Kroatië met identiteitskaart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bounce

Re: Kroatië met identiteitskaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:52

je kunt niet naar kroatië met je ID dan heb je kans dat ze je niet door laten gaan aan de grens

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:08

Zucht sommige mensen denken nog steeds slim te zijn.

De informatie op de achterkant van je ID en in de link van de bokker zijn juist. Voor kroatie heb je officieel een paspoort nodig maar ze gedogen een ID kaart. Echter je kunt wel degelijk in de problemen komen als men toch een paspoort wil zien (om wat voor reden dan ook). Dan kan je geen kant meer op want je hebt geen officieel recht om het land in,of uit te gaan met een ID kaart aangezien dat geen officieel inreisdocument is voor dit land.

Verder kunnen er problemen voordoen bij lokale autoriteiten. Hierbij valt te denken aan politie, ziekenhuis of andere instanties. Een kennis is uren opgehouden omdat ze in een bepaald land geen paspoort kon laten zien tijdens een excursie. De ID-kaart kenden of erkenden ze daar niet. En als toerist trek je daar aan het kortste eind. In Tunesie mocht je ook een ID laten zien (vertelde een domme medewerkster van het reisbureau). Vreemd dat ik in alle 3 de rijen uitsluitend paspoorten zag..... Een man had toch een ID en ja hoor hij kreeg in het Frans veel vragen van de douane. Gelukkig voor hem stond er een Tunesische man in de rij die het op kon lossen (na lang wachten en veel gedoe).

Je gaat toch geen risico's nemen in het buitenland? Kroatie staat niet op de achterkant en dat is vast niet "zomaar".

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 16:16

Dat staat er toch ook, dat ze het wel dogen. En ik wilde niet slim zijn hoor, wilde gewoon weten hoe het nu in elkaar zat en daar ben ik inmiddels dus acher.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:47

Ik zou zowieso altijd zorgen dat ik een paspoort had. Ik heb namelijk geen idee waar ik de volgende 4 jaar wel eens zou kunnen heen gaan!

Die paar euro's die je uitspaart door een ID kaart te nemen, wegen voor mij niet op tegen de zekerheid dat ik op elk willekeurig moment naar heel veel meer landen zou kunnen.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:58

Hetja schreef:
Dat staat er toch ook, dat ze het wel dogen. En ik wilde niet slim zijn hoor, wilde gewoon weten hoe het nu in elkaar zat en daar ben ik inmiddels dus acher.

Ja ze dogen het idd, maar het is gewoon geen slim idee. Willen ze wel je paspoort zien heb je dus idd een serieus probleem. Dat werd hierboven ook al verteld, je kunt nergens heen want ze zien je ID als niet geldend. Je komt er dan dus niet weer uit en niet weer in.. Wij zijn dit jaar voor de 6e x naar Kroatië geweest. We hebben paspoort dus die nemen we ook altijd mee. De ene keer is het echt zeer streng kwa controle van paspoort en de andere keer weer niet. De heenreis was echt heel streng evenals in slovenië en de terugreis hoefden ze het niet eens te zien..