Wie vliegt met ONUR air!!! *slik* ik.. zorgen maken of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Re: Wie vliegt met ONUR air!!! *slik* ik.. zorgen maken of n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:14

Nathalie schreef:
Ach joh, vliegen is de veiligste manier van reizen, en ze laten een vliegtuig echt niet opstijgen als ie niet helemaal goedgekeurd is.

Een vriendin van mij ging naar Kreta met het vliegtuig, ze zouden eik om 6 uur aanvliegen, maar toen hadden ze al vertraging, want er was iets mis met het vliegtuig. Dus hun wachten, en om 1 uur konden ze toch vliegen, waren ze in de lucht (vlogen over gebergte met sneeuw heen), werd er gemeld dat ze nu boven Munchen vlogen, en weer een rechtsomkeert maakten, omdat er toch iets niet helemaal goed was, en anders het vliegtuig in Kreta zou moeten blijven staan, en dat zou teveel geld kosten.. Uiteindelijk is het 19.00 geworden, ipv 06.00.

Ook al zo'n lekker bericht Ik vlieg dit jaar vanuit Spanje terug naar NL (heen met de auto). We hebben precies dezelfde tijd als vorig jaar, en zelfde maatschappij, hopen dat alles ook net zo goed gaat..

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:05

Ik heb al 2 keer met Onur gevlogen en na die accidentjes zat het vliegtuig maar voor 1/3 zowat vol! Op de terugweg stapte we in en was er overal rook! Of stoom wat dan ook, bleek er iets met de airco te zijn want de stewards liepen rustig rond maar ik schijterd in een vliegtuig zag de bui al hangen. Verder moesten we bij de landing flink in de remmen omdat de piloot de afstand niet goed had ingeschat
Maar verder ging alles goed!

Spekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:44

Ik heb vorig jaar ook 2x met Onur Air gevlogen... Verder niks mis mee... Alleen de stewardessen enzo hebben niet echt veel respect voor de pasagiers toen wij gingen vliegen....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 20:47

Prima schreef:
Onurr Airrrr, no problem, we can fly you anywhere . Ik vlieg alleen met gerenomeerde bedrijven. Dit soort prijsstuntertjes is een accident waiting to happen. Dan maar 100 euro meer uitgeven. Ik zou nooit (gevoelsmatige) consessies doen aan mijn veiligheid. En als ik dat geld niet heb, dan maar geen vakantie.

Helemaal mee eens
Een (klein) risico loop je altijd, zo is het leven nu eenmaal
Maar waarom extra risico opzoeken?
Ik geef liever (een paar) honderd euro meer uit om met een 'goede' maatschappij te kunnen vliegen

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:48

ik zou je geen zorgen maken howr!
een vriendin van me heb er ook mee gevlogen en alles is prima gegaan

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:49

Pff als Onur air op mijn ticket zou staan zou ik niet instappen.
Dan maar geen vakantie en dat geld...ja dat is dan jammer.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:57

hoii
ik heb in juli ook nog gevlogen emt onur air
ik moet zegge in het begin had ik zoiets van ik wil liever niet
maar nadat we op schiphol waren vond allemaal nii meer zo erg.
en de vlucht is gewoon goed gegaan niks op aan te merken.
alleen het jammre was dat de stewardessen geen nederlands spraken en gebrekig engels.
en nu het wat slechter is gegaan met onur air worden de vliegtuigen alleen nog maar bter gecontroleert op alles!!

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:08

Hmmmz... Mijn nicht vertrek morgen met Onur Air naar Turkije. Ik hoop dat alles goed gaat!!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 11:20

Ik vertrek vandaag ook naar Turkije met Onur air!! Het uur van de waarheid is bijna aangebroken Misschien zit ik wel bij je nicht in het vliegtuig.. ik vlieg vanavond om kwart over 8..

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:16

Nope, ze vetrok vanochtend. Khoop dat jij ook een fijne reis hebt en heelhuids terug komt! Fijne vakantie iig!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:29

Oeps, ik zit hier wel heel mooi te vertellen over Onur Air dat je niet bang hoeft te zijn.....

Maar nu vlieg ik 6 oktober zelf met Onur Air en zit nu al in de stress.
Ach, het zal allemaal wel goed gaan.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:46

Met onur air is niks mis mee!
Vind het kwa vliegen en zitten de beste turkse vliegmaatschappij!
Mij moeder woont in turkije en vliegt altijd met Onur air.
Denken jullie dat er nooit wat aan de hand is met de klm of martin air?

Ik ken mensen die daar ook vervelende dingen hebben mee gemaakt zoals door je stoel heen zakken.
Maar dat komt allemaal niet op het nieuws.
En het probleem is ook de klm en martin air verdienen bijna geen geld met turkije omdat Onur veel en veel goedkoper is.
daarom komt het ook zoveel op het nieuws als er maar iets gebeurd omdat de klm en martin air willen dat we met hun vliegen.
nou ik ga mooi voor een paar honderd euro minder met onur air!

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:53

Als Onur Air echt gevaarlijk is zou je niet meer via Schiphol ermee kunnen vliegen hoor!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:24

patjelisa schreef:
En het probleem is ook de klm en martin air verdienen bijna geen geld met turkije omdat Onur veel en veel goedkoper is.

Klopt niet.. Wij kunnen namelijk ook 2 dagen later vliegen met Martinair, en zijn dan hetzelfde bedrag kwijt. (Ok, 3 euro meer per persoon..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:39

Of je nu met Onur Air vliegt of met Turkish Charter het is allebei slecht

Op de heenweg ging het nog wel met Onur Air, spiksplinternieuw vliegtuig met echt alles erop en eranan. 2x3 stoelen en vliegtuig maar half vol.
wel 3/4 uur vertraging omdat piloot te laat was :S
Eten was bar en bar slecht, was gewoon niet warm gemaakt
Sterwardessen spreken bar slecht Engels.

Komen we 16-juli in Kusadasi aan is er net een aanslag gepleegd op een Dolmus busje nog geen 2 minuten bij ons app. vandaan.
Schijnbaar door een Black Widow. Paar toeristen dood geloof ik. Maar daar is dat allemaal niet zo'n heisa als hier. 4 dagen mooi afgezet stuk met bloemen ed. Na 4 dagen opgeruimd want hield parkeerplaats in beslag

Terugweg was veel erger. Vlogen met een 3X3 stoelen vliegtuig, 1/3 gevuld. Hier zaten mensen bij van bv Martinair en Trainsavia die overboekt waren. Iedereen kon dus gaan zitten waar ze wilde, maar met opstijgen op eigen plaats.
Zitten er mensen op een plaats waardat gekotst is, niemand heeft dat opgeruimd. Hun klagen bij steward, je denkt toch niet dat ze mochten gaan verzitten!! Die mensen pist en gaan verzitten natuurlijk.

Vliegtuig maakte een hoop herrie, ok dat kan. Maar we vlogen heel de reis zo laag dat je het land kon zien. Super veel turbulentie. Eten wederom bar en bar slecht.

Wij geland, helemaal blij natuurlijk. Staat er de dag erop in de krant dat Onur Air weer een vliegtuig aan de grond heeft gehouden op dinsdagavond 26-juli wegens mankementen.

Allemaal niet zo erg natuurlijk totdat blijkt dat het het vliegtuig is waarmee WIJ uit turkije gevlogen zijn.

NO WAY dat ik nog ooit Onur Air vlieg!!! Al moet ik 250 euro meer betalen, ik doe het meteen.

Oja en nog een goude tip. GEEN parfum kopen in het vliegtuig, dit is namelijk nep!!!
Vriendin van me had ik geloof BLVD gekocht. Op vakantie gebruikt, bleef al niet zo lang zitten maar goed dat kan.
Komen we thuis, pakken we een fles die in Holland gekocht is, ruikt die echt 10x ander. Wij op iedere arm 1 gespoten. na een goed uur de Onurair parfum helemaal weg, de andere nog super aanwezig.

Gelukkig had ik mijn burberry Britt op het vliegveld (schiphol) gekocht

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:24

Ja ik betaal ook liever meer voor een vlucht met een nederlandse maatschappij. Maarja, voor ons is het geen keus.
Of met Onur Air, of helemaal niet....

Nou, ik wil naar mn vriend, dus dan maar met Onur Air he.

svans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 16:24

Wij hebben een super vlucht gehad met Onur Air dus mij hoor je absoluut niet klagen. Hooguit een klein beetje vertraging maar dat hadden we terug met Transavia ook...

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 16:29

Hmm volgens mij gaan wij in de herfst dus ook met Onur air

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:38

gadverdamme al die verhalen hierzo ga ik er al meer tegenop zien om er in october mee te vliegen..

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:39

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:43

pff sommige reactties.. dood eng

Ingezonden ervaring
we zouden lekker een weekje naar turkije gaan om te ONTSPANNEN. na tien minuten in de lucht te zijn hoorden we 5 harde knallen, het leken wel explosies, en we zagen Oranje lichtflitsen. deze flitsen waren 7 meter lange steekvlammen die uit de rechter moter kwamen. stewardes vloog naar voren en kwam weer terug en zei dat er niks aan de hand was. we merkten dat het personeel ons een beetje zoethielden dat er niks aan de hand terwijl ze zelf ook achterin het vliegtuig op de grond zaten( ze hadden geen stoel!) en uit het raam keken zo af en toe. we kregen verder geen informatie todat uiteindelijk de piloot omroep dat er iets mis was met de rechter moter maar dat het niet ernstig was en we eigenlijk wel door konden vliegen( !!!!!!!) maar dat hij toch terug ging( gelukkig maar!!) na drie kwartier in de lucht te hebben gehangen en kerosine gestort te hebben in de Noordzee gingen we terug richting Schiphol. eenmaal terug bij de GATE mochten we OF er even uit OF blijven zitten. uiteindelijk moest we er allemaal uit en hebben we tot de volgende ochtend half 6 op het vliegveld gebivakeerd. uiteindelijk niet met vakantie en we zijn er nog niet klaar mee, geestelijk ook nog niet want het is super eng om zoiets mee te maken! CONCLUSIE: ONUR AIR UIT DE AIR

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:48

Ingezonden ervaring
Dit heb ik nog nooit meegemaakt...

Het begon al tijdens het instappen, zo vreselijk gehaast, schreeuwende stewardessen die maar bleven roepen dat we zo snel mogelijk moesten gaan zitten, trolleys die niet goed vast stonden en tijdens het stijgen door het gangpad rolden, lekkende airco,huilende stewardess tijdens flinke turbulentie en als klap op de vuurpijl een hele plafondplaat die naar beneden stortte tijdens de vlucht(!)waar gelukkig op dat moment niemand onder liep want diegene was er echt niet goed vanaf gekomen. Kortom een ramp. Om nog maar niet over de service en vriendelijkheid van de crew te spreken. Kortom : noooooit meer met Onur Air!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:50

Ingezonden ervaring
Onvriendelijk personeel, verlichting die continue uitviel, en de landing? Ik ben blij dat ik nu nog leef! Ik dacht even dat we dwars over de A13 zouden gaan.

nja de rest kan je vast zelf wel lezen op die site
ooowh wat ga ik janken als ik in dat vliegtuig moet..

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:53

bonney4evver schreef:
pff sommige reactties.. dood eng

Ingezonden ervaring
we zouden lekker een weekje naar turkije gaan om te ONTSPANNEN. na tien minuten in de lucht te zijn hoorden we 5 harde knallen, het leken wel explosies, en we zagen Oranje lichtflitsen. deze flitsen waren 7 meter lange steekvlammen die uit de rechter moter kwamen. stewardes vloog naar voren en kwam weer terug en zei dat er niks aan de hand was. we merkten dat het personeel ons een beetje zoethielden dat er niks aan de hand terwijl ze zelf ook achterin het vliegtuig op de grond zaten( ze hadden geen stoel!) en uit het raam keken zo af en toe. we kregen verder geen informatie todat uiteindelijk de piloot omroep dat er iets mis was met de rechter moter maar dat het niet ernstig was en we eigenlijk wel door konden vliegen( !!!!!!!) maar dat hij toch terug ging( gelukkig maar!!) na drie kwartier in de lucht te hebben gehangen en kerosine gestort te hebben in de Noordzee gingen we terug richting Schiphol. eenmaal terug bij de GATE mochten we OF er even uit OF blijven zitten. uiteindelijk moest we er allemaal uit en hebben we tot de volgende ochtend half 6 op het vliegveld gebivakeerd. uiteindelijk niet met vakantie en we zijn er nog niet klaar mee, geestelijk ook nog niet want het is super eng om zoiets mee te maken! CONCLUSIE: ONUR AIR UIT DE AIR

Nog 1:

dagen van te voren kregen we te horen dat we vanaf amsterdam vlogen inplaats van eindhoven.. nou dat was al minder maarjaa.. we gingen in het vliegtuig van buiten zag het er overigens goed uit maar van binnen niet het dak hing op sommige stukken gewoon los! we waren 10min. in de lucht toen we knallen hoorden.. we keken naar buiten en we zagen uit de motor vuurballen komen! en niet 1of2 maar veel meer... een stewardes was zo dom om in paniek te raken en te gaan rennen.. maar een andere deed het weer beter en zei dat er niks aan de hand was, al kwam er wel vuur uit de motor.. toen zei de piloot dat we terug gingen naar amsterdam voor extra controle... eerst even brandstof lozen boven zee.. nou we waren nog niet geland of aan beiden kanten reden al 10tallen brandweer ziekenwagens en politie mee... toen we eenmal op de grond waren begon het wachten.. We kregen te horen dat er een haas in de motor zat jaaa.. tuurlijk.. nou.. na uren wachten midden in de nacht natuurlijk.. van 11 savonds tot 6 uur smorgens...kregen we te horen dat we naar huis konden nou lekker... niemand die je zomaar op komt halen.. uiteindelijk was er hotel geregeld waar we tot half 10 zijn geweest en weer terug moesten om vervolgens toch nog naar turkije te vliegen.. nou en ik was toch blij dat ik uieindelijk in turkije op de grond stond... ik vlieg dus NOOIT mee met deze maatschapij!! ik ben blij dat ik nog leef!
------------------------------

gjaaaaa, hou er rekening mee dat eigelijk alle slechte ervaringen van mensen op die site staan, maar goede ervaringen worden er lang niet altijd op gezet, omdat voor veel mensen van zelfsprekend is dat ze levend aankomen. Ag, niet druk over maken julie, gaat echt wel lukken

svans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 09:15

Tsja, ik zou me ook niet zo druk maken. Wat heb je er aan om jezelf onnodig druk te maken. Je moet maar denken als je neerstort merk je er hoogstwaarschijnlijk toch niet veel van! Hahaha... Zonder gekheid, ik heb een hostess gesproken en die sprak van een hype die mede veroorzaakt is door bv. transavia. De vliegtuigen van Onur air worden door een nederlands bedrijf onderhouden maar aangezien ze goedkoper zijn dan alle nederlandse charters worden de misstappen breed uitgemeten in de media. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken komt bij dat ik een prima vlucht heb gehad! Dus positieve verhalen zijn er ook!