Wat nodig voor wintersport?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:36

Aan een skibril heb je áltijd iets, aan een zonnebril niet.. Met erge sneeuw wordt je sowieso gek met alleen een zonnebril.
Verder is thermo-ondergoed wel handig en natuurlijk skisokken. Skipully's zijn geen must, hoor. Je kunt prima af met een warme trui. Verder is zonnebrandcrème iets wat je snel vergeet, maar wel handig is.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:25

De vorige week heb ik mijn skibril aan de kant gegooid. Het zijn ondingen als de zon schijnt. Helaas had ik geen zonnebril bij me. 's Middags zijn we met de hele groep naar de winkel gegaan om een ski-zonnebril te kopen. Die lopen iets rondom je gezicht terwijl een gewone zonnebril recht is en lucht doorlaat waardoor je ogen gaan tranen.

Ik was ontzettend blij met die bril, dat kan ik je wel zeggen. Natuurlijk is voor slecht weer een skibril wel beter, maar persoonlijk zie ik er gewoon niet goed door.
Winter-zonnebrandcreme is wel aan te raden (het liefs die zonder water er in, bijv. van Piz Buin). Je lippen hebben nog de meeste verzorging. Wij hadden allemaal uitgedroogde lippen terwijl we de hele vakantie toch goed gesmeerd hebben.

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:00

Ik ga al vele jaren maar wat ik altijd meeneem is dit:

- 2 x ski jack
- 2 x ski broek (banketstaaf namelijk als ie de volgende dag nog nat is)
- 2 x handschoenen
- 1 zonnebril
- 1 skibril ( die is echt nodig als het hard sneeuwt)
- 3 of 4 pulli's
- 2 of 3 fleece truien (ook handig wanneer je jas niet nodig is)
- thermo ondergoed
- 4 paar skisokken
- sjaal
- muts of band
- moonboots
- een rugzak (handig)

en natuurlijk ski's, schoenen en stokken.

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 18:01

Ok.. ik ga vrijdag ff naar de stad en ga toch maar 2 pully's ofzo halen..komen altijd van pas. Verder ook een skibril en iets met thermo is ook weer te gebruiken als het koud is met paardrijden ofzo