Wat zijn jouw horeca ergernissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 20:16

Voor mij ook geen fletcher hotel meer. Sowieso hebben we liever een huisje, maar we hadden nog een gekregen hotelbon.

Fletcher hotel bij Garderen in de buurt. Bij de kamer die we hadden leek het serieus of er een vrachtwagen recht naast de kamer stationair stond te draaien. Ik denk dat het iets van een airco unit was op het dak. Dan weer zacht, dan weer harder, dan nog harder. We dachten, dat zal wel stoppen als we gaan slapen. Maar nee.
Wat een hel. Wij slapen standaard met goede oordoppen, maar het was niet te doen. Nauwelijks een oog dichtgedaan.
Melding van gemaakt toen we weggingen, maar er werd lauwtjes op gereageerd.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 20:20

furious schreef:
Gianti schreef:
Het niet serieus nemen van allergieën… ik heb een gekke allergie, nml rauwe wortels (verhit helemaal geen probleem). Hoe vaak ik niet “versiering” op mijn bord krijg met rauwe wortels erin :’)

De eerste keer dat ik lees dat er nog iemand allergisch is voor rauwe wortel :P

Irritaties zijn glazen die niet schoon zijn, ik drink vaak water en dan proef je nog een zoete smaak aan de rand. Verder bediening die zijn gasten niet in het oog houd waardoor je zelf meerdere keren naar de bar moet lopen.

Voor buiten geld toch wel roker. :o

Ja rauwe wortel, hier ook schuldig :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 20:26

Drankjes die worden neergezet maar dan lege glazen laten staan.
Geholpen worden door ongeïnspireerde bediening.
Restaurants die zo inspiratieloos zijn dat alles vooraf is geprept en dat je na 3 gangen met een uur weer buiten staat.
Mensen aan tafel die niet luisteren wanneer er wat wordt gebracht of die niet meer weten wat ze hebben besteld.
Wanneer je genegeerd wordt door bediening of echt je best moet doen om gezien te worden.

50 minuten wachten op drankjes :=
Dat is wel een grappig verhaal. Samen met mijn beste vriendin waren we naar een pubquiz in het spellencafé van een spellenwinkel. Dat is nog niet zo lang open, en ze hadden nog niet zoveel horeca-ervaring. Ik was eigenlijk nog niet op zoek naar werk maar ik besloot die avond dat ik daar wel wilde werken om dat probleem in de toekomst op te lossen :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 20:27

Hier wortel of elk ander oranje voedsel. -O- Ook zo handig.

Die trend/hype opmerking helaas vaker gehoord. Ja echt top -O- kotsziek worden van eten is denk ik geen hype :x ook al eens een we hebben het er toch ingedaan want je kunt daar niet ziek van worden. _-:( En een lijst geen lactose of koemelk of rode biet en dan een geitenkaas salade met rode biet krijgen en dan de discussie aan moeten gaan dat lactose toch echt ook in geitenkaas zit. Let wel de allergielijst was per mail, telefonisch en die ochtend nog in het restaurant besproken. En krijg je mede tafelgenoten die je dan een zeikerd en aansteller vinden (nee ik had het gezelschap niet zelf uitgekozen, het betrof een bedrijfsuitje -O- dat was ook meteen de eerste en laatste keer dat ik meeging)

Maflinger_S

Re: Wat zijn jouw horeca ergernissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 20:47

In een Nederlandse horecagelegenheid in Nederland niet in het Nederlands kunnen bestellen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 20:51

Als restaurants beweren een fine dining te zijn en dan de basisprincipes zoals rechts uitserveren niet eens weten. Dat gehang over de tafel vind ik zo storend.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 20:58

lucifertje schreef:
Als restaurants beweren een fine dining te zijn en dan de basisprincipes zoals rechts uitserveren niet eens weten. Dat gehang over de tafel vind ik zo storend.

Ja dat is wel cringe. Ik stel altijd eisen op basis van wat een restaurant beweerd te moeten zijn. Als het om fine dining gaat dan liggen de verwachtingen wel hoog. Daarom is het soms zo'n verademing als je dan in een bib gourmand of sterrestaurant komt, dan ligt de servicegraad echt zo hoog. Maar als we naar het Grand café in de stad gaan dan liggen die verwachtingen anders. Maar ik hoop wel altijd op leuk personeel en lekker eten met ziel.
Klinkt trouwens heel decadent, maar zo vaak kom ik niet in een Michelin restaurant hoor :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 21:41

Dat kindermenu's eigenlijk alleen bestaan uit patat met een frikandel of kroket. Of dat er vrijwel geen kleine porties worden aangeboden. En ik wil toch wel eens een keer iets anders dan een voorgerechtje, het is zo beperkt.

Er wordt te weinig rekening gehouden met mensen met een maagverkleining.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 21:44

Het ongezonde kindermenu. Waarom moet dat perse pannenkoeken, friet en als je geluk hebt spaghetti zijn?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 21:46

Vergeet de kipnuggets niet :Y)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 21:52

Maartje1990 schreef:
Het ongezonde kindermenu. Waarom moet dat perse pannenkoeken, friet en als je geluk hebt spaghetti zijn?

Omdat dat het enige is wat die kids willen eten in een restaurant. Tenminste, bij mij.

Maar je kunt toch gewoon om een klein hoofdgerecht vragen als je kind dat wel lekker vindt?
Meeste restaurants doen in mijn beleving niet heel moeilijk om iets kleiners te maken. Of naar een shared dining restaurant. Dat je allemaal van die kleine dingen hebt, dan kunnen ze proeven. Bij ons wel een succes, want dan kunnen ze naast de patat ook normale dingen proeven.

purny schreef:
Er wordt te weinig rekening gehouden met mensen met een maagverkleining.

Er zijn toch heel veel restaurants waarin het hoofdgerecht bestaat uit kleine hapjes :) dan kan je gewoon zoiets kleins bestellen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 22:07

Als je je best doet om de kinderen iets nieuws te laten proberen en de ouders dan zeggen ‘ nee hoor, dat lust je niet.’ Net voordat het kind het wilt proeven. Gelukkig luisteren de meeste kinderen niet naar de ouders dus al heel wat linzen, tonijn, aubergine etc geïntroduceerd aan kinderen. ( en vervolgens de ouders iedere week terug zien want het kind wilt geen pannenkoeken meer eten in een restaurant. )

De trauma’s bij mensen rondom allergie. Vaak komt iemand dan met een hoofd allergie waarbij je bijna zeker weet dat er nog meer aan vast zit. Dat moet je dan echt uit ze los weten te peuteren omdat andere horeca gelegenheden ze zo afgemaakt hebben in het verleden. Als iemand een allergie heeft voor zeg eens paprika is de kans dat er een andere allergie bij hoort enorm groot! Dat hoor je te weten in de horeca vind ik.

Mensen met pinda allergie. Daar heb ik een trauma van. Hoeveel mensen met een pinda allergie wel niet kip in een PINDA saus bestellen _O-

Mensen die een hele discussie aangaan wie betaald voor de maaltijd. Tegenwoordig stel ik voor dat ze bij de deur gaan staan en wie als eerste bij de pin is betaald. Bloed fanatiek en ik heb ook wat vermaak in mijn dag.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 22:14

Helaas ervaring de allergie kennis is meest echt slecht. Of ze zijn slordig of boeit ze niks. De prijs van een restaurant maakt niet eens iets uit. Dure kunnen gruwelijk falen en goedkope met een kok met orginele ideeen die erg zijn best doen. En zalige orginele gerechten serveert :9

Ook best wat zogenaamd vers gekookt waar de pakjes en potjes veel gebruikt worden. Of magnetron warm :r

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 23:10

Als je denkt romantisch samen uit eten te gaan maar de tafel ernaast zo dichtbij staat dat je alle gesprekken hoort.

Het moeten seinen om iets te willen. Ik heb weleens ergens gegeten waar je een blokje met lampje op tafel zet met verschillende kleuren voor verschillende dingen, echt heel handig. Ik ben gewoon niet zo assertief dus zit soms lang te wachten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 23:11

Sterre98 schreef:
furious schreef:
De eerste keer dat ik lees dat er nog iemand allergisch is voor rauwe wortel :P

Irritaties zijn glazen die niet schoon zijn, ik drink vaak water en dan proef je nog een zoete smaak aan de rand. Verder bediening die zijn gasten niet in het oog houd waardoor je zelf meerdere keren naar de bar moet lopen.

Voor buiten geld toch wel roker. :o

Ja rauwe wortel, hier ook schuldig :+

Whut?! Er bestaan meerdere mensen? Iedereen kijkt mij altijd aan alsof ze water zie branden

Allergie kennis is bizar slecht :’) zo heb ik ooit eens een keer gerecht met pinda gekregen terwijl ik al aangegeven had een pinda allergie te hebben.. en toen we er wat van zeiden en ik voor noodmedicatie moest grijpen kreeg ik een “ooh maar ik heb mijn bls diploma hoor” van de serveerster _O-

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 23:12

Met stip op 1 de bedroevende kwaliteit van het eten in de Nederlandse horeca waar dan vervolgens wel exorbitante prijzen voor worden gevraagd. Je proeft gewoon dat er met kant en klaar meuk is gewerkt of dat er goedkoopste van t goedkoopste ingrediënten gebruikt zijn. En ik verwacht bijv van een vreetschuur iets anders dan van een fine dining concept maar de prijs matcht zo vaak niet met de kwaliteit en de verwachtingen die worden geschept.

Bestellen op tablets. In een vreetschuur restaurant niet rampzalig maar ik heb zo geen zin om dan een halve avond met zon schermpje in je ooghoek te zitten en met moeite een echt mens aan je tafel kunnen krijgen…

Vieze toiletten of wasmeubels zonder zeep. Gewoon een no-go :r

Jong personeel wat en public wordt uitgekafferd door de baas. Echt opvallend vaak meegemaakt. Ik vind het zo niet sjiek, leg dan gewoon rustig achter de schermen uit wat er fout gaat en hoe iemand het wel moet doen. Het is niet alsof ik als gast genoegdoening ervaar als iemand die duidelijk jong/onervaren is een fout maakt dan gelijk zichtbaar op z’n donder krijgt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 23:28

Je bestelling alleen nog met een qr code kunnen plaatsen. Op een terras in Amsterdam iets te eten en drinken willen bestellen, maar het langslopend personeel negeert je compleet als je ze even nodig hebt (ik kreeg dat digitaal bestellen niet voor elkaar met mijn telefoon). Is het eindelijk gelukt om iemands aandacht te trekken en komt hij bij onze tafel, doe ik mijn verhaal over het bestel-probleem, kijkt ie me glazig aan en brabbelt in het engels dat ie geen nederlands praat. Achteraf bleek niemand van het personeel nederlands te spreken. Sorry dan zal ik wel de stugge boerin uit het noorden zijn maar ik vond dat echt akward. Uiteindelijk kunnen bestellen bij iemand, waren ze daarna ons weer vergeten, maar na een uur werd er dan eindelijk wat gebracht. Ontzettende onpersoonlijke toestand.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 23:36

Na een vrij uitgebreid gesprek met de bediening om uit te komen bij een kaasvrij hoofdgerecht, meteen ook als voorgerecht een mandje brood met kruidenboter besteld. Bediening heeft niks gezegd of gemeld. Komen de voorgerechten, blijkt hun brood pitabroodjes met gesmolten kaas erop te zijn...... Echt, we hebben 10 minuten gezocht voor jullie een gerecht hadden bedacht dat je me zonder kaas kon leveren en dan valt niet het kwartje bij je dat je dan misschien even moet melden dat jullie kaas over jullie brood gooien? :? Met heel veel gerechten ben ik er op bedacht, vraag ik het na, vind ik het geen punt in iets anders te kiezen, maar ik had geen gesmolten kaas verwacht op een mandje brood met kruidenboter. Maar ander brood hadden ze ook niet.

Maar sowieso, kwaliteit van bediening. En ja, van fime dining verwacht je uiteraard andere kwaliteit dan van de bistro op de hoek, maar een beetje klantenservice en klantgerichtheid verwacht ik toch wel. Maar dat lijkt tegenwoordig toch een beetje te veel gevraagd :=

En inderdaad lang wachten op bediening en hun aandacht ook met geen mogelijkheid te trekken.

Aan de bedieningskant: mensen die denken dat het handig is het te helpen met afruimen door alvast te stapelen enzo. Ik snap echt dat het lief bedoeld is, maar echt mensen, het is niet handig. Gewoon niet. Laat maar gewoon staan zoals je het gekregen hebt (min of meer, uiteraard), dan kan ik het weghalen zoals het handigste werkt.
Net als mensen die denken dat het handig is iets van een dienblad te pakken := van mij aanpakken als ik het er zelf af gepakt hebt is prima (niet nodig, maar als je het graag wilt doen heb ik er ook geen last van), maar echt, blijf van het spul op het dienblad af := ik heb ooit bij een collega zo het hele dienblad om zien gaan.....

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 00:07

Sterre98 schreef:
Bediening die loopt te flirten met diegene aan tafel terwijl het om een stel gaat.

Ik ben het er mee eens dat mijn vriend knap is, maar om letterlijk te flirten waar ik bij ben en overduidelijk wat van hem willen, vond ik niet zo tof :')

Nu ben ik wel benieuwd wat de bediening hier deed/zei.

Wat ik de grootste afknapper vind is genegeerd worden/personeel dat met oogkleppen op loopt. Hier komen gewoon verschillende frustraties uit voort zoals lege glazen die niet bij gevuld worden, als je dan nieuwe probeert te bestellen genegeerd te worden, moeite om aandacht te krijgen als je om de rekening wil vragen etc.

Voor de rest staat vieze glazen of bestek, rokers op het terras, tafeltje aan tafeltje (vooral 2 persoons) en eten dat gewoon tegenvalt op het lijstje.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 02:24

Meermaals: hoofdgerecht al op tafel terwijl we nog aan het voorgerecht bezig waren.

Daarnaast al zovaak meegemaakt dat de gerechten op tafel stonden maar het bestek ontbrak. Óf wijn bestellen bij een gerecht en dan de wijn krijgen bij de laatste hap.

Vanuit mijn jaren als horecamedewerker:
Met 3 a 4 borden aan tafel staan van een enorme groep waarbij de gasten vergeten zijn wat ze besteld hebben....10 minuten discussiëren en ondertussen je handen branden.

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 05:09

Supervixen schreef:
Voor mij ook geen fletcher hotel meer. Sowieso hebben we liever een huisje, maar we hadden nog een gekregen hotelbon.

Fletcher hotel bij Garderen in de buurt. Bij de kamer die we hadden leek het serieus of er een vrachtwagen recht naast de kamer stationair stond te draaien. Ik denk dat het iets van een airco unit was op het dak. Dan weer zacht, dan weer harder, dan nog harder. We dachten, dat zal wel stoppen als we gaan slapen. Maar nee.
Wat een hel. Wij slapen standaard met goede oordoppen, maar het was niet te doen. Nauwelijks een oog dichtgedaan.
Melding van gemaakt toen we weggingen, maar er werd lauwtjes op gereageerd.

Had je het dan niet beter meteen kunnen melden dan? Ze kunnen er zo weinig aan doen als je het pas meld wanneer je weg gaat.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 05:10

Geen Nederlands sprekend personeel.
Tafels dicht op elkaar.
Lang wachten tot er iemand aan je tafel komt.

salome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 06:27

Van te voren op de menulijst gekeken of er ook vegetarische gerechten zijn, ja, hoor, die zijn er, keuze tussen twee. Oke, joepie, een gerecht besteld met shiitakes en aubergines met diverse kruiden, aubergines ontbraken, geen rijst, geen saus, kreeg met moeite een bakje saus, en daar dan 22 euro voor moeten betalen.
Als je geen vegetarisch wilt serveren, haal het dan van de menukaart, ook goed, dan kom ik gewoon niet.
Voor vegetarisch moet je altijd je blauw betalen, terwijl de ingrediënten juist goedkoop zijn, dat klopt ook niet.
Dat stoort me in de horeca en altijd lang wachten op de rekening

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 07:12

verootjoo schreef:
Er zijn toch heel veel restaurants waarin het hoofdgerecht bestaat uit kleine hapjes :) dan kan je gewoon zoiets kleins bestellen.

O, dan ben ik het nog niet tegen gekomen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 07:14

Maflinger_S schreef:
In een Nederlandse horecagelegenheid in Nederland niet in het Nederlands kunnen bestellen.

Dit!