Teamuitje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 13:05

Ik verplaats dit topic naar Bokt erop uit.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 14:03

Sterrebell

Re: Teamuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 14:27

Workshop djembe!

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 14:49

skûtsjesilen?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 14:54

Wij hebben afgelopen jaar als teamuitje de cursus beestachtig schilderen gedaan. Super leuk, ieder voor zich een klein beeldje beschilderd en als team samen 2 grotere kalveren.
Hij rijd heel Nederland door, wij hadden een locatie afgehuurd in het noorden waar we ook konden dineren. Zeer geslaagde dag geweest. :D
Hij bied verschillende dingen aan.

https://www.schilder-cursus.nl/workshop ... childeren/

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 15:02

Klootschieten, wandelen met alpaca’s, in Salland zit iets daar kun je golfen en bowlen en restaurant op dezelfde locatie.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 15:12

In Tolbert zit een centrum waar je echt van alles kunt doen.

De uitjes bij ons afgelopen jaren (gericht op Friesland waar daar zitten onze vestigingen)
- stadswandeling Leeuwarden in combinatie rondleiding blokhuispoort met bier/wijn proeverij en uit eten in de blokhuispoort
- stadswandeling Sneek icm rondleiding Fries Scheepvaartmuseum en uit eten bij de Walrus
- GPS tocht door Franeker waarbij het doel was een "moord" op te lossen
- In Dokkum ook een tocht maar daarbij kregen we steeds een telefoonnummer dat we moesten bellen en kregen we vervolgens via Whatsapp een foto waar we heen moesten. op die plek kregen we dan een vraag en de oplossing was dan weer een telefoonnummer.
- Skutsjesilen en een Escape Room icm BBQ allemaal op dezelfde locatie in Earnewald (de twirre)
- e-chopper toch door Gaasterland
- golfclinic bij de Groene Ster in Leeuwarden icm eten bij de Groote Wielen
- VR spel spelen bij House of VR in Leeuwarden (deze was veruit in het begin het meest ongemakkelijk en hebben er daarna het hardst mee gelachen)
- Zelf koken en daarna eten (bij bijvoorbeeld als echt leuke locatie Lokaal55 in Sneek)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 15:38

bij Joytime in Grolloo zit een groot aanbod qua activiteiten. zeker een aanrader!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 16:03

Sterrebell schreef:
Workshop djembe!

Dit hebben wij ook eens gedaan, was heel erg leuk en veel van dat soort bedrijven komen door heel Nederland met hun djembe's, dus je kunt zelf een leuke locatie zoeken waar je ervoor of erna een hapje gaat eten en bijvoorbeeld nog een eind gaat lopen ofzo.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 17:05

Misschien zit hier iets voor jullie tussen?
https://www.aventoer.nl/

Wij hebben hier vorige jaar eerst glow in the dark midgetgolf gedaan, tussendoor wat gegeten en daarna nog een spel met een auto racebaan. Leuke dag gehad daar en ze hebben echt heel veel opties om te doen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 18:07

Wij hebben afgelopen jaar een maatschappelijk teamuitje gedaan. In ons geval was het klussen op een zorgboerderij. Voor iedereen was er wel een leuke klus bedacht. Was leuk om zo samen te werken. We hebben onder andere een omheining gezet, een varkenshok gebouwd en plantenbakken gemaakt. De mensen van de zorgboerderij maakte lunch voor ons. Er zijn organisaties die dit regelen. Ik vond het erg geslaagd.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 06:43

Sure_lee schreef:
Wij hebben afgelopen jaar een maatschappelijk teamuitje gedaan. In ons geval was het klussen op een zorgboerderij. Voor iedereen was er wel een leuke klus bedacht. Was leuk om zo samen te werken. We hebben onder andere een omheining gezet, een varkenshok gebouwd en plantenbakken gemaakt. De mensen van de zorgboerderij maakte lunch voor ons. Er zijn organisaties die dit regelen. Ik vond het erg geslaagd.

Dit trekt mij wel aan...... want waarom zou je je teamuitje niet combineren met "iets nuttigs voor een ander te doen" (klinkt wel zwaar overigens). Weet jij eventueel welke organisaties dit organiseren. Zelf had ik ook iets gevonden met het bouwen van een fiets voor Afrika.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 07:00

Bedankt voor alle reacties en het meedenken.... Er komen echt leuke ideeen binnen.... Het Woudagemaal bv..... eens kijken of er iets met dat smeden gedaan kan worden voor 30 man...of curling.......zeehonden spotten......De stadwandelingen etc. vallen denk ik af omdat dat voor te veel mensen niet haalbaar is.... escaperoom ook (heb ik een paar keer gedaan, en ik vond het voor één keertje wel aardig maar dat was het wel...enne, ik ben één van de organisatoren nu, haha). Het DAF-rijden lijkt mij wel leuk maar ik hoorde vanuit het team wat negatieve klanken daar over..... Schapendrijven hou ik ook als optie...... Mocht iemand nog zo'n maatschappelijk teamuitje weten, dan hou ik me ook aanbevolen.......

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 07:25

Lightielight schreef:
Chinas schreef:
Wij hebben een paar jaar geleden crazy 88 met dafjes gedaan in Drenthe: https://www.hetdrentskwartiertje.nl/act ... et-de-daf/

Dat is echt een van de meest succesvolle teamuitjes ooit geweest.

Die was ik ook tegengekomen maar ik vraag me af... de rest "zit dan in de auto" er is er eentje die rijdt en wrs twee of drie die meerijden....... hoe is dat dan voor hen?

Deze wilde ik ook tippen! Je moet opdrachten doen en daarbij steeds stoppen dus dan kun je ook doorwisselen wie er rijdt. Ik vond het erg leuk en zelfs de meest knorrige collega zat met grote grijns achter het stuur. Aansluitend hebben we daar toen gegeten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:29

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:33

Wat een goed idee zo’n mvo uitje zeg! Voor dit jaar ben ik al rond met mijn uitjes maar in 27 ga ik ook een sociaal betrokken uitje doen. Op een kinderboerderij lijkt me wel leuk.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:54

Ik vraag morgen even op werk via welke organisatie het was geregeld.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 14:32

TS, heb je het team al een enquête gestuurd met de vraag of iedereen 3 dingen wil noemen wat men leuk zou vinden om te doen? Met die antwoorden zou je ook nog kunnen puzzelen. Misschien komt iemand wel met een mega leuk idee waar nog niemand aan gedacht heeft.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 14:58

Ik zag dat hierboven Drents Kwartietje werd genoemd, wij hebben daar vorig jaar ook een puzzeltocht gedaan. Volgens mij vond echt iedereen, zowel de bestuurders, de navigatoren als de puzzelaars het geslaagd. Ik zou wel alleen met max 3 in een auto gaan. Mocht je allemaal maat 34/160 lang collega's hebben kun je misschien wel met 4, maar als er een langere tussenzit zit je echt opgevouwen :P

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 16:03

Wij hebben vorig jaar een team uitje bij de jongens van outdoor in Appelscha gedaan.
Hier heb je verschillende mogelijkheden en arrangementen wat je kan doen.
Wij hadden gekozen voor een lunch en daarna het boom klimparcours (2 uur lang) en abseilen van de bosbergtoren, op 7meter (oefenrondje) en 22meter (kan op verschillende hoogtes)
Onwijs gaaf om te doen! Maar inwendig wel een paar x wat drempeltjes over moeten gaan.. :+

Iedereen heeft het er nog steeds over hoe geslaagd dat was, en goed voor de teambuilding doordat je elkaar echt moet helpen zo nu en dan en kan aanmoedigen als iemand het even wat spannender vond. :Y)

Bij posta in tolbert kan je inderdaad ook verschillende dingen doen. :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 16:30

Daihyo schreef:
Daihyo schreef:
Wij hebben een paar jaar terug een escape tour gedaan in Kampen met een afsluitende bbq.
Een soort escape room, maar dan in een stad. Die zijn er in heel Nederland.

Een moordspel tijdens het eten is ook leuk.

Nog even een linkje naar de Escape tours: https://escapetours.com/
Wat ik vooral heel leuk vond is dat je anders gaat kijken in de stad vanwege de opdrachten.

Het idee was leuk maar ik vond het uiteindelijk echt overrated. Nu speelde ik een voor mij bekende stad, maar op zich kan ik daar nooit genoeg van krijgen dus geen probleem. Het verhaal was slap en herhaalde zich continue, een beetje kinderachtig. Misschien heb ik net pech gehad, kan ook.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 07:09

Shenavallie schreef:
TS, heb je het team al een enquête gestuurd met de vraag of iedereen 3 dingen wil noemen wat men leuk zou vinden om te doen? Met die antwoorden zou je ook nog kunnen puzzelen. Misschien komt iemand wel met een mega leuk idee waar nog niemand aan gedacht heeft.

Dat doen we bewust niet.Voorstel om bv met de DAF te gaan rijden leverde al zo veel commentaar op...... AL die organisaties die de gangbare uitjes organiseren zoals escape rooms, survival, stadswandelingen dat is net niet de bedoeling, die zijn in de afgelopen jaren zo vaak langsgekomen.......
Ik krijg wel ideeen door alle berichtjes, bv schapendrijven (misschien iets meer voor de hand liggend maar dat is nog niet gedaan en ook mooi voor teambuilding) , maak een fiets voor Afrika (het nuttige met aangename combineren), Woudagemaal (redelijk in de buurt), zeehonden spotten, speurtocht per sloep en zo zie ik nog wel wat langs komen. nogmaals dank.... en mocht iemand nog iets leuks weten (ik wil het best organiseren, hoeft niet via een organisatie): ongeveer 30 mensen leeftijd vanaf een jaar of 20 tot aan het pensioen. Ik laat nog weten wat het is geworden.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:30

Afbeelding
Vuurspuwen, voor alle leeftijden

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:48

JoT schreef:
Moska schreef:
Wij hebben een tijdje geleden bij PostA7 in Tolbert de Jailbreak gedaan. Dit zijn allemaal kamers met verschillende spellen.

Wij hebben iets soortgelijks in Utrecht gedaan, is goed bevallen. Omdat het allemaal verschillende spellen zijn, kan iedereen een beetje kijken wat ze leuk vinden. Wij hebben dit in groepjes van 3 gedaan, ieder team zwierf langs die kamertjes en omdat er een scorebord hing, werd er flink gestreden om die bovenste plek :P

Voor een recent uitje heb ik zitten kijken naar een soort 'happen en stappen' arrangement, op zich ook hartstikke leuk. Die kun je eigenlijk overal wel doen, op eigen gelegenheid, maar vaak ook met een lokale gids.
prison escape inderdaad.
Kamers variëren ook van flink fysiek tot helemaal niet fysiek (degene waar wij waren dan, in Enschede) en qua moeilijkheidsgraad & stressniveau (lees, van iq-quizvragen, tot mastermind met minuut de tijd (dat is heel kort :Y) ) tot semi-wipeout parcoursof intervaltraining met obstakels

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

Ga een avondje naar de paardenraces in Wolvega (Victoria Park Wolvega). Super leuk, ook voor de niet paardenliefhebber.
Lekker boven in het restaurant en geef iedereen een wedbon van 10 euro. Gegarandeerd veel plezier *\o/*
Uitleg over de races en het spel, een rondleiding door de stallen en mee in de volgauto om de race van dichtbij te bekijken.

https://www.victoriaparkwolvega.nl/elke-koers-telt/