Thailand, wie is er geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:23

Ben er 4 jaar geleden geweest. Na 3 dagen Bangkok zijn we naar Koh Samui gevlogen, om vanaf daar door te gaan met de ferry naar Koh Tao.

Heel erg mooi land, heb het er heel erg naar mijn zin gehad
Veel plezier!

marn

Re: Thailand, wie is er geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:02

Lisa_Melody schreef:
Ik ben er geweest vorige zomer... echt helemaal super

Wij zijn ook eerst naar Bangkok geweest. Vond de stad niet zo super.. het is er echt snoeiheet en ontzettend vervuild.
Boottocht hebben we ook gedaan, was heel leuk. Je ziet daar vooral echt hoe al die mensen wonen aan het water enzo.

Kanchanaburi/river kwai gebied zijn we ook geweest. Was heel indrukwekkend.

Chiang Mai en omgeving vond ik het mooiste... Die bergstammen was ook heel bijzonder.
Mae Ping olifantenkamp zijn we ook geweest.. Er was ook een soort show en echt die beesten konden zo ontzettend veel Zelfs een bloem schilderen enzo. En erop rijden was ook heel leuk, maar tja, een paard zit toch comfortabeler Ik moest erg veel moeite doen om niet te vallen. Maar misschien verschilt dat wel per olifant want we zijn nog bij een ander olifantenkamp geweest en die olifant zat veel beter.

Wij zijn niet naar de gouden driehoek geweest, wel nog naar Koh Samui. (Tropisch eiland)

Wij gingen trouwens ook met bmair. Alleen hadden wij geen groepsreis en zegmaar zelf de reis samengesteld. En over bmair waren wij absoluut niet tevreden. Vooraf al klopte er vanalles niet met tickets enzo, we werden een paar dagen bij een groep gezet terwijl we individuele reis hadden en we sliepen in andere hotels dan ze eerst zeiden...

Maar het is wel echt een super mooi land, al die tempels enzo..
Ik zou er zo nog ene keer heen willen

heb alleen nog een paar olifantenfoto's op internet staan..
Afbeelding

he dat is grappig.. Ik denk dat we ongeveer de zelfde reis hebben gehad.. Ik ben ook vorig jaar naar Thailand geweest. In februari. Was super leuk. En wat hierboven staat komt mij erg bekend in de oren..
Zeker een aanrader om naar thailand te gaan!

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:46

Ohhhh.. hier nog iemand die verslaafd is geraakt aan het land.. het is zo geweldig daar... Wij hebben alleen alles zelfstandig gedaan. Eigen reis gemaakt. Wij zijn van bangkok gaan zakken naar de eilanden en toen een heel klein reepje Birma en weer terug gereisd naar Bangkok. Echt vet!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:01

Wij vertrekken vanavond naar Bangkok. We vliegen om 20.45 uur.
Mijn eerste keer, maar mijn vriend is al vaker geweest.

Paar dagen Bangkok en daarna 1,5 Pattaya.
Normaal houden we erg van rondtrekken maar vanwege verhuizing aan het einde van het jaar kiezen we nu voor bakken op het strand.

Ik ben voorbereid op de sextoerisme en dat soort dingen.
We verblijven op een groot (echt groot) resort dus als het meezit hoeven we daar ook niet af.

Ik ben benieuwd! Tot over 2 weken!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:05

Heel veel plezier en geniet ervan!

Tja, sekstoerisme. Ik ben het eigelijk niet tegen gekomen. Niet in Bankok en ook niet op Koh Chang. Nu is Koh Chang een beschermd reservaat en erg klein dus de kans dat je daar tegen dit soort dingen op loopt is wel kleiner dan in Pattaya, daar schijnt het vrij erg te zijn.

nogmaals veel plezier!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 01:06

Ik ben ook naar Thailand geweest met Fox reizen (was toen nog de naam, als ik me goed herinner was het 1996) en we hebben heel veel gezien. Wat mij nog het meeste is bijgebleven is het bezoek aan de bergstammen, en ook het bezoek aan het kerkhof van de mensen die overleden zijn bij het bouwen van de Burma spoorlijn bij de River Kwai. Ook ik heb een ritje gemaakt met een olifant door de jungle die ik nogal tam vond, maar ik was erg blij met een georganiseerde reis. Op eigen houtje had ik niet in een land willen reizen waarvan ik de taal niet spreek en de kultuur niet ken.
Het was 11 dagen flink aanpoten, vroeg op, veel gezien, meer dan je op eigen houtje kunt doen, daarna nog een aantal dagen uitblazen in Pattaya.

Thailand is een mooi land, maar een tweede keer zou ik er zo snel niet naartoe hoeven. Er zijn andere landen in de wereld die ik eerst wil zien, en ik ben zeer beslist geen strandganger...

Wat op mij nog het meeste indruk heeft gemaakt is het feit dat ze daar met opzet kinderen verminken om zo meer geld te kunnen verdienen met bedelen. Het feit dat een mensenleven daar niet zo veel telt, de ongelukken die er gebeuren tijdens de bouw van huizen omdat de veiligheid daar niet hoog wordt aangeschreven. Prostitutie is er idd ook erg hoog, veel kinderen, AIDS slachtoffers als gevolgen. En het feit dat je er niet kwaad mag worden omdat je dan je gezicht verliest....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 01:17

Overigens vond ik Bangkok ook een drama. Vieze stad, veel herrie, veel smog. Af en toe stond het verkeer in de hele stad vast. Wat mij nog het meeste verbaasd is het respect voor het koningshuis, en het gebrek aan visie voor de toekomst. Ze gaan er gewoon van uit dat Bumiphol en Sirikit het eeuwige leven hebben. Hele wegen worden afgesloten als het koningshuis van A naar B reist...en o wee als je een slecht woord hebt over het koningshuis.
De mannelijke erfgenaam zien de Thai niet zo zitten, maar zijn dochter mag volgens de regels de opvolging niet aantreden. Voor de Thai te hopen dat Bumiphol nog een paar jaartjes mee mag draaien (volgens mij was hij al in de 90?)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:03

Tja, Thailand is echt een land waar je óf nog vele malen terug keert, of nooit meer.
Wat beiligheid in de bouw betreft mág je dat simpelweg niet met Nederland vergelijken. Nederland kent zoveel regeltjes daarvoor. Thailand is veel losser. Mensen nemen het leven zoals het komt zonder dit soort regels. Vergeet ook niet dat de Thai een stuk armer is en dat met meer welvaart ook de regels toenemen.

Waarom zou je ook kwaad moeten worden? Ik vind dat zelf een heel relaxt idee. Wat bereiken wij in Nederland met kwaad worden? Niks behalve reclamespotjes over het korte lontje.

Bangkok vond ik een geweldige stad, máár voor een paar dagen. Ik zou er geen anderhalve week in door willen brengen. Bangkok is een belevenis. De Thai leven met de dag, wat morgen brengt zien ze dan wel weer. Daardoor denken ze ook er ook weinig over na "wat als" het koningshuis ten onder gaat?

De Thai is een heel trots volk, net zo trots zijn ze op hun koning. Die heeft veel goeds voor de Thai gedaan en daar zijn ze hem dankbaar voor. De Thai uit dat door dit soort dingen.
Nee, de Thai is een machtig mooi volk met een geweldig land.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:36

fjordnina schreef:
Waarom zou je ook kwaad moeten worden? Ik vind dat zelf een heel relaxt idee. Wat bereiken wij in Nederland met kwaad worden? Niks behalve reclamespotjes over het korte lontje.

O, je mag gerust kwaad worden, je mag ook duidelijk in je mimiek laten zien dat je niet blij bent. Wat is er mis met een pittige discussie, of even duidelijk te laten merken dat je het ergens niet mee eens bent. Dat noem ik geen kort lontje. Wat ze in Thailand willen zien is dat je een brede smile op je gezicht hebt, ook als je net met de auto bent aangehouden en steekpenningen moest betalen om weer door te mogen rijden, omdat ze je anders een dag vasthouden. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ook als je iets droevigs verteld moet je er altijd bij blijven lachen. Erg opvallend was echter wel dat ik in al die TV opnames na de Tsunami in Thailand (dat nog het minst getroffen was) ineens een stuk minder blije mensen zag...

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:05

Ben net een week terug.. Wat een heerlijk land is dat toch. Deze keer vooral in het zuiden gebleven, bijvoorbeeld aan een strandje op Kho Pha Ngan waar je alleen met een bootje kon komen. Chang Mai en omgeving is trouwens ook zeker aan te raden.
Als je 18+ bent kunt je trouwens prima niet-georganiseerd reizen (valt echt 1000% mee!!). Met de Lonely Planet en wat tips van vrienden kun je alles regelen. De andere reizigers/backpackers en Thai zijn erg behulpzaam, zelfs de touts wanneer je niets van ze koopt. Thailand is een van de meest ontwikkelde landen in die regio en het is een verdraagzaam volk (wel enige normen en waarden in acht nemen..). En goedkoop is het ook vanwege de gunstige Euro-Bath koers (los van het ticket heb ik maar 360,00 euri uitgegeven in ruim twee weken, inclusief een domestic flight!) Wel enige kakkerlakken gezien ter grootte van een aansteker..

Ons uitzicht vanuit het bungalowtje aan het strand.
Afbeelding

Little friend in de badkamer..
Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 07:49

Thailand het het perfecte land om op eigen houtje rond te reizen. Er zijn zoveel mogelijkheden voor accomodatie en het openbaar vervoer is goed geregeld.
Je kunt thuis zelfs al opzoeken wanneer je waar heen kunt met de trein voor de mensen die het allemaal al thuis willen regelen.

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:19

ben benieuwd naar nog meer foto's!!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:31