Dorine92 schreef:Zijn er meer wandelaars daar?
Er zijn zeker meer mensen daar die deze trekking lopen. Wij hebben de absolute mazzel gehad om 5 van de 8 dagen alleen te zijn geweest. Je kunt ook de pech hebben een grote groep op je pad te hebben. Ik gok dat er per dag max 8 personen op een etappe lopen van het Dientes circuit. Het Windhond deel heeft veel minder bezoekers.
En ergens is dat maar goed. Het ecosysteem is enorm delicaat. Een populariteit zoals de GR20 zou het mos en het veengebied in de laaggelegen gebieden kapotmaken.
Suzanne F. schreef:Wat gaaf. Maar is het einde geen zee dan? Of heb ik dat gemist in je verhaal?
En ik dacht altijd dat Kaap Hoorn het meest zuidelijke punt was ter wereld.
Onder Lago Windhond gaat de route in theorie nog 12 km door. Dan sta je bij de zee. Maar dat gedeelte heeft geen markeringen, bestaat uit zeer moeilijk begaanbaar gebied en je moet 1 en mogelijk 2 rivieren oversteken. En je moet ook weer terug (er is geen kampmogelijkheid). Ik zou het technisch mogelijk kunnen bolwerken, maar fysiek denk ik van niet. Veiligheid voorop en dus moet je weten waar je limiet ligt en die van mij ligt daar.
Berdien schreef:Ontzettend stoer hoor! Fijn dat er een SOS-knop is maar de ambu staat er natuurlijk niet met 10 minuten..
Zitten daar geen grote roofdieren waar je rekening mee moest houden? Poema’s?
Er zitten geen grote rovers in het gebied. Dat is ook gelijk het probleem van de bevers. In 1949 zijn die geïntroduceerd in Argentinië voor de pelsindustrie en de ontsnapte bevers hebben een fantastische leefomgeving gevonden zonder natuurlijke vijanden.
We hebben we een condor gezien! Maar die doet ons niets.