In plaats van druivenplukken in Frankrijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 17:21

Da's jammer want nu hebben we eigenlijk nog niemand.

Zou het verschil voor jullie maken als het (bescheiden) betaald werd?

Voor alleen de zomervakantie kunnen we evt wel een paar mensen gebruiken hoor daar niet van, maar we willen erg graag iemand erbij die een tijdlang beschikbaar is.

Wij hebben zelf wel paarden maar die leen ik niet zomaar uit om op te rijden. Eentje is een renpaard met een geheel eigen karakter, de andere is nog te jong en de derde nog niet beleerd, en dat wil ik natuurlijk zelf doen. Er zit wel een manege in de buurt (loopafstand) maar ik weet niet zeker of ze daar paarden verhuren voor b.v. buitenritten.

Er geldt nog steeds dat als je belangstelling hebt je een PB zou moeten sturen met het vragenlijstje incl. antwoorden.

marius

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 01:36

Klinkt wel leuk allemaal, ik zal het er morgen thuis even over hebben omdat ik nogal een beetje in tijdnood zit, maar je hoort nog van me hou dit topic in ieder geval eventjes in de gaten!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:11

Hoi

Ik moet eerlijk zeggen dat dit me best wel trekt,
heb je enig idee hoeveel het gaat kosten om je paard op en neer te brengen?
Dus heen weg,
maar brengen jullie het paard en ruiter na die tijd ook weer terug??

Is het nu wel tegen betaling of helemaal niet?
Hoeft niet veel te zijn,

Groetjes saskia

HannahFrouk

Re: In plaats van druivenplukken in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 22:59

Hoi,

ehm ... de antwoorden op deze vragen staan eigenlijk al in het verhaaltje. Maar ik wil het nog wel een keer wat duidelijker zeggen ...

Het is in principe bedoeld als "ruil", m.a.w. zonder betaling. En voor de mensen die voor korte tijd komen houden we dat ook zo. Want je hoeft immers maar een aantal uren per dag te werken (we moeten je daarvoor eerst ook nog inwerken, kost ons ook weer tijd). Erg lucratief is het voor ons dus niet. Dat hoeft ook niet, als het maar een situatie is waar iedereen aan "wint". De rest van de tijd heb jij zeeen van tijd om lekker vakantie te houden en wij lekker werken . Kost en inwoning is dan in feite de betaling voor je arbeid.

Maar voor mensen die voor echt wat langere tijd zouden komen (ik denk aan langer dan 2 weken), denk ik wel dat we een kleine vergoeding zouden betalen, die afhankelijk is van de zwaarte van het werk. Dan ben je immers ook al ingewerkt en kun je ook zelfstandiger werken. De hoogte van die vergoeding? Geen idee nog hoor, zal ik even over na moeten denken en me even moeten laten voorlichten over wat in die sektor gebruikelijk is.

Over het paard op en neer brengen. Als je op de afgesproken tijd met ons meerijdt, hoef je alleen een bijdrage in de benzine kosten te betalen. Dat zal niet veel hoeven zijn, reken maar op 20 euro of zo voor heen en hetzelfde natuurlijk voor weer terug (het is ca. 250 km). Als we mensen van huis af moeten halen (wat we alleen doen als ze voor langere tijd komen) dan betaal je voor de afstand van ons vertrekpunt (Apeldoorn) naar jouw huis wel de volledige kosten, aangezien we die afstand alleen voor jou rijden.

NB ik had ook een kleine post gezet in de thread over die ranch in Spanje, dat was misschien een slecht idee, het werd niet zo op prijs gesteld dat ik naar dit topic verwees (helaas, sorry). Maar laat het duidelijk zijn dat er bij ons dus niet van dat soort misstanden gaan voorkomen. Integendeel, het is de bedoeling dat het een gezellig groepje mensen wordt die samen werken en ook iets voor elkaar over hebben. Ik heb er persoonlijk geen moeite mee om even een stap harder te lopen omdat iemand anders ff wat minder kan omdat ie zich niet lekker voelt of zo. En word je tijdens je verblijf ziek, dan zijn we heus niet zo l*llig om je er dan meteen maar uit te bonjouren . Dat is dan gewoon pech. Ik verwacht wel dat er goed en sociaal gewerkt wordt en dat iedereen zich verder netjes gedraagt.

Het zou het leukste zijn als we een pool van mensen bij elkaar zouden kunnen krijgen die graag weer terugkomen om een aantal weken te werken/vakantie te houden. Op termijn zoeken we - als de balans het toelaat - iemand op vastere basis. Dat kunnen we in de opstartfase echter nog niet betalen, vandaar eerst dit woofer-project.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:54

Hallo,

Hier weer een reactie van mij.
I.v.m. deze drukke tijden hebben mijn zus en ik nog steeds niks besloten.
Komt ook nog bij dat ik mijn paardje te koop heb staan en het paard van mijn zus is zo een beetje met pensioen.
Als we hebben uitgedokterd hoe we het gaan doen krijgen jullie alsnog wat te horen.
Ben dit topic nog niet vergeten hoor en zal het zeker in de gaten houden.

Groetjes Selina

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 09:20

We zijn nog steeeeeeeds bezig om een geschikte locatie te vinden. 1 Locatie waren we bijzonder in geinteresseerd en dat leek bijna rond, maar ging net niet door omdat de bank vond dat er toch wat te weinig winst in zat.

Een andere locatie was te klein.
En nog weer een te duur.

We hebben er nog een stuk of 5 op het oog ..... en jawel, dan ben je (jullie) nog steeds van harte welkom.

Maar ik begin nu wel een beetje kriebelig te worden van het feit dat het nog steeds niet lukt: de website is klaar, de folders zijn bijna klaar, het plan is klaar .... alleen nog een boerderij vinden waar dat allemaal mogelijk is!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:36

ZoekStalling schreef:
We zijn nog steeeeeeeds bezig om een geschikte locatie te vinden. 1 Locatie waren we bijzonder in geinteresseerd en dat leek bijna rond, maar ging net niet door omdat de bank vond dat er toch wat te weinig winst in zat.

Een andere locatie was te klein.
En nog weer een te duur.

We hebben er nog een stuk of 5 op het oog ..... en jawel, dan ben je (jullie) nog steeds van harte welkom.

Maar ik begin nu wel een beetje kriebelig te worden van het feit dat het nog steeds niet lukt: de website is klaar, de folders zijn bijna klaar, het plan is klaar .... alleen nog een boerderij vinden waar dat allemaal mogelijk is!

Weet je al meer? Gr.