Kroatie Zomer 2006?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:40

Pula daar ben ik ook gweest
welke camping ben je geweest
je moet naar prementura gaan dat is het puntje van kroatie...dat is daar echt vlakbij daar kun je heerlijk zwemmen en heerlijk liggen zomooi daar daar moet je echt een dagje heen gaan...

ilsjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:43

Ik ga naar bi-village...

Hoe zijn trouwens de stranden in Kroatie heb je veel 'last'van de kiezels etc. omdat je die daar alleen maar hebt?

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:43

whahaha daar ben ik ook geweest!!!

ilsjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:44

Vertel!!!

Nouja, alleen als je goede ervaringen ermee hebt, haha, we hebben nu al geboekt!

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:45

Daar is het best leuk hoor stukf of 3 zwembaden....strand op loop afstand...een paar winkeltjes....een pizzaria op de camping en ook wat restaurantjes..... 1 ding ga never nooit vanaf de camping rechtsaf en dan het 2e of 3e restaurantje aan de weg links zo vreselijk het eten daar! Prementura moet je echt doen! Het is een soort van zwempark...je komt wel helemaal in de rimboe en je moet je auto wel 2x wassen maar tis het waard...pb me maar als je meer wilt weten!

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:46

het is trouwens een jonge camping...alles is wel goed aangelegd hoor..hoe het met de toiletgebouwen enzo staat weet ik niet wij hebben namelijk een stacarvan daar gehuurd!

OlympicOrry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:32

Naja de stranden vallen wel meeh hoor!Ik had waterschoentjes aan omda er tussen de rotsen zee egels zitten en daar wil je maar beter niet door gestoken worden.Noujah strand op zich Valt goed mee!veel plezier

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:32

ja de stranden zijn idd wat minder...

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:21

De stranden zijn daar echt niet allemaal van kiezelsteentjes hoor
Er zijn genoeg zandstranden, en de camping waar wij altijd stonden waren gewoon kades zegmaar waar je met trapjes het water in moest!
Ja idd tip: Trek WEL waterschoentjes aan want door een zee egel wil je niet gestoken worden!

Ssusan

Re: Kroatie Zomer 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:46

ilsjuh schreef:
Jaaaaa, hij is geboekt, ik ga 22 juli voor 2 weken naar Pula!

Wij hebben de reis via D-reizen geboekt
, hebben ze er netjes gedaan. Ze hebben eerst een prijsvergelijking gemaakt en zo de voordeligste organisatie uitgezocht en vervolgens hebben ze zich in allerlei bochten gewrongen om ons inderdaad op de 22ste in Kroatie te krijgen, haha, en het is gelukt, ben er zooo blij mee!

Paardrijden in kroatie lijkt me inderdaad ook erg leuk, vind het alleen jammer dat dat in de reisgidsen eigenlijk nooit gezegt wordt in Kroatie, maja als we daar zijn de mensen maar eens ondervragen.

Ohh, als ik naar die plaatjes kijk, nog 6 maanden....

Via internet of...? Ik weet nl niet zo goed waar ik moet zoeken, zo veel keuze

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 23:56

Ssusan, wij hebben gewoon wat reisgidsen gehaald en daar in zitten neuzen, wij wilde perse stacaravan en dan valt er al veel af.
Jij wilde toch met vriendinnen gaan? Ze hebben vast ook wel speciale jongerenreizen naar Kroatie.

Noekkiej, wij hebben ook een stacaravan dus ook inprincipe niets te maken met de toiletgebouwen.

Zee-egels, daar had ik nog niet over gehoord, dankjewel, kunnen we daar vast rekening mee houden!

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:55

ja zee-egels idd niet zo fijn! wij stonden toen heerlijk rustig...naast ons was de camping namelijk nog niet helemaal af en stond er niemand.

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:29

Voor mij en mn vriend is het ook de bedoeling naar Kroatië te gaan deze zomer.

Heeft iemand ervaringen met busreizen daar na toe, en wat welke dingen raden jullie ons aan?

Elke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:54

Wij zijn er in de zomer van 2004 geweest. We hadden ook geen camping geboekt, we zijn gewoon ergens heen gereden en toen kwamen we dus bij die camping uit. we hadden er van te voren wel heel veel gezien, maar daar was het overal zo stampdruk! geen goede duidelijke plekken, het was gewoon zo van frot je tent maar ergs tussen dus iedereen zat op de meeste campings hotje motje op elkaar. en dat wou den wij niet. toen zijn we bij oasa mira gestrand... érg goede ervaringen! we hebben ongeveer 3 weken gezeten op oaza mira ( http://www.oaza-mira.hr/ ) erg goede camping! mooi sanitair, goede plaatsen, 2 mooie stranden ( 1 van de camping, 1 openbaar) en we hadden nog een prive strandje gevonden! Bij het strandje op de camping waren de zee egels weggehaald en bij het openbare strand ook, bij het prive strakdje hadden we er zelf een paar aan de kant gezet. Kroatié is een erg mooi land! we hebben daar ook veel bezocht: de plitvice meren, Krka watervallen en we waren nog naar 2 kloven geweest Paklenica . Het weer was ook erg goed, en we hebben echt een super leuke vakantie gehad! we hadden wel van die water schoentjes mee genomen voor de zeegels, en ik had die ook best vaak aan want ik vond dat wel handig, maar aan het eind van de vakantie had ik dus 2 witte voeten Die (toen in 2005)net geopende snelweg is trouwens ook helemaal top in kroatie! als je sommige wegen ziet. het enige minpunt om te zien was sommige schade van de oorlog. maar die kom je niet (zo veel ) tegen als in in toeritische plaatsen blijft

Als er iemand interesse heeft in fotó's over het landschap e.d. kan ik die wel in dit topic plaatsen

Miriam2707

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:33

Hai,

mijn vriendin en ik zijn op vakantie geweest naar Kroatie, weliswaar met haar ouders mee, maar dat was SUPER gezellig. Het was voor mij de eerste keer, ik had nooit verwacht dat ik dit land zo geweldig zou vinden. Ik kan je vertellen dat je hier zeker heen moet gaan. Wij hebben daar op de camping een paar mensen ontmoet, die op die camping werkte. Kroaten zijn hele sociale mensen en waren ook niet te beroerd om ons naar een uitgaans stadje mee te nemen...het was eerst wat vreemd, maar later waren die mensen allemaal zo aardig tegen je. Het was leuk om eens uit te gaan met de dorpelingen zeg maar. Ook het land zelf is prachtig, lekker luieren in het zonnetje , lekker water etc. Als het gaat lukken gaan mijn vriendinnen en ik zonder ouders dit jaar weer heen. Wij zijn er vorig jaar zonder bestemming heen gegaan, we hebben daar eigenlijk pas een camping uit gezocht, de eerste camping stonden kenissen, de 2e hebben we een camping uitgezocht die ons leuk leek, net als de 3e. De 1e camping was het beste, een leuke camping in Jezera Lovisca, een eilandje.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:41

Ja er is geboekt!!!!!
Wij gaan eind juli/begin augustus 17 dagen naar Medulin!!!
Ik ga met 2 vriendinnen. Ik ben erg benieuwd, heb er onwijs veel zin in!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:22

kun je het qua prijzen van reis/hotel/uitgaan ed. een beetje vergelijken met spanje of is het duurder goedkoper en wat dan precies?

marouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:38

kroatie lijkt mij ook wel erg leuk, maar weten jullie wat een echte jongerenplaats daar is?

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:51

marouska schreef:
kroatie lijkt mij ook wel erg leuk, maar weten jullie wat een echte jongerenplaats daar is?

Denk dat je dan in de buurt van Poréc moet gaan zitten

xkusssx schreef:
kun je het qua prijzen van reis/hotel/uitgaan ed. een beetje vergelijken met spanje of is het duurder goedkoper en wat dan precies?

Nee Kroatië is een stuk goedkoper (vind ik dan) vooral qua uiteten prijzen van campings enz.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:23

Ik ben in Porec, Vrsar en Pula geweest. Alle drie ontzettend mooie steden. Wij gaan dit jaar waarschijnlijk weer!!!

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:15

IK ga elke jaar naar Pula! Erg leuk !! Echt een aanrader Porec kun je lekker winkelen :J

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:12

Idd poréc is zeer leuk om te winkelen
Vrsar trouwens ook, daar hebben we 4 jaar op een camping gestaan.. Maar dit jaar gaan we naar Dalmatië

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 02:42

Nee waarom gaan zoveel mensen nou heen, dan wordt t zo druk Ik ga ook heen!! 7 dagen met een vriendin uit de V.S. Mijn pa moet helaas ook mee, maar hij heeft beloofd in het hotel te blijven en ons met rust te laten Wij gaan naar Split en de Plitvice watervallen.

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 03:30

jaaaaa kroatie helemaal mijn landje.....ik ga altijd in turan mijn tante heeft daar een hotel... vlakbij het water ....

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:47

We zijn er vorige zomer geweest. In het gedeelte aan de kust, net voorbij de grens. Schone camping, goedkoop, leuke omgeving. Vond het misschien wel een beetje te toeristisch. Ben meer een scandinavië mens