[FOTO] Antarctica, het 7de continent.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Re: [FOTO] Antarctica, het 7de continent.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 23:40

Jaaa *\o/*

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 23:52

Prachtige foto's! Klinkt echt als een hele mooie ervaring :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-26 00:34

We kunnen met bokt een aardig bootje vullen!

Het gedeelte Antarctica was 12 dagen. Van daaruit bewegen wij ons langzaam naar het noorden: Isla Navarino, Patagonië, Andes en we eindigen op Paaseiland. Wij reizen zelfstandig, dat geeft de mogelijkheid om ook spontaan dingen toe te voegen.

10 jaar geleden waren we ook in Patagonië en toen kwamen we de cruiseschepen naar Antarctica tegen. We zijn toen gaan sparen. Destijds was het nog mogelijk om last minute mee te varen, maar dat was nu niet meer mogelijk. Is het idioot veel geld, ja. Ik gok dat je er een heel leuk paard van kan kopen. Maar voor mij was dit alles waard. Gelukkig is wandelen door de bergen dan iets minder duur…

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 01:12

Oh dat is veranderd dat dat last minute goedkoper mee gaan echt niet meer kan.
Al zou ik het zelf er sowieso niet graag op gokken omdat ik geen tijd heb om te wachten tot ik misschien een keer mee kan

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 08:39

Echt hele gave reis! Waar maak jij je foto’s mee? Die pinguïns heb je zo mooi vastgelegd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 08:40

Prachtig, wat een unieke ervaring!

Red_ottb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 08:56

Super gaaf en prachtige fotos ook!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-26 15:02

komone schreef:
Echt hele gave reis! Waar maak jij je foto’s mee? Die pinguïns heb je zo mooi vastgelegd!

Ik sleep voor de gedeelten waarbij ik niet met hoef te kamperen een Nikon D750 mee met een 200-500 mm lens. Die combi is speciaal voor vogel- wildlife fotografie ooit aangeschaft. Een oud beestje inmiddels, maar nog altijd fijn.

De wandeltochten van meerdere dagen fotografeer ik met een iPhone, dan kan ik 7 kilo aan fotoapparatuur niet verantwoorden aan mijn rug.

Dorine92 schreef:
Oh dat is veranderd dat dat last minute goedkoper mee gaan echt niet meer kan.
Al zou ik het zelf er sowieso niet graag op gokken omdat ik geen tijd heb om te wachten tot ik misschien een keer mee kan

Ik kon twee maanden vrij krijgen van het werk en die twee maanden wilde ik ook echt zo goed mogelijk benutten. In september liep de boot waar wij graag mee wilden, enorm hard vol. Hij was ook stijf uitverkocht. Last minute is tegenwoordig meer een ‘mazzeltje’. 10 jaar geleden was er in Ushuaia echt een hele handel om de boten vol te krijgen, er stonden echt ‘proppers’ op straat. Die handel is er niet meer.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 16:02

Prachtig ts!! Het is ook voor mij een droomreis. Aan de andere kant vind ik het ook eng in de zin van dat het zo'n prachtig stuk redelijk ongerepte natuur nog is. En ben ik 'blij' dat dit een hele dure reis is zodat niet iedereen dit kan boeken en het massa toerisme richting Antarctica voorkomen kan worden.
Maar dat is misschien te offtopic, neemt niet weg dat de foto's adembenemend zijn.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-26 17:13

Massatoerisme zou het niet overleven, ik ben ook heel blij dat je best heel wat moeite moet doen om er te komen. We hebben er persoonlijk voor gekozen om met een klein schip mee te gaan: 136 personen zodat je veel tijd had om het continent echt te zien. Daarnaast waren er veel onderzoekers mee die lezingen gaven en konden we meedoen aan allerlei wetenschappelijke programma’s. Dat was voor mij enorm waardevol.

Ik heb wel gelachen om die pinguïns. De regel is namelijk dat je afstand moet houden (je mag de kolonie niet in). Op een gegeven moment kwam er eentje steeds dichterbij, dus wilde ik afstand nemen. Maar ik was inmiddels omsingelt door pinguïns. Ik heb echt 5 minuten stokstijf stil gestaan voordat ze doorliepen. Pinguïns hebben geen vijanden op land, dus zijn ze ook nergens bang voor op land. Wij mensen zijn voor hem gewoon rare dingen die opeens verschijnen die je af en toe moet onderzoeken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 17:49

Wauwww prachtig!!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 14:05

Waanzinnig mooie reis. Ook ik ben blij dat de kosten hoog zijn zodat het gebied beschermd blijft.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 16:28

Oh wauw en wat een prachtige foto's <3

Mag ik vragen waarmee je fotografeert?

En meer fotos van de rest van de reis zeg ik ook geen nee tegen haha

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 16:33

Wauw!! <3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 16:39

Zo zeg, wat een onvergetelijke ervaring moet dat zijn! Ik wist helemaal niet dat er op Antarctica verschillende pinguïnsoorten leven. Hebben die concurrentie van elkaar of leven die gemoedelijk langs elkaar heen?

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 22:35

Ohww dit brengt een hoop herinneringen naar boven <3 ,geweldige foto's!
Voor ons is het alweer 15 jaar :oo geleden dat wij naar Antarctica zijn geweest.Ook met een klein schip,78 passagiers én ik was ondanks de pleisters en de nodige medicatie van de scheepsdokter, 21 dagen zeeziek %) , máár ik zou het zo nog een keer doen :j Zo geweldig om tussen de dieren te kunnen lopen,en varen, zonder dat er ergens een hek staat.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-26 22:30

Inmiddels zijn we een half continent verder en kwam ik er bij Puntas Arenas in Chili er achter dat er een kolonie koningspinguins broedt op het continent. De enige kolonie! Daar hebben we dan ook 700 km auto voor gereden om ze te zien. Nu is mijn kwartet compleet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maj0 schreef:
Oh wauw en wat een prachtige foto's <3

Mag ik vragen waarmee je fotografeert?

En meer fotos van de rest van de reis zeg ik ook geen nee tegen haha

Ik fotografeer met een Nikon D750 en in dit geval een Nikkor 200-500 lens. Beide al wat oudere beestjes, maar nog altijd zo fijn om te gebruiken.

Koper schreef:
Zo zeg, wat een onvergetelijke ervaring moet dat zijn! Ik wist helemaal niet dat er op Antarctica verschillende pinguïnsoorten leven. Hebben die concurrentie van elkaar of leven die gemoedelijk langs elkaar heen?

Nee, de meeste pinguïns leven in gescheiden kolonies en gebieden. De enige pinguïns die af en toe verdwaald leken te zijn waren de gentoo pinguïns; dan zag je opeens een oranje snavel tussen alle zwarte.

De meeste last hebben ze van klimaatverandering. De Adelie en chinstraps nemen in aantallen af, de gentoos lijken het beter te doen en die nemen in aantallen toe.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 23:47

Heel gaaf! Wat een mooie dieren. Je foto’s zijn prachtig!