Kos!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

Re: Kos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:19

wij hebben wel een manege gezien, op de weg tussen kos-stad - tigaki.

niet naar binnen geweest, maar toch Knipoog

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:28

Mijn vriendin zit op dit moment in Kos. Mijn instructrice is er ook geweest en vond het daar super! Knipoog

Unique12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:04

en waar zaten jullie in kos. en waar moet je heen gaan als je er heen gaat?
wij gaan 3 augustus heen tot de 13e. heb je een paar tips van eten of uitgaan of zo.
of leuke dingen om te zien.
en welke taal spreken ze daar veel?
aardige mensen die grieken???

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:47

wij zaten in de wijk Pasaldili (ofzo iets:P) bij ons in de straat zit een garden bbq achtig iets en dat was echt verschrikkelijk, daar dus nooit gaan eten. wij hebben veel gegeten in DE HAAN, dat is een nederlands restaurant met super aardige mensen. dus dat is zeker aan te raden. gaan jullie ook met een jongere organisatie?
want wij gingen vanuit beachmasters en die regelen ook een hoop dingen voor je, zoals korting enzo. wij zijn eigenlijk alleen wezen stappen in big barstreet: en dan moet je gewoon naar Molly's gaan das echt gewoon super. ook hollandsehoek (zit er tegenover) is gaaf.
nog 1 tip ga niet voor 12uur anders word je dood gegooid met proppers (grrr verschikkelijk)
ze spreken heel veel engels met maar het uitgaan kunnen er een paar je ook wel verstaan in het nederlands!
en ik vind de grieken ook gastvrij moet ik zeggen
ik hoop dat je der wat mee kan
groetjes...

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:36

Wij zijn eind juni naar Kos geweest en zaten ook in Psalidi, vlakbij Kos stad. We zijn een paar keer met de auto het hele eiland wezen verkennen (wat niet groot is) en verder hebben wij lekker in ons all-in hotel gehangen. Voor excursies vonden wij het te warm. Ik ben van plan zo wat foto's op bokt te plaatsen. Mensen waren erg leuk, hotel was goed, maar het eiland op zich vond ik weinig aan. Alles is droog en dor en de dieren hebben het daar niet goed. Overal zie je ezels, geiten, schapen, koeien en soms paarden in de brandende zon staan, vastgebonden aan een touw zonder schaduw en niets te eten. Ook veel zwerf honden en katten. Ik vond het leuk om dit eiland eens gezien te hebben maar hoef er niet meer heen (nou wil ik toch niet 2x naar dezelfde plek met vakantie, liever iets meer verschillende plekken zien van de wereld).

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:13

Afbeelding

Helemaal aan de rechterkant van het eiland ligt Psalidi. Daar kijk je ook recht tegen Budrum aan, Turkije.

Soeskia, wij zijn wel bij die manege binnen geweest. Het is van duitse eigenaren en we hebben daar een tijdje staan praten.

Ik heb alvast wat foto's geplaatst: viewtopic.php?f=71&t=626186&hilit=

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:16

wij zaten in lambi, en idd we zullen niet nog eens gaan ook om dezelfde reden als die jij aangaf. Toch hebben we genoten en de mensen waren supervriendelijk en in tegenstelling tot bijv. turkije, alanya niet zo opdringerig. Knipoog

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:19

Ja helemaal mee eens! Wij zijn ook niet naar de overkant gegaan, omdat mijn vriend al eens in Budrum is geweest en het daar vreselijk vond. Maar in Griekenland zijn de mensen echt heel aardig.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:58

Wij zijn wel naar t asklepion en die burght in de stad geweest. Boten hebben we overgeslagen omdat de suflaki en gyros een verkeerde inwerking hadden gehad Bloos! Overigens zijn we wel heel dapper naar de embros therme gefietst. Heel veel berg op met heel veel wind. Daar hadden we geen rekening mee gehouden Nagelbijten / Gniffelen En dan terug, bergje af, op een goedkope fiets met blokremmen Haha! Dat is pas eng.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:04

ook wij zaten in het dorpje Psalidi vlakbij kos-stad. eten deden we nooit buiten de deur want we hadden een all-inclusief hotel. de grieken zijn heel aardig en gastvrij, maar willen wel snel dat je iets koopt. stond een keer naar een t-shirt te kijken ongeveer 3 meter van de winkel vanaf. komt die vrouw naar buiten ja kopen kopen allerlei merken. we hebben het toen maar gekocht was het wel verplan maar ze trekken je zowat de winkel in. in ons hotel waren de grieken ook erg gastvrij. ze wilden vaak veel nederlandse woorden leren en leerden ons ook stukkies grieks. dus als je wat bestelde in het griekse echt van goed man enzo. echt heel leuk. voor de mensen die nog gaan zijn de warmwater bronnen in zia(weet niet helemaal meer zeker) erg leuk. wilde eigenlijk met me vader naar kos-stad fietsen maar gingen verkeerden. me vader maar zeggen het is achter die bergen wij al de bergen op fietsen. en nee dat is niet zo gemakkelijk met een gehuurde fiets. toen kwamen we daar aan zo van ja waar is kos-stad. wezen de hele andere kant aan. bij de warmwaterbronnen ook nog beetje rots geklommen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:10

Welk hotel zaten jullie, ook toevallig het Iberostar Kipriotis Maris? Ideaal dat all-in, de hele dag eten en drinken zonder je zorgen om het geld te hoeven maken. Naar die warmwaterbron zijn we ook geweest. Op sommige plekken gewoon te heet, echt heel bijzonder.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:13

wij zaten in het hotel ramira beach. zeker ideaal om de hele dag te eten en te drinken Haha!

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:15

wij zijn wel naar Bodrum geweest, en ik vond het geweldig! al dat winkelen en die mensen super gewoon. verder heb ik samen met mijn vriend een qwart gehuurd en zijn zo het eiland wezen verkennen. ook dat viel me niks tegen moet ik zeggen. wij hadden gewoon een appartement maar daar had ik bewust voor gekozen omdat ik een moeilijke eter ben, en ik het anders zonde van me geld vond (hoezo kret Bloos ). qua zwerfdieren vond ik het eigenlijk nog wel meevallen, ik had het erger verwacht. wel had ik een keer toen me met de bus ergens heen gingen dat er een hond voor/op mijn voeten kwam liggen met de schurftplekken op zijn koppie (echt sneu).
zal als ik morgen de foto's heb gehaald zal ik ze wel op de site erbij zetten.
groetjes

Unique12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:38

hey hoi
heb je de fotos al klaar?
zo te horen is het dus wel erg leuk op kos.
zijn jullie ok naar turkije geweest?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 23:12

Iedereen bedankt voor de info en de tips. Lachen
Klets maar gewoon door, deel ervaringen etc!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:06

ff een vraagje... want ik wil graag naar Bodrum overvaren, maar nu heb ik gehoord dat het niet vol te houden is een hele dag ivm de hitte en dat ze er geen leuke winkels hebben.
Kan iemand mij hier meer over vertellen, want mij leek Bodrum juist wel weer leuk Lachen

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:50

nou ik vind het erg overdreven. wij hadden en boot Nis nogwat (haha) en dat was een boot waar je boven op het dek kon zitten, maar ook gewoon onder hadden ze banken (leren bekleding:P) dus nee van de hitte merkte je weinig binnen (beneden zeg maar).
ook het winkelen is Bodrum is echt gaaf. en afdingen is verplicht. het is gewoon een soort van markt alleen dan wel in winkels haha.
ik vond het super maar... smaken verschillen Tong uitsteken Haha!

Unique12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:26

als je daar heen gaat moet je afdingen
ok in winkel, is dat niet raar. of doet iedereen dat.
ik ga deze week die kant op.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:35

Als je naar kos gaat, maak dan ook zeker een trip naar nysiros. Dat is een vulkanisch eiland vlakbij. Je gaat er met de boot heen en vervolgens met een bus echt de vulkaan in. Je kan zelfs op de krater rondlopen, heeeel apart en heeeeel gaaf!

http://www.nwotsok.nl/nysiros/ voor foto's Knipoog

Unique12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:43

hey dat is een hele leuke site.
veel op gelezen en opgeschreven.
nou ik ga morgen vroeg weg.
ik zal jullie na de vakantie wel laten weten hoe wij het vonden.

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:24

wij vertrekken dinsdag naar kos..naar aegean view.. heb er erg veel zin in!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:58

Ik ben weer terug, was wel een leuke vakantie Ja

Unique12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:03

ik ben ok weer terug van kos
we zaten in kos stad.
ik vond het er wel erg leuk
we hebben ok wel veel gedaan en bekeken.
en...lekker weer:) beter als hier

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 22:33

Hier even een berichtje van mij vanuit Kos! Lachen
Maar niet lang meer, morgen ochtend gaan we weer naar huis.
Het is hier echt super! Heerlijk eten!
Een week is wel wat te kort. ik had graag nog wat langer gebleven..

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:56

Laat ik mijn ervaringen maar even delen Knipoog

Ben net een weekje terug uit kos. Ben daar samen met mijn nichtje 11 dagen geweest (10-20 augustus).

Wij vonden het een erg toeristisch gebied. Echt iedereen sprak (een klein beetje) Nederlands! Ik heb gewoon geen enkel grieks woord geleerd Tong uitsteken Ja... proost dan Knipoog.

Top restaurantjes:
- De fish Taverna. Aan de haven (vlakbij de Camel) is een klein pleintje met waar o.a. een 24/7 crêpetentje zit. Als je daar rechtsboven de trap opgaat ben je bij de fish taverna! Erg lekker en zeer gezellig!
- Voor lekkere obers moet je naar Ambrossias! Aan het einde van de lange winkelstraat die je vlak bij de barstreet in kan lopen! Het eten is ook goed te doen.
- Tegenover Ambrossias zit ook een tentje (op de hoek). Het eten daar is ook goed! (alleen had ik het verkeerde besteld,... smaakte naar ei.. en laat ik daar nou net niet van houden.
- Faliron is ook goed te doen! Daar moet je zeker naar toe voor het nagerecht... heerlijke baklava (en andere hapjes van dat soort). De havenkom blijven volgen richting lambi. Faliron ligt in de laatste straat links.
- Vlakbij het politiebureau (als je met je rug naar de zee staat is het het eerste restaurantje aan de linkerkant.) Vind je een restaurantje die heerlijke gebakken feta serveert! (feta from the over of baked feta... iets in die richting) de lekkerste die ik tot nu toe heb gegeten!
- Trek in een burger? Patat? Ga dan naar de luxe snackbar! Deze ligt als het goed is in de eerste straat links als je vanaf de camel richting het dolphin square loopt (kruispunt te herkennen aan stoplichten!) Aan de linkerhand zie je op een gegeven moment een tentje met houten omheining (iets hoger dan de je loopt) en tafeltjes met gele (?) kleedjes. Toen we gingen zitten dachten wij... hmm is het hier wel lekker? maar toen we ons eten kregen waren we erg tevreden. De burger met kaas en de gegrilde groenten (met saus) waren goed te doen! Hier kwamen we ook de eerste obers tegen die amper engels spraken (en wij proberen uit te leggen wat brood is Knipoog.)

Afrader:
Dionysos, we hadden het al kunnen weten toen de ober het papieren kleed voor onze neuzen legde... dit vonden wij een uiterst slecht restaurant. Ik had gegrilde groente (smaakte als een pot nat en was een beetje aangebrand en dreef in de olie). De gebakken feta was helemaal gesmolten (We kregen dus aluminium folie met prut) en... het was gewoon niet lekker.

Uitgaan:

Uitgaan doe je natuurlijk in de barstreet. Maar wees gewaarschuwd; houd je handen aan je lichaam. De grijpgrage proppers pakken je beet aan je pols/hand en laten niet meer los. Echt uiterst vervelend. Bepaal ook van tevoren waar je naar binnen gaat en pik het niet als je vast wordt gepakt (ik geef ze altijd eerst een boze blik en vraag of ze los willen laten doen ze dit niet draai ik mijn pols om. En ik heb redelijk scherpe armbanden om dus dat is vast niet fijn geweest Knipoog).

De tentjes:
- Camel: walgelijke nederlandse tent Knipoog. Ik houd er neit zo van in ieder geval. We zijn er een aantal keer geweest voor een cocktailtje maar binnen hielden we het niet lang vol. De tent wordt trouwens gerund door grieken met nederlands personeel... propper Harry (hij heet niet echt zo Knipoog) was niet gelukkig!
- De hollandse hoek: leuke tent. Lang niet zo Nederlands als de camel. Veel verschillende nationaliteiten. Erg gezellig.
- West: Tent met leuke afwisselende muziek. Erg klein, leuk personeel en best gezellig.
- Charisma: Erg eentonige muziek (vooral spaanstalige liedjes van Daddy Yankee etc.), meestal rustig, best gezellig!
- Cactus: Erg leuke tent. Dames krijgen gratis drankje bij binnenkomst, de heren een shotje (soms dames ook hangt af van de propper!). Goede muziek, regelmatig afwisseling en er staat altijd wel iemand op de bar. Jaja, ben hier zelf ook schuldig aan. Verassend voordeel van bardansen is dat je een gratis drankje krijgt (de dames dan)!
- The Irish pub: Best een leuke tent, maar ja.. de ondertitel van Irish pub schrikt mij af! En die sterretjes waarmee de dames op de bar zwaaien... ben ik dan echt de enige die meot denken aan volendam?

Excursies:
Via Jiba (daar viel reisgigant ook onder).

Duiken:
Erg leuk! Je maakt een busritje van zo een 20 minuten richting een strandje. Daar ga je ongeveer een kwartiertje duiken. Erg kort maar wel heel leuk! Goede begeleiding! Na het duiken wordt een maaltijd geserveerd.

Lazy Day boattrip:
Geweldig! Je gaat met een houten boot richting het eiland kalymnos daar verteld reisleidster Marijke (?) wat over de sponsen en krijg je even de tijd om rond te kijken. de volgende stop is een afgelegen rustig baaitje waar binnen een handomdraai de lunch wordt klaargemaakt door de kapitein en zijn crew. Het eten is goed te doen (geef aan dat je vegetarisch bent en ze maken nog iets speciaals klaar). Voor het eten kun je even zwemmen in de baai. Na het eten gaat de reis verder naar een klein eilandje waar je even kunt drinken, zwemmen etc. Op de terugweg worden de zeilen gehezen (noem je dat zo?) en wordt de motor uitgezet. Zeer rustgevend Knipoog.