Amerika en Canada 2007

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:22

Ik denk dat er voor allebei wel iets te zeggen valt.
Met een camper reizen gaat iets langzamer dan met een auto, kost iets meer benzine, en is iets minder luxe dan in een hotel slapen met een douche. Maar je heb je slaapplaats wel altijd bij je.

De huur van de auto is goedkoper en de benzine ook maar die kosten ben je weer kwijt aan het hotel. Bovendien moet je dan van tevoren reserveren of ter plekke op zoek gaan.
Ik denk dat een auto mij iets meer trekt, maar wie weet; gaan wij straks toch met een camper

Kobus17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:30

Wat ons voor de auto deed kiezen was dat de camper plaatsen vaak net buiten het dorp/stad waren en je dan moeilijker kon verplaatsen ( wij zagen heel veel campers met daar achter nog een gewone auto)

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:48

Ik vind zelf reizen met een auto ook veel praktischer dan met een camper. Met een camper mag je ook niet overal komen. (off the road en Death Valley bv).
Wij zijn meerdere keren naar Amerika en Canada geweest en hebben eigenlijk nog nooit een hotel gereserveerd. Alleen verplicht bij aankomst omdat je anders de landarrangement korting voor het vliegen mist.
Je kunt makkelijk ter plekke hotels zoeken, er zijn er genoeg.
@Scum: bij een camper moet je toch ook een camping zoeken? Ik zie het verschil niet zo. Volgens mij is wildkamperen niet toegestaan in Canada en Amerika.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:34

Dat is ook zo Fitz. En je moet ook nog betalen voor de staanplaats (zag ik vanmorgen in de gids).
Mijn voorkeur gaat dus uit naar de auto.

Alleen staat mijn vakantie nu weer een beetje op de wip. Vriend kan misschien geen vrij krijgen....

_Romana_

Re: Amerika en Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:51

het lijkt mij echt gaaf om met een camper een week of 8 á 10 door de vs of door zuid afrika te trekken na mijn eindexamen( 2007) Dan wil ik natuurlijk wel dit jaar mijn rijbewijs gaan halen zodat ik zelf ook kan rijden.. Of een groepsreis ofzo.. Maar je kunt denk ik in 10 weken de zuidkust en westkust van de vs toch wel een beetje zien?

Sorry ik kan topicstarter geen antwoord geven, hoop niet dat je t erg vind dat ik ook wat vraag in je topic

Scum

Re: Amerika en Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:22

We gaan niet

De goedkoopste vluchten zijn allemaal al volgeboekt. We hebben problem met vrij te krijgen van het werk en er is niemand die in die periode voor de paarden kan zorgen. We stellen het nu uit tot mei/juni volgend jaar.

Nog wel een jaar wachten....

Kobus17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:28

ohh, dat is balen zeg, heb je je er zo op verheugd.
Een jaar is zo voorbij voordat je er erg in hebt .

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:12

Ja, en we kunnen gaan boeken zodra de nieuwe gidsen uit zijn, dat is al over een half jaar. Ik ga me gewoon een jaar lang heel erg verheugen

Ethelate

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:40

Ook een manier

Ik ben 4 jaar geleden naar Canada geweest. Naar Vancouver, paar dagen in Hope, toen een rondreis door de Rocky Mountains, Banff en Jasper enz. Met een auto en tentjes, was echt zó gaaf! Toen weer terug naar Hope, naar Vancouver, Vancouver Island, stuk Amerika, en weer terug naar Vancouver. Was echt een geweldige reis en voornamelijk bij familie geslapen en een auto van mijn oom geleend.
Ben druk bezig met regelen om mijn stage volgend jaar in Vancouver te lopen voor 5 maanden..

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:11

Scum schreef:
Ja, en we kunnen gaan boeken zodra de nieuwe gidsen uit zijn, dat is al over een half jaar. Ik ga me gewoon een jaar lang heel erg verheugen

Dat heb ik ook, want ik ga zomer 2007 naar LA.
Duurt nog ontzettend lang maar wel een mooi vooruitzicht!
Twee weken LA... *droomt weg