Tunesie wie heeft ervaring??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tyron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 03:07

Ik ben sinds twee jaar getrouwd met een Tunesiche jongen die ik in 2002 in Sousse heb leren kennen, en die nu 1 1/2 jaar hier woont. Ik ben dus in die tussentijd erg veel daar geweest en ook voor langere tijd. Ik ben blond, lang en groene ogen maar geen problemen gehad met opdringerige mannen. Natuurlijk kijken ze wel maar ik ga altijd overal alleen heen (strand, winkels , medina).
De verkopers proberen natuurlijk hun spullen kwijt te raken aan ons " de rijke toeristen" , maar dat heb je overal (turkije, egypte...enz.) Gewoon bedanken en doorlopen!!!
Ik vind alleen wel dat als je in juli of augustus gaat niet een reeel beeld krijgt van Tunesie. Het is dan namelijk te druk, te warm, waardoor het strand en de zee er niet zo mooi meer uit zien. Mei/juni zijn erg mooie maanden om te gaan.

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 13:31

Hey,

Bedankt voor de reactie! Wij kunnen dit jaar helaas alleen maar in augustus met vakantie. Ik had al een idee dat het dan wel warm zou kunnen worden.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:27

Hai!!! Vorig jaar juni zijn mijn vriend en ik 15 dagen naar Tunesie geweest. Het was echt super!!! We zaten in Hammamet en hebben ook een 2 daagse jeepsafari gedaan (vond ik we genoeg eigenlijk, al kan het best zijn dat als je meerdere dagen gaat het rustiger is en er meer tijd is voor dingen). Maar ik vond het super hoor!! Lekker eten, goedkoop, ontzettend vriendelijke mensen..... alleen de medina was minder met al die verkopers, maar dat weet je van te voren. En als je door hebt hoe je er mee om moet gaan is het prima te doen

ippolata

Re: Tunesie wie heeft ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:43

ben afgelopen zomer naar tunesie geweest 2 weken met club med heb dus niet veel van tunesie gezien wel mooi weer mooie stranden gezien en leuke paarden tocht... hoop dat je frans goed is!

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:04

Ik heb me prima weten te redden met engels.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:59

Ik ga mijn vriend een weekje tunesie cvoor zijn verjaardag geven We zouden dus 3 weken gaan maar ik wilde liever niet. Nu gaan we naar gran canaria en hij vind het heel jammer dat hij niet naar zijn huis toe kan. Ik heb dus t ideale cadeautje gevonden

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:38

Ik ben er in oktober 2004 geweest, met een project van school...

Eerst 5 dagen slapen in een lokaal op een schooltje in El Kef/ Le Kef, ergens in het binnenland daar, werken aan een mega groot konijnenhok..
Was totaal niet toeristisch, en zo was het ook niet bedoeld, dus we hebben ons 5 dagen gewassen met ijskoud water in een toilet waar de beesten op de muur zaten. Maar dat wisten we van tevoren, dus daar hebben we toen zelf voor gekozen. Een douche was er wel, maar die school was een soort internaat (alleen op zondag gingen de kinderen naar huis) en die douche behoorde dus tot het woongedeelte van de kinderen (wij sliepen in een leslokaal waar wat stapenbedjes waren neergezet) en wij mochten daar dus neit komen terwijl die Tunesische kinderen aanwezig waren.

Op die school wel erg leuke mensen leren kennen.
Wij waren op de dag allemaal aan het werk met dat konijnenhok, de kinderen hadden dan gewoon les van 's ochtends 6 uur tot een uur of 3. Bij het konijnenhok in de buurt zat ook een klaslokaal, waar allemaal kindertjes zaten die echt van alles riepen.
Blond vonden ze allemaal geweldig, en als je blond was , was je mooi volgens hun, maakte niet uit of je een scheel was of een paardenbek had
Wij konden het allemaal onwijs goed met hun gymleraar vinden, bij wie we ook thuis geweest zijn. Zijn huis was echt mooi, kleden, banken, honden en zelfs een tv met verschillende nationale netten. Dat had ik echt niet verwacht! Hoe arm de school was, hoe rijk die leraar (in vergelijking tot die school dan)

Ook zijn we met de directeur van die school en zijn jeep (wij achterin op de laadruimte voor spullen zeg maar) naar een aanliggend dorpje geweest enzo.

Later, na die week, kregen wij studenten, onze "vakantie". We reden naar Sousse, ergens in een 4 sterren hotel, direct gelegen aan de hoofdstraat.

Wij hebben geen last gehad van een vies strand of wat dan ook, maar toen wij er waren (in oktober), werd het weer natuurlijk al wat minder (toch nog steeds wel warm!) en wij gingen liever naar het zwembad dan het prive strand.
Ook zijn we naar de Medina gegaan, de mensen waren er inderdaad erg opdringerig, ik ben zelfs een keer een winkel ingesleurd! Er stonden toen 3 mannen om me heen, ik kon geen kant op. Ik ben niet snel bang aangelegd, maar ik scheet toen best een paar kleuren. Ik wilde niks kopen en maakte ze dat ook duidelijk, in het Nederlands en in het Engels. Toen ze dat hoorden, was het: 'Ah, Nederlander he? Kijken, kijken, niet kopen!
Tsja, zo staan we daar blijkbaar bekend. Ik was samen met een vriendin daar (omdat we ons hadden verslapen, konden we niet met de groep mee, maar we wilden niet alleen in het hotel achterblijven) en die kon ook niet zoveel tegen die mannetjes. We hebben ze aan de praat gehouden, tot we uiteindelijk een deel van de groep tegenkwamen, die ons als het ware heeft gered

De prijzen daar slaan ook nergens op. Ze komen met een prijs van 30 dinar voor een asbakje, terwijl in de winkel ernaast hetzelfde asbakje 10 dinar is. Als je gewoon wegloopt, kun je het asbakje toch nog meenemen voor 1 dinar?? Ze willen volgens mij gewoon dat je iets koopt...

Mijn tijd daar was echt geweldig, misschien ook omdat wij een totaal niet toeristisch iets hebben gedaan, dat weet ik niet?! Het is wel zo dat het gedeelte van de reis wta we op die school deden, meer indruk op me heeft gemaakt dan het toeristische Sousse.

Ik heb ook nog wel ergens foto's staan geloof ik, ik zal 'ns kijken of ik die kan vinden! In ieder geval, heel veel plezier!

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:56

Ik ben afgelopen Oktober in Tunesie geweest en heb ook de jeepsafari door de sahara gemaakt. DIt is echt het mooiste van de vaklantie geweest ook hebben wij een kamelentocht gemaakt geloof me ik zit liever op een paard ik was doodsbang!

Ik ben het jaar daarvoor naar Turkije geweest waar de bevolking er opdringer is maar in Tunesie vond ik dit duizende malen erger. Ik heb me er kapot aan geirriteerd en heb nu ook bewust voor een vakantie gekozen waar je rustig bij de winkeltjes kan kijken hahaha.

Ik ben blij dat ik in Tunesie geweest ben want het is erg mooi maar of ik er nog een keer heen zou willen gaan? Neej liever niet.

WIj waren touwens in Hammamet.

Heel veel pelzier!