Bokken vanuit Vancouver

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 21:05

Hallo Allemaal,

Wij zitten nu in Skagway, Alaska, en zijn eindelijk van de boot af, na 3 dagen varen, even onze benen fatsoenlijk strekken. We hebben een beetje rough weer gehad onderweg. Zelfs zo erg dat de boot vantevoren al een detour heeft gemaakt. Het weer werkt niet echt mee, veel regen en wind onderweg. Gelukkig zitten we droog.
Donderdag gaan we Whalewatchen.

Groetjes van Iona en Ramôn

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:49

Oooooo eindelijk whalewatchen dat is leuk hoor gaan jullie in een zodiak.
Jammer dat het weer slecht is anders kon je ook eens lekker op het dek zitten, nou je mist hier niks want het weer is hier ook barslecht hoor.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 22:40

Hallo zijn we weer.
Ja we zijn wezen whale watchen en we hadden geluk want vlak voor de boot ( geen zodiac maar een catamaran) hadden we een spektakel van een Bultrugwalvis met jong, die waarschijnlijk het jong aan het leren duiken was, want elke 3 a 4 minuten kwamen ze omhoog om daarna een duik te nemen met die enorme staart in de lucht, helaas hebben we die alleen op video staan want het was zulk slecht weer dat we het niet aan durfden om met digi naar buiten te gaan. Daarna ook nog de vinnen van de Orca's gezien. ( Gisteren hadden we meer geluk en hebben we ze duidelijker op de video staan, ook moeder met jong, een fantastich gezicht, ook een hele school dolfijnen gezien ( stuk of 40/50 volgens onze kapitein).
De dag erna zijn we met een watervliegtuigje een tocht door de Misty Fjords wezen maken, en het leuke was dat we het een paar uur later met de boot doorheen zijn gegaan en toen wel beren en Eagles hebben gezien en op de video hebben gezet omdat die een super zoomlens heeft en dan kan je het nog een beetje zien dat het een vissende beer was met cup.
Ben overigens wel enorm ziek geweest van het vluchtje met het watervliegtuigje want het was weer eens slecht weer en dus veel turbulentie en we zaten met z'n 5-en een beetje in elkaar gepropt in het vliegtuigje maar toch had ik het niet willen missen.
Vandaag weer in Vancouver aangekomen, na bijna 2 uur op een taxi te hebben gewacht bij de Cruise terminal, wij waren niet de enige die met een taxi weg wilden.
Als we nog eens naar Alaska gaan, dan huren we een auto en doen we net als in Canada een rondreis want dat was ons super bevallen, en gaan we ook een stuk noordelijker want nu zaten we in het Regenwoud gebied, en dat hebben we dus ook geweten ook! VEEL REGEN!! Gisteren was het de eerste dag dat het weer een beetje fatsoenlijk weer werd. En nu is het super zonnig.
Morgen ochtend stappen we op het vliegtuig naar huis. In de loop van de week probeer ik de 1ste foto's te plaatsen.
Groetjes

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 02:41

Lachen Ik ben heel benieuwd naar je foto's. Volgens mij heb je een top vakantie gehad!!!
Zelf ben ik afgelopen weekend met een groepje mede internationale studenten naar Jasper National Park geweest. Het was daar een sprookje!!! Lachen Super weer, volop herfst en herfstkleuren en die geweldige natuurpracht... In mijn profiel heb ik enkele foto's staan. Het was volop genieten!!!!!!

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 10:06

Hoi,
We zijn weer thuis en ook ik ben alweer aan het werk Boos! . Mijn vriend heeft nog tot en met morgen vakantie ( ja iemand moet toch het geld verdienen wat we in Canada hebben uitgegeven Haha! ).
TessaB, wij waren denk ik net een paar dagen te vroeg in Jasper, want bij ons was het nog erg groen! Terwijl ik graag wat van de Indian Summer had mee willen krijgen.

Toen we maandagmorgen op het vliegveld in Vancouver stonden, vroeg er zo'n knakker van de KLM of wij toevallig niet nog 1 extra dag in Vancouver wilde verblijven ( vliegtuig was overboekt) en dan zou de KLM het hotel vergoeden en ook nog een behoorlijk zakcentje meegeven, heb toch maar vriendelijk bedankt voor het aanbod, had ik nu niet vandaag weer moeten gaan werken dan had ik er wat langer overnagedacht, maar ik miste toch mijn knollie ook wel heel erg. Gelukkig heeft mijn paard aan aandacht geen gebrek gehad, Hij kwam zelfs in volle draf naar een vriendin van mij toe als zij hem even nakeek op wondjes en kreupelheden e.d. . Toen we op dinsdagmorgen op schiphol waren geland en onze koffers enzo bijelkaar hadden gesprokeld zijn we natuurlijk voordat we naar huis gingen direct even langs de wei gereden, en meneer had zoiets van " he baas weer terug, maar ik heb je niet gemist hoor, want ik heb het nu te druk met eten dus kom maar naar mij toe!" Maar gisteren waren we al weer goede vriendjes . Vandaag maar eens kijken of ik er weer op kan gaan zitten.
Wat ik zeker niet gemist heb zijn de files, ongelooflijk!, in Canada was het in de grote plaatsen ook heel druk, maar op de gewone weg of de Highway kon je toch zeker gewoon doorrijden.
Helaas zal het wel weer even duren voordat we weer zo'n reis zullen gaan maken, want nu is het volgend project aan de beurt, nl de tuin.

Hopelijk heb ik van het weekend de eerste foto's klaar.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:14

Welkom thuis.
En ik ben wel benieuwd naar de foto's.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 10:29

Hoi bedankt.
Ze komen zo spoedig mogelijk!