer naar New York. Het duurt even maar dan heb je ook wat Haha! Heel veel verschillende dingen gezien. We sliepen in jeugdherbergen en dat was ook echt supergezellig, je kwam altijd wel mensen tegen om mee te gaan stappen of ergens te gaan sightseeen. Echt een avontuur, ben blij dat ik het gedaan heb.

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:40

2 jaar geleden, rondreis door canada en Alaska ( cruise) totaal bijna 4 weken weggeweest, als ze me morgen meedelen dat we weer kunnen, hoef ik er geen minuut over te denken, ben dan direct weg Haha!

duikpaardje

Berichten: 1477
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:28

Wij reizen heel wat af. Iedere reis heeft wel iets bijzonders : zwemmen met de dolfijnen in Cuba, de sfeer en de koffie van Jamaica, bovenop een Mexicaanse tempel staan met een lege accu van de filmcamera, zeepaardjes vangen in Venezuela, zo kan ik nog wel even doorgaan : Bloos Bloos
De mooiste reis was onze huwelijksreis naar Mauritius, niet toeristisch erg mooi en romantisch.
De leukste reis was de kombinatie Florida/Bahama's : eerst een weekje pretparken in Orlando en toen nog 2 weekjes bijkomen op de Bahama's.

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:28

Ik weet niet, wij gaan gewoon meestal naar een camping.

Vorig jaar was wel leuk, stonden huizen van oude vissers op palen in een moeras, dat was eerst open voor publiek maar doordat het gevaarlijk was gesloten, kon je zien vanaf het water en dat had een hele geheimzinnige invloed op mij.

Ook vond ik dit jaar leuk, we zijn door Duitsland, Zwitserland en Italie getrokken. Alle landen waren mooi en er waren duidelijk verschillen. Was ook eerste keer met de camper en het was gaaf! Ook in Kcohem geweest en leuke duitsers ontmoet en het Gardameer en Sirimione was ook echt gaaf,,

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:52

Deze zomer: Uitwisselingsproject in Japan.
Ik heb daar voor een week in een JApans gezin geslapen.
De stad organiseert dit elk jaar voor 5 Blankenbergse jongeren.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:06

Dat is Curacao geweest! Kan niet missen! Het was geweldig! Mijn fotos staan ook hier op Bokt International! Neem een kijkje... Dan weet je waarom! Knipoog

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:14

Vorig jaar Florida vond ik wel heel gaaf, maar ik vond de allereerste keer met mn vriend Gran Canaria toch wel het leukste Haha!

joelle

Berichten: 459
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:01

Ik heb samen met mijn vriend een groepsreis gemaakt door Jordanie.
Echt een geweldige vakantie en een verschikkelijk mooi land.
We hebben in de dode zee "gedreven", zijn in de verborgen stad Petra geweest,hebben overnacht in de woestijn, en hebben door de woestijn getrokken met een jeep en kamelen.
Omdat het er erg warm was, zo'n 40 graden, was het er niet druk met toeristen, waardoor we alle tijd hadden, en nergens veel mensen zagen.

Manny

Berichten: 2321
Geregistreerd: 23-12-04

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:17

deze zomer Australië.
Al meot ik zeggen dat 7 jaar geleden Sint-Maarten ook super was.

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:41

Amerika! Cool En ook stukje Canada. Was erg leuk en ik wil in maart 2007 dan ook een grote reis gaan maken door Amerika Lachen

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:15

Rome met school. Lovers

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:40

Oei, moeilijk kiezen.

Ofwel de eerste keer "echt alleen" met een vriendin een maand interrailen door Griekenland...

Ofwel mijn laatste vakantie: Hogeschool dressuurcursus in Portugal. 5 uur per dag les op Lusitanohengsten....

Het heeft allebei wel wat... Haha!

Annash
Blogger

Berichten: 26596
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:52

Los Angeles in oktober 2004.
Zo leuk (alle beroemde dingen enz Haha! ) dat ik als t goed is zomer 2007 weer terug ga!

smano

Berichten: 327
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:56

Het is dan wel niet zo heel ver weg. Maar mijn vakanties in Italie waren toch wel heel erg mooi. Ik heb al zo veel van het land gezien nu. Het eten is er heerlijk en de natuur prachtig mooi en de cultuur is ook helemaal top.

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:54

Ja Amerika!
Ik ben in mei naar San José (CA) geweest, Jeepje gehuurd en allerlei dingen bezocht (Mystery Spot!).Was super, ik zou zo weer terug willen! Helaas wil mijn portemonnee niet mee werken Clown.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:49

Deze zomer ben ik naar Zweden, Värmland gegaan op kanotrektocht met een organisatie.
De groepsssfeer was super, het weer was prachtig, en de natuur (de uitgestrekte meren) adembenemend.
Niets was nog van belang, behalve het zijn.
Dit was Zweden echt wel voor mij, allesomvattend:
Afbeelding

Anoniem

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:02

Afgelopen mei en juni, eerst naar Schotland, daar rondgescheurd in een huurauto en heeeeel veeeeeeel gezien en geslapen in B&B's, toen naar Dublin gevlogen en hetzelfde in Ierland nog eens gedaan.

Gaaf om de mooie landen, de toffe steden, de bijzondere plaatsjes, de leuke mensen, de fijne B&B's, de leukste reisgenote en het feit dat de reis me 3 dagen voor vertrek voor weinig geld kwam aanwaaien. (Vriend van reisgenote kon absoluut geen visum meer regelen terwijl hij daar al 3 maand mee bezig was geweest, uiteindelijk kon hij er wel een krijgen, maar pas vanaf het moment dat hij al 5 dagen in Schotland zou zitten, dus toen moest ik maar mee met zijn vriendin die een heel goede vriendin van mij is)

boemel

Berichten: 8617
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:47

Iedere vakantie had wel iets heel moois! Ik geniet ook echt van mijn vakanties!
In Thailand en Sri-lanka vond ik de (oude) tempels heel erg mooi. In Sri-Lanka was de natuur trouwens ook heel erg mooi.
Brazilië was heel gezellig en relaxed.

Het afgelopen jaar zijn we met een huurauto door Turkije getrokken. Was echt waanzinnig mooi! We kwamen op plekjes waar je geen of nauwelijks touristen tegen komt. We hebben heel veel oude griekse/romeinse en turkse steden bezocht. Het reizen ging heel makkelijk. De wegen waren goed, de mensen aardig en de pensionnetjes netjes en goedkoop. Ook overal heerlijk gegeten. Dit was voor het eerst dat zowel mijn vriend en ik geen last van maag/darmproblemen hadden, terwijl we anders altijd in (luxe) hotels zitten en wel altijd problemen hebben.

De natuur was overweldigend mooi. We zijn in Cappadocië geweest. Dat is een gebied waar ooit een vulkaanuitbarsting is geweest en waar het landschap nu de meest mooie en grillige vormen heeft in allerlei kleuren. Ook zijn daar heel veel oude ondergrondse steden te vinden. Ik vond het echt super om overal maar lekker rond te kunnen rijden, lopen en kijken.
Echt niets vervelends meegemaakt. De bevolking was vriendelijk en hulpvaardig.

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:56

Meerdere Haha!
Maar de drie hoogtepunten waren voor mij
Amerika, hier is familie van mij. En de sfeer was gewoon de gehele 5 weken top!
Egypte; Met een cruiseboot, met zwembad, over de Nijl. Elke dag van sóchtend tot een uurtje of 4 dingen bezoeken, allemaal heel spectaculair, en de rest van de dag chille. Deze vakantie was echt super! Haha! Heb hier ook een ritje gehad op kamelen Clown

Thailand; Totaal anders dan Nederland en daarom trekt het me zo! Veel mooie dingen gezien. Heb daar op Olifanten gereden, slangen om me nek gahad. Ben ik eigelijk tegen, maar was er toen nog niet ewust van op de manier waarop de slangen werden behandeld. In tegen stelling tot de Olifanten. Die hadden alle vrijheid en moesten af en toe dan een ritjes doen Lachen

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:34

trektocht door het Stara Planina gebergte in Bulgarije te paard. Haha!
Zó mooi....

_maartje_

Berichten: 337
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: Kampen

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:01

dat was zeker weten de maand dat ik in thailand was.
mijn geweldigste vakantie ooit!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: de leukste reis die jullie ooit maakten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:12

Ik ga waarschijnlijk over 2 en half jaar naar Australia voor een flinke poos. Daar verheug ik me ook ontzettend op.

Verder ben ik maart dit jaar naar de Antillen geweest, naar Bonaire. Dat was ook echt helemaal geweldig!