Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
judith schreef:Gewoon als toerist amerika ingaan. Absoluut niet bij de douane in Amerika zeggen dat je gaat werken, dan sturen ze je linea recta terug. Je moet in het vliegtuig een groene kaart invullen en hierop zetten waar je heen gaat (zorg er dus voor dat je het adres bij de hand hebt in het vliegtuig) en geef aan dat je in amerika bent voor vakantie. (ik heb toen gezegd dat ik naar vrienden ging) Zorg voor een goede reisverzekering met werelddekking en een goede ziektekostenverzekering eveneens met werelddekking, dan is er niks aan de hand en ben je verzekerd voor ongevallen tijdens sporten, wat paardrijden immers is
Goddess schreef:judith schreef:Gewoon als toerist amerika ingaan. Absoluut niet bij de douane in Amerika zeggen dat je gaat werken, dan sturen ze je linea recta terug. Je moet in het vliegtuig een groene kaart invullen en hierop zetten waar je heen gaat (zorg er dus voor dat je het adres bij de hand hebt in het vliegtuig) en geef aan dat je in amerika bent voor vakantie. (ik heb toen gezegd dat ik naar vrienden ging) Zorg voor een goede reisverzekering met werelddekking en een goede ziektekostenverzekering eveneens met werelddekking, dan is er niks aan de hand en ben je verzekerd voor ongevallen tijdens sporten, wat paardrijden immers is
Maar als werkelijk wat gebeurt en je verzekering komt erachter dat je daar gewerkt hebt, sta je leuk te kijken en kan je fluiten naar je geld. Daarbij ben je dus gewoon illegaal aan het werk, leuk en aardig als alles goed gaat, maar zoniet.... niet erg verstandig, ik zou het toch even allemaal navragen. Een visum kun je idd niet meer aanvragen (dat duurde bij mij 7 weken), maar zomaar gaan zonder te weten wat wel en niet verzekerd is, is in een land als de VS niet zo slim.
Goddess schreef:ja dat begrijp ik van die reiskosten verzekering, die dekt dat idd. Maar wat als je nu niet van het paard afvalt? Bijv. Andere ongelukken op de werkvloer, van een hooizolder vallen, aanvaring met de tractor, weet ik veel. Als de verzekering kan aantonen dat je daar werkte wordt het problematisch. En het klopt ook dat je werkgever een verzekering moet hebben, maar jij bent dus geen werknemer op je toeristen visa, dus via hen ben je ook niet verzekerd.
Ik zou het toch ook even navragen en niet zomaar op een reisverzekering vertrouwen in dit geval. Je bent toch echt illegaal aan het werk in de VS.
Frank schreef:Nemen jullie het "werken" niet een beetje erg letterlijk?
Ze gaat die mensen volgens mij meer helpen/ondersteunen als een soort paardenkamp achtig iets (vakantie dus) dan werken in de letterlijke zin, tegen een inkomen.
Kost en inwoning kan je ook zien als een vakantieadres.
Frank schreef:Nemen jullie het "werken" niet een beetje erg letterlijk?
Ze gaat die mensen volgens mij meer helpen/ondersteunen als een soort paardenkamp achtig iets (vakantie dus) dan werken in de letterlijke zin, tegen een inkomen.
Kost en inwoning kan je ook zien als een vakantieadres.
orionneke schreef:Voor auto huren moet je vaak 25 zijn en anders betaal je me toch een bult geld!!!!