backpacken in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Re: backpacken in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:30

als je definitief gaat, heb ik nog wel een NZ simkaart voor je.
Ik heb het zonder organisatie gedaan en dat is me goed bevallen. maar je hebt natuurlijk dingen als Oz/kiwi-experience, magicbus waarmee je rond kan reizen. Je rijdt een route maar je kan zelf beslissen hoelang je daarover doet. Het is maar wat jezelf fijner vind, wat ook leuk is, om je stopover 2 dagen te maken, zo kan je dan misschien ook nog heel ff cultuur snuiven in Malaysia, hongkong, bangkock of net waar je stopt. Je bent der toch kan je beter wat van t land gaan bekijken...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:44

Mijn reis naar Australië heb ik geregeld via Activity International. Ik ging voor het eerst zo'n lange verre reis maken in mijn eentje (op mijn stage na, maar toen waren we met z'n drieën) en ik vond het wel prettig om voor dingen als visumaanvraag, verzekeringen, bankrekeninggedoe ter plekke e.d. te kunnen terugvallen op een organisatie. Ook de vlucht en de eerste paar dagen ben je dan niet in je eentje, dat vond ik ook wel prettig.

Mijn reis naar Nieuw-Zeeland een paar jaar later heb ik op eigen houtje geregeld omdat ik toen inmiddels wel wist hoe het werkte.

En idd, in landen als Australië en Nieuw-Zeeland heb je veel backpackersbussen waar je van tevoren een ticket voor koopt en zo vaak op en af kunt als je wilt (je bent dus nergens toe verplicht, alleen tot de route die je koopt). Ik heb het wat afgewisseld: soms reed ik met andere backpackers mee in de auto, soms ging ik met de bus. Gaat allemaal zo makkelijk daar. Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:13

Ik ben met Australian Backpackers gegaan en alles was ook prima geregeld.

Helemal toen ik ik problemen had met een datum veranderen van en ticket.
Na 3 dagen echt de hele wereld over te hebben gebeld terug gevallen op AB en die hebben me netjes geholpen en uiteindelijk is het gelukt om dat ticket voor elkaar te krijgen.

Vooral de rondrit door Honk Kong was echt super.....Jet leg van hier tot to..uhh hong Kong en dan een rondritrit van 5 uur ofzo.
Slapen in de bus...snel er even uit voor de sighteseeing...hup weer in de bus maffen en even later er weer uit voor weer sighteseeing...geweldig Haha!

AB heeft ook bijeenkomst dagen...daar kun je allelei info krijgen, er worden video's getoond en je kunt met andere backpackers praten.

Australie zou ik echt met de auto doen...maar dat komt misschien door mijn slechte Misselijk bus ervaring.
NZ is goed te doen met de bus...de afstanden zijn wat korter en de trein is iets wat je niet mag missen Haha!

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 08:09

Cowgirl schreef:
Ik ben met Australian Backpackers gegaan en alles was ook prima geregeld.

Helemal toen ik ik problemen had met een datum veranderen van en ticket.
Na 3 dagen echt de hele wereld over te hebben gebeld terug gevallen op AB en die hebben me netjes geholpen en uiteindelijk is het gelukt om dat ticket voor elkaar te krijgen.

Vooral de rondrit door Honk Kong was echt super.....Jet leg van hier tot to..uhh hong Kong en dan een rondritrit van 5 uur ofzo.
Slapen in de bus...snel er even uit voor de sighteseeing...hup weer in de bus maffen en even later er weer uit voor weer sighteseeing...geweldig Haha!

AB heeft ook bijeenkomst dagen...daar kun je allelei info krijgen, er worden video's getoond en je kunt met andere backpackers praten.

Australie zou ik echt met de auto doen...maar dat komt misschien door mijn slechte Misselijk bus ervaring.
NZ is goed te doen met de bus...de afstanden zijn wat korter en de trein is iets wat je niet mag missen Haha!

Wij gaan ook zeker naar zo'n bijeenkomst, 16 april is er een in Den Haag.
Zeker omdat ik nog nooit zoiets heb geregeld wil ik er zeker van zijn dat het goed gebeurd.

Is een auto huren IN Australië duur? Maar ze rijden daar wel links toch?? We hebben op Yorin Treval filmpjes bekeken van Australië en NZ, maar NZ lijkt me niet veel meer dan een groot grasveld,...dat is zo'n beetje wat ik gezien heb, maar kan het mis hebben....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:26

Een groot grasveld? Hmm... als ik jou was, zou ik op internet even gaan zoeken naar informatie over Nieuw-Zeeland. Er is volgens mij geen land ter wereld waar je zoveel verschillende landschappen op zon relatief klein gebied vindt! Lachen

Op het Zuidereiland heb je achtereenvolgens rotskust, tropisch regenwoud, hooggebergte (met gletsjers en eeuwige sneeuw!), vlaktes en zandstrand - met daartussen heuvels, meren, bossen etc. etc. - en dat hele Zuidereiland is maar zo'n 300 km breed. Op het Noordereiland heb je o.a. in het noorden een enorm uitgestrekt zandstrand en in het midden veel vulkanische activiteit, daar stikt het van de geisers en kraters.

Laat ze het niet Nieuw-Zeeland niet horen dat je het daar 'een groot grasveld' vindt. Haha!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:50

ik zal deze week een paar NZ foto's voor je uploaden, moet alleen nog ff flink selecteren. Maar een groot grasveld is t niet. Australië leek vanuit het vliegtuig ook een grote zandbak maar dat is t ook niet.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:22

De zus van een van mijn beste vriendinnetjes, zit nu ook voor een half jaar in australië Lachen.
Ze heeft het geweldig naar haar zin..

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:52

Heb een jaartje in Australie gezeten en ben daarna nog wat gaan rondreizen door Azie en NZ heen. Een ervaring die ik nooit had willen missen. En ik zou het zo weer doen als ik de kans kreeg. Van te voren had ik gezegd dat ik nooit zou gaan bungee jumpen. Want ik heb hoogtevrees maar toen ik eenmaal in Australie zat zat ik in een soort roes of zo... dus ik bungee jumpen, abseilen, rapjumpen en een lol dat ik had. Ook een boel rot baantjes gehad. Appels plukken, aardbeien en frambozen plukken, pompoenen 'plukken', in een hostel werken, sandwichbar, ranch. Vooral de ranch was erg top. Een helikopter om het vee bij een te drijven....heerlijk kwam er groen geel uit. Koeien gemolken (en een flats op mijn kop gekregen wat een heerlijke kerstkaart opleverde voor mijn oma die er bijna in bleef toen ze het zag), schapen geschoren (een keer maar nooit weer... ik was kapot daarna). Rondscheuren in een 4wd door de outback. En vanaf de ranch effe een biertje pakken in de pub (300 km zandwegen naar de dichtstbijzijnde pub). Wat leuke taferelen opleverde op de terugweg toen iedereen stomdronken achter in de 4wd lag... Ik heb me rot gelachen daar. Moet nu nog steeds lachen als ik de herinneringen ophaal.
Ben ook kriskras door het hele land getrokken. Was echt een super ervaring.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:29

Ik heb tussen augustus 2000 en februari 2001 door Australie en Nieuw Zeeland gereisd. Ik zat daar o.a. tijdens de Olympische spelen. (samen met Franjse23) Heb daar echt een geweldige tijd gehad. Ik kan er uren over vertellen, maar dat doe ik nu maar even niet. Knipoog
Als je iets wilt weten, vraag maar.

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:48

Weet iemand misschien hoeveel het kost om een auto te huren?? En ze rijden daar toch link, met aan de rechterkant het stuur en links de pook?? Dit zal dan wel even oefenen worden.
We zijn gister bij een bijeenkomst in Den Haag geweest van Travel Active en zijn weer wat wijzer geworden. Mijn vriendin wilde erg graag naar Canada om de farm stay te doen, maar er waren nog maar een paar visa's over en de kans dat wij er nog bij konden was erg klein. Ook dat we samen op 1 boerderij konden was de kans erg klein. Mijn vriendin wil nu toch ook erg graag naar Australië en daar kun je ook met paarden werken.
Nu hebben we deze site ondekt; http://www.niw4u.com/ en dit klinkt allemaal veel leuker. We gaan Travel Active en NIW4u even vergelijken met mekaar en kijken wat de voor en nadelen zijn.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:24

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:24

Suzan schreef:
Ik heb tussen augustus 2000 en februari 2001 door Australie en Nieuw Zeeland gereisd. Ik zat daar o.a. tijdens de Olympische spelen. (samen met Franjse23) Heb daar echt een geweldige tijd gehad. Ik kan er uren over vertellen, maar dat doe ik nu maar even niet. Knipoog
Als je iets wilt weten, vraag maar.

Oke ik meld me dus ook. Ik ben ook naar Oz en NZ geweest (van aug 2000 tot eind april 2001)en heb Suzan in Australie leren kennen. We hebben samen de jackeroo-cursus gedaan en nog veel meer.
Kom al veel bekende dingen tegen in dit topic.
Ik kan het in ieder geval aanraden

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:28

Alice schreef:
Weet iemand misschien hoeveel het kost om een auto te huren?? En ze rijden daar toch link, met aan de rechterkant het stuur en links de pook?? Dit zal dan wel even oefenen worden.

Wat vooral wennen is dat de ruitenwisser en de richtingaanwijzer zijn omgedraaid. Ga je dus de bocht om met je ruitenwissers aan Haha!

Alice schreef:
We zijn gister bij een bijeenkomst in Den Haag geweest van Travel Active en zijn weer wat wijzer geworden. Mijn vriendin wilde erg graag naar Canada om de farm stay te doen, maar er waren nog maar een paar visa's over en de kans dat wij er nog bij konden was erg klein. Ook dat we samen op 1 boerderij konden was de kans erg klein. Mijn vriendin wil nu toch ook erg graag naar Australië en daar kun je ook met paarden werken.
Nu hebben we deze site ondekt; http://www.niw4u.com/ en dit klinkt allemaal veel leuker. We gaan Travel Active en NIW4u even vergelijken met mekaar en kijken wat de voor en nadelen zijn.

Ik ben destijds met Australian backpackers gegaan. Was wel goed geregeld. Kan je wel aanraden om niet te veel dingen van te voren vast te leggen. Wie weet waar je daar tegenkomt. En als je op een boerderij wil verblijven is WOOFF-en een goed (en voordelig) idee.

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:36

vikki schreef:
Ik denk dat je wellicht beter een 2ehands auto kan kopen dan huren als je daar bent... en aan het einde van je verblijf weer verkopen. Verder zijn er natuurlijk sites te over (maar voor lange periode huren lijkt me erg duur... en onlogisch Haha! ) :

Helemaal mee eens, gewoon een auto kopen. In hostels hangen zat briefjes van andere backpackers die hun auto verkopen, omdat ze terug naar huis gaan. Wel iemand naar laten kijken die verstand van auto's heeft, want het vaak oude barrels en je zult de eerste die niet zijn die na een paar honderd km strandt... Je bent in ieder geval wel vrij om te gaan en staan waar je wilt en zit niet aan bustijden, -routes etc. vast.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:05

als ik die verhalen lees krijg ik ernstig zin om te gaan.. maar dat zal voor mij nog wel even duren..
maar het komt vanzelf wel !

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:13

Jaja, tis zover!! Mijn vertrekdatum is bekend! 6 oktober gaat t gebeuren.. me goes down under! Haha!
Ik ga met travel active. Ze regelen alles tot aan oz toe (moet zelf ook nog veel doen hoor) en dan sta ik er (min of meer ) alleen voor.
Stopover in Singapore ff kijken of dat wat is en dan door naar Sydney. Natuurlijk n jilleroo ( Tong uitsteken ) cursusje doen hehe en dan Australië verkennen. Drie maandjes lang wordt dat mijn huis haha. Daarna door naar NZ. Wiehooee heb er zo'n zin in!!

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 08:57

Gaaf!! Heel veel plezier daar en wie weet komen we elkaar tegen (hele kleine kans haha)
Morgen gaan wij wat dingen bespreken en hopelijk wordt komt het er dan ook eens van dat we gaan boeken, want het wordt steeds later!
@ femmigje; wanneer heb jij geboekt?

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:35

@ Alice
Zou leuk zijn als we elkaar tegenzoudenkomen ja!! Ik heb eind april begin mei geboekt. Ook voor Australië geldt, hoe vroeger je boekt hoe meer kans je hebt op n goed ticket. Let er ook op dat je nog n visum aan moet vragen waar ook nogal wat tijd in gaat zitten ( moet naar berlijn en ook weer terug)
Je zegt we.. gaat er iemand met je mee?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:43

Zooo dit vind ik een interessant topic Lachen Ikzelf zou na mijn studies een jaartje ertussenuit willen, ik weet nog niet meteen waarheen, maar ik zou vooral iets willen doen waar ik financieel niet te veel aan toesteek. Ik hou dit topic in de gaten iig!

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 09:39

We gaan 16 Juni naar het buro van Australian Backpackers om te boeken!!

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:02

@ Alice.. Gaaf! Weet je al wanneer je wilt vertrekken??
Mss ben je er wel in dezelfde tijd als ik. Kunnen we n boktmeeting organiseren aan de andere kant van de wereld! Haha! Leuk, leuk, leuk!

kruimel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 20:48

We willen in September vertrekken.

Ik ga trouwens met Alice mee.

Ik hoop dat ik 16 juni vrij krijg.
Anders meld ik me ziek.

Marloes

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 22:01

Hihi, das goed!
Hoezo moest je voor je vizum helemaal naar Berlijn??

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:53

Heb vandaag mn vluchttijden gekregen!! Stuiter stuiter!!Ik ben gewoon 3 (ja DRIE) dagen (ongeveer dan he) onderweg!! Eerst naar Frankfurt dan singapore ( stopover) en dan eindelijk Sydney! Als ik dat maar overleef haha..
@ Alice. De Australische ( raar woord klopt niet volgens mij) ambassade in Nl geeft geen visa. We moeten daarom uitwijken naar Berlijn. Je hoeft niet letterlijk zelf naar Berlijn maar je formulieren wel vandaar.
Hoelang willen jullie blijven??
Stuiter weer verder wiehoe nog 4 maandjes! Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:15

Zo dat is wel lang onderweg Lachen Maar dat heb ik nog wel vaker gehoord als je zo ver moet. Hopelijk gaan jullie er een fijne tijd beleven!!